آگهی استخدام , آخرین اخبار تحصیلی کشور سال ۹۴

آنچه در این نوشته خواهیم داشت

در این صفحه آخرین اخبار و تغییرات تحصیلی کشور در اسرع وقت منتشر خواهد شد ( جداول زمانبندی – لینکهای کاربری – اخبار و اطلاعیه های مهم و جذب هیات علمی)

اخبار استخدام هیئت علمی در دانشگاه ها

اخبار جذب هیات علمی در دانشگاههای کشور

اخبار دانشگاه آزاد اسلامی

آخرین اخبار و تغییرات تحصیلی کشور سال ۹۴

آنچه در این خبر خواهید خواند:

۳ آبان ۹۴ – آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون سراسری، از فردا (خبرگزاری تسنیم)
۱۹ مهر ۹۴ – نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اعلام شد(باشگاه خبرنگاران)
۱۰ شهریور ۹۴ – اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۴ در نیمه دوم شهریور (خبرگزاری میزان)
۹ شهریور ۹۴ – اعلام اسامی ۱۵۹ هزار پذیرفته‌شده آزمون کارشناسی ارشد ساعت ۲۰ امشب (خبرگزاری تسنیم)
۸ شهریور ۹۴ – نتایج آزمون ارشد فردا اعلام می شود (خبرگزاری ایسنا)
۲۶ مرداد ۹۴ – دلیل تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد سال ۹۵ (خبرگزاری مهر)
۱۴ مرداد ۹۴ – زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۹۴ (خبرگزاری تسنیم)
۱۲ مرداد ۹۴ – زمانبندی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سال ۹۵ (خبرگزاری تسنیم)
۴ مرداد ۹۴ -هشدار سازمان سنجش ب کنکوری ها (خبرگزاری مهر)
۱ مرداد ۹۴ – خبر خوش برای داوطلبان غایب کنکور ۹۴/ ۵ مرداد، شروع انتخاب رشته (خبرآنلاین)
۳۰ تیر ۹۴ – نتایج اولیه کنکور ۹۴ اعلام شد (خبرآنلاین)
۲۹ تیر ۹۴ – ۲۰ درصد نخبگان بدون کنکور پذیرش می شوند(خبرگزاری مهر)
۶ تیر ۹۴ -نتایج اولیه کنکور تا هفته اول مرداد منتشر می شود/ نحوه انتخاب رشته مجازین دانشگاه آزاد (خبرآنلاین)
۲۶ خرداد ۹۴ – اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور در دهه دوم شهریورماه (خبرگزاری ایسنا)
۱۹ خرداد ۹۴ – آخرین تغییرات کنکور سراسری سال ۹۴  (خبرگزاری ایسنا)
۱۸ خرداد ۹۴ – کارت ورود به جلسه کنکور منتشر شد/ چند تغییر عمده در کنکور ۹۴/ تغییرات در کنکور دکتری (خبر آنلاین)
۱۱ خرداد ۹۴ – تاریخ و نحوه دریافت کارت کنکور سراسری ۹۴ (خبرگزاری تسنیم)
۹ خرداد ۹۴ – نتیجه آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۹۴ دانشگاه آزاد اعلام می‌شود (خبرگزاری تسنیم)
۱ خرداد ۹۴ – تمدید مهلت انتخاب رشته ارشد(خبرگزاری صدا و سیما)

آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون سراسری، از فردا

خبرگزاری تسنیم : مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۹۴ از فردا دوشنبه چهارم آبان‌ماه آغاز و تا هفتم آبان ادامه دارد.
به گزارش «نسیم»، حسین توکلی، درباره ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون سراسری اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی از فردا دوشنبه ۴ آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۷ آبان ماه ادامه دارد.
وی افزود: برای ثبت‌نام و انتخاب رشته، تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۴ شرکت کرده یا نکردند می‌توانند بر اساس ضوابط اعلام شده انتخاب رشته کنند.
توکلی با بیان اینکه پذیرش برای تعدادی از رشته‌های تحصیلی کاردانی، دوره‌های روزانه علوم پزشکی، رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی، دانشگاه پیام نور و مقطع کارشناسی پردیس‌های دانشگاهی، دانشگاه‌های شریف و تهران بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: متقاضیانی که حداکثر تا ۳۰ بهمن سال ۹۴ موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی می‌شوند باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی WWW.sanjesh.orj مراجعه و حداکثر ۵۰ کدرشته محل برای گزینش رشته‌ها انتخاب کنند.
وی بااشاره به اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته دوشنبه ۴ آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌‌گیرد، مطرح کرد: هر داوطلب علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی یعنی گروه‌های علوم ریاضی و فنی، تجربی یا انسانی می‌توانند در گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی هم متقاضی شوند.
توکلی ادامه داد: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۴ شرکت کردند می‌توانند در صورت تمایل گروه آزمایشی خود را تغییر دهند.
وی در خاتمه بیان کرد: پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی است و داوطلبان باید با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب مبلغ ۱۵۰ هزار ریال از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت کنند.


نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اعلام شد

باشگاه خبرنگاران : رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته در گروه پزشکی خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اعلام این خبر افزود: داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد در گروه پزشکی کرده اند می توانند امروز با مراجعه به سامانه این مرکز به ­­­­­­نشانی www.azmoon.com از نتیجه انتخاب خود مطلع شوند.
وی افزود : تمامی پذیرفته شدگان می توانند از فردا دوشنبه ۲۰ مهر ماه جهت ثبت نام به واحد دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه کنند.
علوی فاضل افزود: پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه به پورتال این مرکز به نشانی www.sanjesh.iau.ac.ir نسبت به مدارک لازم جهت ثبت نام آگاهی یابند.
تمامی رشته‌های غیر علوم پزشکی مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون هستند.


اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۴ در نیمه دوم شهریور

خبرگزاری میزان : رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه امکان مشاهده نتایج داوطلبان از طریق سایت سازمان در نیمه دوم شهریورماه سال ۹۴ امکان‌پذیر است، گفت: در این آزمون تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ داوطلب ثبت‌ نام کرده‌اند.
ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۴ در هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: در جلسه آزمون سراسری سال ۹۴،  ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ داوطلب شرکت کردند.
وی با بیان این مطلب که امکان مشاهده نتایج داوطلبان از طریق سایت سازمان امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در این آزمون تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.
رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه در آزمون سراسری سال ۹۴ تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۹۳ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد هستند، مطرح کرد: در آزمون سراسری سال ۹۴ حدود ۵۸.۸۲ درصد داوطلبان زن و ۴۱.۱۸ درصد داوطلبان مرد بودند.
خدایی در خاتمه با اشاره به اینکه در جلسه آزمون ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ داوطلب شرکت کردند، افزود: تعداد ۷۹۶ هزار و ۱۲۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۴۷۲ هزار و ۴۷۴ نفر زن و ۳۲۳ هزار و ۶۵۴ نفر مرد بودند


اعلام اسامی ۱۵۹ هزار پذیرفته‌شده آزمون کارشناسی ارشد ساعت ۲۰ امشب

خبرگزاری تسنیم : مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پذیرش ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان ساعت ۲۰ امشب بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه اسامی ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ از ساعت ۲۰ امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از این تعداد ۷۶ هزار و ۲۳۹ نفر زن و ۸۳ هزار و ۴۰۶ نفر مرد هستند.
وی افزود: ۴۷.۷۶ درصد پذیرفته‌شدگان نهایی در آزمون کارشناسی ارشد زن و ۵۲.۲۴ درصد آنها مرد هستند.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که فهرست اسامی آنها به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام می‌شود ضمن توجه به ضوابط اعلام شده در اطلاعیه‌ای که بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد برای کسب اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مربوطه مراجعه کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: در صورتیکه دانشگاه تاریخ مشخصی را برای ثبت‌نام ارائه نکرده باشد پذیرفته‌شدگان در یکی از روزهای شنبه ۱۴ شهریور، یک‌شنبه ۱۵ شهریور و دوشنبه ۱۶ شهریور با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در اطلاعیه‌ای که همراه اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد برای ثبت‌نام به دانشگاه و موسسه آموزش عالی مربوطه مراجعه کنند.


نتایج آزمون ارشد فردا اعلام می شود

خبرگزاری ایسنا : مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۴ در روز دوشنبه نهم شهریور ماه خبر داد.
حسین توکلی گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۴ فردا دوشنبه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه آزمون مذکور برای پذیرش دانشجو در ۱۴۳ کد رشته امتحانی و ۶ گروه آزمایشی برگزار شده افزود: از تعداد ۱۴۳ کد رشته امتحانی، ثبت نام و برگزاری آزمون داوطلبان در هفت کد رشته امتحانی به صورت جداگانه و توسط دستگاه های اجرایی ذیربط با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد. ثبت نام برای شرکت در ۱۳۶ کد رشته امتحانی دیگر از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از ساعت ۲۰ روز شنبه ۱۷ آبان ۹۳ آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه ۹۳ پایان پذیرفت.
ثبت نام ۸۱۳ هزار و ۱۳۶ داوطلب
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد ثبت نام کنندگان اظهار کرد: برای شرکت در آزمون ۱۳۶ کدرشته امتحانی، ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت نام نمودند که این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ تعداد ۱۳۷ هزار و ۴۱۶ نفر کمتر بود.
توکلی ادامه داد: از تعداد ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت نام کننده ۴۲۱ هزار و ۱۹۷ نفر زن و ۳۹۱ هزار و ۸۱۶ نفر مرد بودند.
وی ادامه داد: از تعداد ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت نام کننده، ۸۰ هزار و ۸۳۱ داوطلب علاوه بر انتخاب کد رشته امتحانی اول نسبت به انتخاب کد رشته امتحانی دوم از میان کد رشته‌های امتحانی شناور اقدام نمودند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۸۴ نفر زن و ۴۲ هزار و ۵۴۷ نفر مرد بوده‌اند.
صدور ۸۹۳ هزار و ۸۴۴ کارت ورود به جلسه
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کارت‌های ورود به جلسه گفت: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای انتخاب رشته از روز یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۳ روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد و با توجه به آمار واقعی داوطلبان و همچنین آمار علاقمندان به کد رشته امتحانی دوم برای برگزاری آزمون ۸۹۳ هزار ۸۴۴ کارت ورود به جلسه صادر گردید.
حضور ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب در جلسه آزمون
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون مذکور در صبح و عصر چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در ۶۲ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار شد، افزود: از تعداد ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت نام کننده ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۴۶ داوطلب در آزمون دو کد رشته امتحانی شرکت کردند. همچنین از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در جلسه ۳۴۶ هزار و ۷۷۶ نفر زن و ۳۰۸ هزار و ۹۰۳ نفر مرد بوده‌اند.
۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند
توکلی در ادامه با اشاره به اعلام نتیجه اولیه آزمون اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده از ساعت ۲۰ روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.
وی ادامه داد: از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در جلسه، ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۲۱۵ هزار و ۷۰۶ نفر مرد بودند. همچنین از تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، ۱۴۲ هزار و ۶۷۶ داوطلب برای دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها و ۲۸۷ هزار و ۱۲ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کد رشته‌های تحصیلی سایر دوره‌ها (به جز دوره روزانه) شدند.
وی ادامه داد: از تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، ۳۰ هزار و ۸۴۶ داوطلب در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند.
انتخاب رشته ۳۰۷ هزار و ۶۶۱ داوطلب
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت داشته بر اساس برنامه زمانی مربوط به سایت سازمان سنجش مراجعه کند و بعد از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مطالعه دقیق آن نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه اقدام نمایند و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم ثبت نام وارد نمایند.
توکلی ادامه داد: از میان ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته ۳۰۷ هزار و ۶۶۱ داوطلب نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده‌اند که از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۸۰۳ نفر زن و ۱۵۱ هزار و ۸۵۸ نفر مرد بوده‌اند.


دلیل تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد سال ۹۵

خبرگزاری مهر : سازمان سنجش آموزش کشور همزمان با فصل سرما را دلیل تغییر تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۹۵ در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می شود.
سازمان سنجش یادآور شده است: در طی سنوات گذشته برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در بهمن ماه مشکلاتی را برای داوطلبان و حوزه های برگزاری آزمون به دلیل همزمانی تاریخ آزمون با فصل سرما ایجاد کرده به نحوی که بعضاً سازمان مجبور به جابجایی تاریخ آزمون شده است.
از همین رو آزمون سال ۱۳۹۵، در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۹۵ برگزار می شود و ثبت نام برای این آزمون در روزهای ۱۶ تا ۲۲ آذرماه ۹۴ انجام می گیرد.


زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۹۴

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش از انتخاب رشته ۵۶۶هزار و ۱۲۵ داوطلب کنکور سال ۹۴ خبر داد و زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور ۹۴ را اعلام کرد.
حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فرآیند انتخاب رشته کنکور سال ۹۴ از ساعت ۲۲ دوشنبه ۵ مرداد آغاز و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده فرصت انتخاب‌ رشته ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۲ مرداد پایان یافت.
وی افزود: براساس آمار اولیه تعداد ۵۶۶هزار و ۱۲۵ داوطلب انتخاب رشته کردند و بدیهی است که آمار نهایی و قطعی انتخاب رشته‌کنندگان نیمه شهریور اعلام می‌شود.


زمانبندی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سال ۹۵

خبرگزاری تسنیم : به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌ای، جدول برنامه زمانی ثبت‌نام وبرگزاری آزمون‌های سال ۱۳۹۵ را اعلام کرد.
زمان‌بندی برگزاری آزمون‌های سال ۱۳۹۵ بدین شرح است:
آزمون دکترای سال ۱۳۹۵ ( نوبت اول)    تاریخ ثبت نام: ۱۳۹۴.۱۰.۰۶ تا ۱۳۹۴.۱۰.۱۵      زمان برگزاری آرمون:‌۱۳۹۴.۱۲.۱۴
آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۵  تاریخ ثبت‌نام:‌۱۳۹۴.۰۹.۱۶ تا ۱۳۹۴.۰۹.۲۲       زمان برگزاری آزمون: ۱۳۹۵.۰۲.۱۶ و ۱۳۹۵.۰۲.۱۷
آزمون سراسری سال ۱۳۹۵        تاریخ ثبت نام: ۹۴.۱۱.۱۹ تا ۹۴.۱۱.۲۸                          زمان برگزاری آزمون۹۵.۰۴.۲۴ و ۹۵.۰۴.۲۵
آزمون دکترای سال ۱۳۹۵ (نوبت دوم)  تاریخ ثبت‌نام:‌۹۵.۰۵.۲۴ تا ۹۵.۰۵.۳۰           زمان برگزاری آزمون: ۹۵.۰۸.۰۷

هشدار سازمان سنجش ب کنکوری ها


خبرگزاری مهر : سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تبلیغات واهی برخی از سودجویان با عنوان همکاری با این سازمان در راستای انتخاب رشته، به داوطلبان کنکور ۹۴ هشدار داد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس گزارش‌های رسیده، اخیراً مشاهده شده است که همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ و فرا رسیدن مهلت انتخاب رشته داوطلبان، برخی از سودجویان و شیادان در قالب عبارات فریبنده‌ای چون همکاری با سازمان سنجش آموزش کشور، اقدام به تبلیغات واهی برای جلب نظر داوطلبان و خانواده‌های آنان می کنند.
سازمان سنجش آمزش کشور، ضمن هشدار به تمامی داوطلبان و خانواده‌های آنان، اعلام می‌دارد این سازمان با هیچ‌یک از افراد و مؤسسات در زمینه انتخاب رشته یا مشاوره همکاری نداشته و نماینده‌ای هم در هیچ‌ یک از مؤسسات یاد شده ندارد.
ضمناً، به همه داولبان و خانواده‌ها توصیه می‌شود که مراقب این‌گونه تبلیغات موهوم و افراد شیاد باشند تا مورد سوء استفاده آنان واقع نشوند.
از داوطلبان درخواست می‌شود که در صورت مشاهده موارد یاد شده، مراتب را از طریق پست الکترونیکی: hefazatazmon@sanjesh.org به حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور منعکس کنند.


خبر خوش برای داوطلبان غایب کنکور ۹۴/ ۵ مرداد، شروع انتخاب رشته

خبر آنلاین : مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان غایب در آزمون سراسری سال ۹۴ می توانند انتخاب رشته کنند.
حسین توکلی افزود: ثبت نام و انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پیام نور ، غیرانتفاعی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است و از دوشنبه ۵ مرداد ۹۴ آغاز و ۱۰ مرداد پایان می پذیرد.
وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول کدرشته محل های مربوط از شنبه ۳ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان متقاضی می توانند بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه اطلاعات برای پذیرش، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.
توکلی افزود: داوطلبان متقاضی می توانند با پرداخت ۱۵۰ هزار ریال (۱۵ هزار تومان) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل) به روش اینترنتی اقدام کنند.
توکلی گفت: چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت نام در دو یا سه گروه آزمایشی باشد می تواند با پرداخت ۱۵۰ هزار ریال (۱۵هزار تومان) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی و وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود (شماره سریال ۱۲ رقمی) نسبت به ثبت نام اقدام کند.
توکلی افزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۴ ثبت نام کرده اند اما در جلسه آزمون غایب و یا مجاز به انتخاب رشته نشده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و می توانند انتخاب رشته کنند مگر اینکه متقاضی انتخاب رشته علاوه بر گروه آزمایشی خود باشند چنانچه توضیحات در این رابطه نیز در دفترچه راهنمایی که در تاریخ سوم مرداد ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد مشخص است و داوطلبان می توانند با مطالعه آن اقدام کنند.


نتایج اولیه کنکور ۹۴ اعلام شد

خبر آنلاین : نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ به صورت کارنامه از صبح امروز روی سایت سنجش قرار گرفت.
دکتر حسین توکلی با اعلام این خبر اظهار داشت: داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۴ می‌توانند به منظور اطلاع از نتیجه آزمون خود و مشاهده کارنامه نتایج اولیه و پرینت آن، به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و با درج شماره پرونده، نام کاربری، رمز عبور و شماره شناسنامه و یا شماره داوطلبی، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد و یا شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه نسبت به دریافت نتایج آزمون اقدام نمایند.
وی تاکید کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در این آزمون شدند، لازم است برای دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی(دفترچه شماره ۲ ) آزمون سراسری سال ۹۴ از ساعت ۱۸ امروز (سه‌شنبه ۳۰ تیر ۹۴) به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام نمایند.
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: برای مساعدت بیشتر با داوطلبان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته چاپ و تکثیر شده و دفترچه‌های چاپ شده از ساعت ۱۱ روز پنجشنبه اول مردادماه تا ۸ مردادماه در نمایندگی‌های توزیع روزنامه ایران و همچنین باجه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور توزیع می‌گردد.
توکلی در ادامه اظهار داشت: آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، در صورت تمایل به دریافت دفترچه راهنمای شماره ۲ چاپ شده، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های مذکور در شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت ۱۰ هزار ریال بابت کارمزد نسبت به دریافت دفترچه اقدام نمایند.
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب رشته کنکور ۹۴ از تاریخ پنجم تا دهم مردادماه انجام می‌شود.


۲۰ درصد نخبگان بدون کنکور پذیرش می شوند

خبرگزاری مهر : معاون آموزشی وزارت علوم از افزایش زمینه پذیرش نخبگان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد نخبگان بدون کنکور جذب و پذیرش می شوند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نتایج اولیه کنکور تا هفته اول مرداد منتشر می شود/ نحوه انتخاب رشته مجازین دانشگاه آزاد

خبر آنلاین : مشاور عالی سازمان سنجش آموش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۴ تا هفته اول مردادماه خبر داد و گفت: نتایج نهایی کنکور و اسامی پذیرفته شدگان در دهه دوم شهریورماه اعلام می‌شود.
حسین توکلی با بیان اینکه نتیجه اولیه آزمون سراسری ۹۴ به صورت کارنامه تنظیم شده است، افزود: کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون تا هفته اول مردادماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، پاسخنامه داوطلبان دارای رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی ریاضی وفنی، تجربی و انسانی و رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد زمان و نحوه انتخاب رشته توضیح داد: کلیه داوطلبانی که براساس نتایج اولیه آزمون مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند برای انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی دوره روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و دانشگاه فرهنگیان برحسب مورد با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه مذکور و اطلاعیه منتشر سازمان سنجش در دهه اول مرداد ماه با رعایت کلیه ضوابط و شرایط نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل از میان کد رشته‌ محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام کنند و کدرشته ‌محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت نمایند.
توکلی با اشاره به تسهیلات سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با روش انتخاب رشته و استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی و سایر اطلاعات در خصوص آشنایی با رشته‌های آموزش عالی اطلاعات را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد و نسبت به راهنمایی آنها اقدام می‌نماید.
نحوه انتخاب رشته مجازین دانشگاه آزاد
وی در ادامه در مورد نحوه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در کدرشته‌ محل‌های با آزمون براساس نتایج آزمون سراسری ۹۴ به صورت جداگانه اقدام می‌نماید پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کدرشته‌ محل‌های با آزمون ضرورت دارد پس از دریافت پرینت نتیجه اولیه آزمون سراسری از سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه نمایند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان با بیان اینکه نتیجه نهایی رشته‌های متمرکز در دهه دوم شهریور اعلام می‌شود گفت: نتیجه نهایی برای رشته‌های متمرکز آزمون سراسری ۹۴ در دهه دوم شهریور اعلام می‌شود. همچنین فهرست اسامی معرفی شدگان رشته‌های نیمه متمرکز در نیمه اول مهر و فهرست اسامی قبول شدگان نیمه متمرکز در دی ماه اعلام می‌گردد.


اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور در دهه دوم شهریورماه

خبرگزاری ایسنا : مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اتمام فرآیند برگزاری آزمون سراسری ۹۴ در روز گذشته اظهار کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۴ در دهه دوم شهریورماه ۱۳۹۴ اعلام می‌شود.
حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با تاکید بر اینکه تعداد داوطلبان امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است،افزود:در آزمون سراسری ۱۳۹۴ تعداد ۸۷۷ هزار و ۸۳۵ داوطلب ثبت نام نموده‌اند که این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ تعداد ۱۵۳ هزار و ۵۴۶ نفر کمتر است. آمار داوطلبان سال ۱۳۹۳،یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۸۱ نفر بوده‌اند.
وی ادامه داد: تعداد ۴۵ هزار و ۵۵۰ داوطلب گروه‌های آزمایشی ۱، ۲، ۳ و ۵ علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰۵ هزار و ۸۸۲ داوطلب از گروه‌های آزمایشی ۱ تا ۴ علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی اعلام نموده‌اند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه جمعا یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۶۷ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است،توضیح داد:با توجه به اینکه آزمون هریک از گروه‌های آزمایشی به طور جداگانه برگزار شده است و هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را دریافت می‌کرد، لذا با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده یعنی ۸۷۷ هزار و ۸۳۵ داوطلب و آمار علاقه‌مندان به شرکت در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی که جمعا ۱۵۱ هزار و ۴۳۲ نفر بوده،جمعا تعداد یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۶۷ کارت ورود به جلسه آزمون صادر و آزمون نیز برای این تعداد برگزار گردیده است.
توکلی ادامه داد:از تعداد ۸۷۷ هزار ۸۳۵ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴، تعداد ۸۱۹ هزار و ۶۸۴ داوطلب نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نموده‌اند به عبارت دیگر ۹۳.۳۸ درصد داوطلبان نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کرده‌اند.
جزئیات زمان برگزاری آزمون
وی درمورد زمان برگزاری آزمون اظهار کرد:آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی برای تعداد ۱۸۱ هزار و ۲۹۹ متقاضی و علوم انسانی برای تعداد ۱۸۱ هزار و ۷۱۹ داوطلب در صبح روز پنجشنبه،۲۱ خردادماه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر ۵۶ هزار و ۲۵۰ داوطلب در عصر روز پنجشنبه در ۳۶۵ شهرستان و ۴۶۳ حوزه امتحانی برگزار گردید.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد:آزمون تعداد ۴۹۷ هزار و ۸۴۵ داوطلب متقاضی شرکت در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۲۲ خردادماه و ازمون تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ داوطلب متقاضی شرکت در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصر روز جمعه در ۳۶۵ شهرستان و بخش کشور ۱۷ کشور خارجی و ۴۶۳ حوزه امتحانی برگزار گردید.
انتشار سوالات دفترچه آزمون عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی پنجگانه ساعت ۱۲ امروز
توکلی با بیان اینکه ۲ ساعت پس از پایان برگزاری آزمون هر گروه آزمایشی سوالات دفترچه آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی مربوط بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار داده شده است،افزود:سوالات دفترچه آزمون عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی پنجگانه آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ خارج از کشور نیز از ساعت ۱۲ امروز شنبه ۲۳خردادماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
وی ادامه داد:همچنین مرحله ثبت‌نام تا برگزاری ازمون تهیه شده است و هم‌اکنون نیز بر روی سایت سازمان قرار دارد و لذا کلیه داوطلبان شرکت کننده درآزمون می‌توانند از امروز لغایت روز چهارشنبه ۲۷خردادماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به تکمیل پرسشنامه اینترنتی مذکور اقدام نمایند.
آزمون در امنیت کامل برگزار شد
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با تاکید بر اینکه آزمون سراسری ۹۴ در امنیت کامل برگزار شد،اظهار کرد:براساس گزارشات رسیده از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۴، این آزمون با نظم، کیفیت مطلوب و با امنیت کامل و مطابق برنامه زمانی پیش‌بینی شده برگزار شده است.
اعلام نتایج اولیه تا هفته اول مردادماه
توکلی با بیان اینکه کلید تصحیح سوالات آزمون عمومی و اختصاصی کلیه گروه‌های آزمایشی از ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۴خردادماه روی سایت سازمان قرار داده می‌شود،گفت:براساس برنامه زمانی اعلام شده، نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون تا هفته اول مردادماه ۹۴ بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.
وی افزود:یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ با رتبه کشوری کمتر از ۷۵۰۰۰ در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه کشوری کمتر از ۱۰۰۰۰ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی برای اطلاع داوطلبان مذکور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می شود.
اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور در دهه دوم شهریورماه
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درمورد زمان اعلام نتایج اظهار کرد:داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند ضرورت دارد با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مطالعه دقیق آن و سایر اطلاعیه‌های سازمان در دهه اول مردادماه انتخاب رشته نمایند.فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۴ در دهه دوم شهریورماه ۱۳۹۴ اعلام می‌شود.
توکلی در پایان خاطرنشان کرد: فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز در نیمه اول مهرماه ۹۴ از طریق سایت سازمان منتشر می‌گردد.فهرست قبول‌شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز نیمه اول دی‌ماه ۱۳۹۴ از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.


آخرین تغییرات کنکور سراسری سال ۹۴ اعلام شد

خبرگزاری ایسنا : رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات کنکور سراسری سال ۹۴ تأکید کرد: افزایشی در پذیرش در رشته‌های پرمتقاضی صورت نخواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، با بیان اینکه کنکور سراسری ۹۴ چهل و پنجمین کنکور سراسری است،گفت: آزمون سراسری امسال از نظر شکل، اجرا و محتوا دارای چند تغییر عمده است.
وی در مورد این تغییرات توضیح داد: تغییر اول در مورد زمان برگزاری آزمون است. با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از اواخر خردادماه آغاز خواهد شد، آزمون سراسری امسال نسبت به سال‌های گذشته زودتر و در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۲ خردادماه برگزار می‌شود. تغییر دیگر تجمیع برگزاری آزمون در دو روز است. با توجه به کاهش تعداد داوطلبان شرکت‌کننده، کنکور امسال به جای سه روز طی دو روز برگزار می‌شود.
رئیس سازمان سنجش در مورد روزهای برگزاری آزمون اظهار کرد: صبح پنج‌شنبه ۲۱ خرداد گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و عصر همان روز آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار می‌ شود و صبح روز جمعه ۲۲ خردادماه آزمون گروه آزمایشی تجربی و عصر همان روز نیز آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.
خدایی در مورد تغییر دیگر آزمون سراسری توضیح داد: تغییر دیگر تغییر وضعیت پذیرش گروه آزمایشی هنر از نیمه متمرکز به نیمه متمرکز خاص است. این به این معنی است که با توجه به اینکه گروه آزمایشی هنر دارای آزمون عملی است هر ساله اسامی پذیرفته‌شدگان این گروه آزمایشی در مهرماه اعلام می‌شد و داوطلبان پذیرفته شده در بهمن‌ماه وارد دانشگاه‌ها می‌شدند. اما امسال با توجه به اینکه آزمون سراسری به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان زودتر برگزار می‌شود و با توجه به درخواست دانشگاه‌ها مبنی بر پذیرش دانشجو در مهرماه، آزمون عملی گروه آزمایشی هنر در مردادماه برگزار می‌شود و اعلام نتایج این گروه آزمایشی همزمان با گروه‌های آزمایشی دیگر در شهریورماه اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت نامی در این مورد اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند از امروز باز هم می‌توانند تغییر علاقه‌مندی خود را در این مورد اعلام نمایند.
رئیس سازمان سنجش با تأکید بر اینکه نتایج امسال نسبت به سال گذشته زودتر اعلام می‌شود در مورد سهمیه ایثارگران نیز اظهار کرد: سهمیه ایثارگران از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.
کاهش ۱۵۳هزار نفری داوطلبان نسبت به سال گذشته
خدایی در ادامه با بیان اینکه ۸۷۷هزار و ۸۳۵ داوطلب در کنکور سراسری ۹۴ ثبت نام کرده‌اند، گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در کنکور امسال نسبت به سال گذشته ۱۵۳ هزار نفر کاهش داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند به طور کلی آمار شرکت‌کنندگان در آزمون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۶۲۷ نفر است.
توزیع کارت ورود به جلسه کنکور از ساعت ۱۴ امروز
وی از توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۱۴ امروز خبر داد و گفت: داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و وارد کردن مشخصات ثبت نامی و شناسنامه‌ای نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.
رئیس سازمان سنجش تأکید کرد: چنانچه داوطلبی در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده است باید حتما نسبت به دریافت دو یا سه کارت اقدام کند.
دکتر خدایی در ادامه در مورد تعداد داوطلبان در هر گروه آزمایشی اظهار کرد: ۱۸۱ هزار و ۲۹۹ داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی، ۴۹۷ هزار و ۸۴۵ داوطلب در گروه علوم تجربی، ۱۸۱هزار و ۷۱۹ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر منحصرا در گروه هنر که با احتساب ثبت نام داوطلبانی که در گروه آزمایشی هنر به عنوان گروه آزمایشی دوم ثبت نام کرده‌اند این تعداد به ۵۶ هزار و ۲۵۰ نفر افزایش یافته است، ۶۲۷۲ داوطلب منحصرا در گروه زبان‌های خارجه با احتساب داوطلبان از گروه‌های آزمایشی دیگر که زبان را به عنوان گروه آزمایشی دوم یا سوم انتخاب کرده‌اند این تعداد به ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ داوطلب می‌رسد، ثبت نام کرده‌اند. این آزمون در ۳۶۵ شهرستان،‌۱۷ کشور خارجی و ۴۶۳ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.
مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلب
وی با اشاره به مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری ۹۴ گفت: مسن‌ترین داوطلب ثبت نام کننده ابوتراب صالحی متولد ۱۳۱۴ از استان همدان، شهرستان کبودر اهنگ و جوان‌ترین داوطلب کنکور امسال، عطیه امیریان متولد سال ۱۳۷۹ در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد است.
ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است
رئیس سازمان سنجش در ادامه در مورد ظرفیت‌های پذیرش گفت: هنوز وزارت بهداشت ظرفیت‌های پذیرش خود را اعلام نکرده است، اما به طور کلی نمی‌توان گفت کاهش یا افزایشی در ظرفیت پذیرش رخ داده است. ظرفیت‌ها تقریبا مانند سال گذشته است و ظرفیت‌های نهایی در مردادماه اعلام می‌شود.
خدایی با پیش‌بینی ادامه روند کاهش داوطلبان گفت: حتی اکنون نیز ظرفیت رشته علوم ریاضی و فنی نسبت به تعداد داوطلبان بیشتر است. تعداد داوطلبان شرکت کننده در این گروه آزمایشی ۱۸۱ هزار و ۲۵۲ هزار نفر است در حالی که ظرفیت پذیرش ۲۷۰ هزار نفر است.
وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر ثابت هستند گفت: به غیر از رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت که رشته‌های پرمتقاضی هم هستند، پذیرش در بقیه رشته‌های وزارت علوم روند ثابت داشته است.
رئیس سازمان سنجش گفت: به طور کلی پیش‌بینی افزایش ظرفیت در رشته‌های پرمتقاضی را نمی‌کنم. ظرفیت پذیرش در این رشته‌ها نه کاهشی بوده و نه افزایشی و یک روند ثابتی داشته است.
تأثیر سوابق تحصیلی مانند سال گذشته است
خدایی در ادامه در مورد تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری ۹۴ اظهار کرد: تأثیر سوابق تحصیلی مانند سال گذشته و همان ۲۵ درصد است. همچنین انتخاب رشته مانند سال گذشته در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد و متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی باید بعد از اعلام نتایج به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه اقدام نمایند.
وی در مورد فرایند برگزاری آزمون توضیح داد: آغاز فرایند آزمون در نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ دقیقه و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ است و داوطلبان باید نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در حوزه برگزاری امتحان حضور یابند.
اعلام نتایج تا هفته اول مردادماه
رئیس سازمان سنجش در ادامه در مورد زمان اعلام نتایج و فرایند انتخاب رشته اظهار کرد: نتایج اولیه تا هفته اول مردادماه اعلام می‌شود و فرایند انتخاب رشته از دهم مرداد آغاز خواهد شد و نتایج نهایی بین ۱۰ تا ۲۰ شهریورماه اعلام می‌شود.
اختیار دانشگاه‌ها در جذب دانشجوی دکتری
خدایی در ادامه با اشاره به تغییر در روند پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۵ و ۹۶ گفت: براساس مدل طراحی شده، سازمان سنجش موظف است سالی بیش از دو بار آزمون دکتری برگزار کند. بر این اساس سازمان سنجش برای داوطلبان ورودی ۹۵ و ۹۶ در سه بخش زبان، استعداد تحصیلی، دروس اصلی و پایه به تناسب رشته مربوطه آزمون برگزار می‌کند، سپس کارنامه این آزمون را منتشر کرده و داوطلبان براساس حدنصاب‌های اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها، به دانشگاه مراجعه کرده و ثبت نام موقت می‌شوند. سپس تأیید نهایی ثبت نام توسط سازمان سنجش صورت می‌گیرد.
وی تأکید کرد: این طرح یک طرح شناخته شده در کل دنیا است و با مشورت روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور اجرا می‌شود.
اطلاعیه رشته‌های دارای شرایط خاص روی سایت سنجش
در ادامه مشاور عالی سازمان سنجش در مورد رشته‌های دارای شرایط خاص توضیح داد: اطلاعیه رشته‌های دارای شرایط خاص از ساعت ۱۴ امروز روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود. در سال‌های گذشته برای انتخاب این رشته‌ها محدودیت انتخاب وجود داشت اما امسال با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور با مسئولان ارگان‌ها، داوطلبان می‌توانند علاقه‌مندی خود را از انتخاب اول تا ۱۵۰ در هر قسمتی انتخاب کنند. طبق ضوابط این افراد برای مصاحبه، معاینه آزمون عملی معرفی می‌شوند و فهرست نهایی آن‌ها همراه با سایر رشته‌ها اعلام می‌شود.
امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که در آزمون شرکت نکردند
در ادامه این نشست معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه چنانکه مغایرتی بین اطلاعات فرد و کارت ورود به جلسه وجود داشت داوطلبان باید نسبت به رفع آن اقدام کنند، اظهار کرد: اگر مغایرتی در اطلاعات فردی مانند نام و نام خانوادگی وجود داشت داوطلبان می‌توانند از طریق لینکی که روی سایت سازمان سنجش قرار دارد نسبت به رفع آن اقدام کنند و اگر مغایرتی در مورد جنسیت، گروه آزمایشی و… وجود داشت داوطلبان لازم است برای رفع نقص به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند.
احسان جمالی از امکان انتخاب رشته مجازی خبر داد و گفت: امسال هم انتخاب رشته مجازی برای داوطلبان روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود. همچنین در ویژه نامه پیک سنجش که در مردادماه و بعد از اعلام نتیجه اولیه منتشر می‌شود نحوه انتخاب رشته توضیح داده می‌شود.
وی از امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که در آزمون شرکت نکرده‌اند خبر داد و گفت: داوطلبانی که در آزمون سراسری غایب بوده‌اند می‌توانند در مردادماه و بعد از اعلام نتایج نسبت به انتخاب رشته محل‌هایی که پذیرش در آن‌ها براساس سوابق تحصیلی است اقدام کنند.


کارت ورود به جلسه کنکور منتشر شد/ چند تغییر عمده در کنکور ۹۴/ تغییرات در کنکور دکتری

خبر آنلاین : هر داوطلب باید بنا به گروه آزمایشی مربوطه پرینت کارت خود را دریافت کند. در صورتی که داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده است باید کارت ورود به جلسه گروه های آزمایشی دیگر را نیز به صورت جداگانه دریافت کند.
امسال با توجه به تغییرات در پذیرش رشته های هنر داوطلبان گروه آزمایشی هنر با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال۱۳۹۴ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می پذیرد، می توانند از طریق لینک ویرایش کارت یک و یا حداکثر دو مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی ( مجموعه ۱: نقاشی، ارتباط تصویری، کاردانی‌هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و طراحی لباس، مجموعه ۲: طراحی صنعتی، مجموعه۳: کتابت و نگارگری ۴: مجسمه‌سازی ۵ : (۱-ادبیات‌نمایشی ۲-بازیگری-کارگردانی ۳-نمایش‌عروسکی۴ -طراحی‌صحنه) ۶ : (۱-موسیقی ایرانی ۲- موسیقی جهانی۳- موسیقی نظامی ۴- آهنگ‌سازی) ۷ : عکاسی) را انتخاب کنند.
داوطلبان باید برای شرکت در آزمون عملی هریک از مجموعه رشته‌های ۱ ، ۲ و ۳ اعلام شده با توجه به اعلام علاقمندی و تقاضا نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) بابت هزینه آزمون عملی در هر یک ازمجموعه‌های فوق به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب ، از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ خردادماه (همزمان با پرینت کارت شرکت در آزمون) با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.
چند تغییر عمده در کنکور ۹۴
به گزارش ایسنا؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات کنکور سراسری سال ۹۴ تأکید کرد: افزایشی در پذیرش در رشته‌های پرمتقاضی صورت نخواهد گرفت.
دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، با بیان اینکه کنکور سراسری ۹۴ چهل و پنجمین کنکور سراسری است،گفت: آزمون سراسری امسال از نظر شکل، اجرا و محتوا دارای چند تغییر عمده است.
وی در مورد این تغییرات توضیح داد: تغییر اول در مورد زمان برگزاری آزمون است. با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از اواخر خردادماه آغاز خواهد شد، آزمون سراسری امسال نسبت به سال‌های گذشته زودتر و در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۲ خردادماه برگزار می‌شود. تغییر دیگر تجمیع برگزاری آزمون در دو روز است. با توجه به کاهش تعداد داوطلبان شرکت‌کننده، کنکور امسال به جای سه روز طی دو روز برگزار می‌شود.
رئیس سازمان سنجش در مورد روزهای برگزاری آزمون اظهار کرد: صبح پنج‌شنبه ۲۱ خرداد گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و عصر همان روز آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار می‌ شود و صبح روز جمعه ۲۲ خردادماه آزمون گروه آزمایشی تجربی و عصر همان روز نیز آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.
خدایی در مورد تغییر دیگر آزمون سراسری توضیح داد: تغییر دیگر تغییر وضعیت پذیرش گروه آزمایشی هنر از نیمه متمرکز به نیمه متمرکز خاص است. این به این معنی است که با توجه به اینکه گروه آزمایشی هنر دارای آزمون عملی است هر ساله اسامی پذیرفته‌شدگان این گروه آزمایشی در مهرماه اعلام می‌شد و داوطلبان پذیرفته شده در بهمن‌ماه وارد دانشگاه‌ها می‌شدند. اما امسال با توجه به اینکه آزمون سراسری به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان زودتر برگزار می‌شود و با توجه به درخواست دانشگاه‌ها مبنی بر پذیرش دانشجو در مهرماه، آزمون عملی گروه آزمایشی هنر در مردادماه برگزار می‌شود و اعلام نتایج این گروه آزمایشی همزمان با گروه‌های آزمایشی دیگر در شهریورماه اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت نامی در این مورد اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند از امروز باز هم می‌توانند تغییر علاقه‌مندی خود را در این مورد اعلام کنند.
رئیس سازمان سنجش با تأکید بر اینکه نتایج امسال نسبت به سال گذشته زودتر اعلام می‌شود در مورد سهمیه ایثارگران نیز اظهار کرد: سهمیه ایثارگران از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.
کاهش ۱۵۳هزار نفری داوطلبان نسبت به سال گذشته
خدایی در ادامه با بیان اینکه ۸۷۷هزار و ۸۳۵ داوطلب در کنکور سراسری ۹۴ ثبت نام کرده‌اند، گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در کنکور امسال نسبت به سال گذشته ۱۵۳ هزار نفر کاهش داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند به طور کلی آمار شرکت‌کنندگان در آزمون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۶۲۷ نفر است.
آمار کنکور ۹۴
دکتر خدایی در ادامه در مورد تعداد داوطلبان در هر گروه آزمایشی اظهار کرد: ۱۸۱ هزار و ۲۹۹ داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی، ۴۹۷ هزار و ۸۴۵ داوطلب در گروه علوم تجربی، ۱۸۱هزار و ۷۱۹ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر منحصرا در گروه هنر که با احتساب ثبت نام داوطلبانی که در گروه آزمایشی هنر به عنوان گروه آزمایشی دوم ثبت نام کرده‌اند این تعداد به ۵۶ هزار و ۲۵۰ نفر افزایش یافته است، ۶۲۷۲ داوطلب منحصرا در گروه زبان‌های خارجه با احتساب داوطلبان از گروه‌های آزمایشی دیگر که زبان را به عنوان گروه آزمایشی دوم یا سوم انتخاب کرده‌اند این تعداد به ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ داوطلب می‌رسد، ثبت نام کرده‌اند. این آزمون در ۳۶۵ شهرستان،‌۱۷ کشور خارجی و ۴۶۳ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.
مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلب
وی با اشاره به مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری ۹۴ گفت: مسن‌ترین داوطلب ثبت نام کننده ابوتراب صالحی متولد ۱۳۱۴ از استان همدان، شهرستان کبودر اهنگ و جوان‌ترین داوطلب کنکور امسال، عطیه امیریان متولد سال ۱۳۷۹ در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد است.
ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است
رئیس سازمان سنجش در ادامه در مورد ظرفیت‌های پذیرش گفت: هنوز وزارت بهداشت ظرفیت‌های پذیرش خود را اعلام نکرده است، اما به طور کلی نمی‌توان گفت کاهش یا افزایشی در ظرفیت پذیرش رخ داده است. ظرفیت‌ها تقریبا مانند سال گذشته است و ظرفیت‌های نهایی در مردادماه اعلام می‌شود.
خدایی با پیش‌بینی ادامه روند کاهش داوطلبان گفت: حتی اکنون نیز ظرفیت رشته علوم ریاضی و فنی نسبت به تعداد داوطلبان بیشتر است. تعداد داوطلبان شرکت کننده در این گروه آزمایشی ۱۸۱ هزار و ۲۵۲ هزار نفر است در حالی که ظرفیت پذیرش ۲۷۰ هزار نفر است.
وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر ثابت هستند گفت: به غیر از رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت که رشته‌های پرمتقاضی هم هستند، پذیرش در بقیه رشته‌های وزارت علوم روند ثابت داشته است.
رئیس سازمان سنجش گفت: به طور کلی پیش‌بینی افزایش ظرفیت در رشته‌های پرمتقاضی را نمی‌کنم. ظرفیت پذیرش در این رشته‌ها نه کاهشی بوده و نه افزایشی و یک روند ثابتی داشته است.
تأثیر سوابق تحصیلی مانند سال گذشته است
خدایی در ادامه در مورد تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری ۹۴ اظهار کرد: تأثیر سوابق تحصیلی مانند سال گذشته و همان ۲۵ درصد است. همچنین انتخاب رشته مانند سال گذشته در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد و متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی باید بعد از اعلام نتایج به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه اقدام نمایند.
وی در مورد فرایند برگزاری آزمون توضیح داد: آغاز فرایند آزمون در نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ دقیقه و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ است و داوطلبان باید نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در حوزه برگزاری امتحان حضور یابند.
رئیس سازمان سنجش در ادامه در مورد زمان اعلام نتایج و فرایند انتخاب رشته اظهار کرد: نتایج اولیه تا هفته اول مردادماه اعلام می‌شود و فرایند انتخاب رشته از دهم مرداد آغاز خواهد شد و نتایج نهایی بین ۱۰ تا ۲۰ شهریورماه اعلام می‌شود.
اختیار دانشگاه‌ها در جذب دانشجوی دکتری
خدایی در ادامه با اشاره به تغییر در روند پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۵ و ۹۶ گفت: براساس مدل طراحی شده، سازمان سنجش موظف است سالی بیش از دو بار آزمون دکتری برگزار کند. بر این اساس سازمان سنجش برای داوطلبان ورودی ۹۵ و ۹۶ در سه بخش زبان، استعداد تحصیلی، دروس اصلی و پایه به تناسب رشته مربوطه آزمون برگزار می‌کند، سپس کارنامه این آزمون را منتشر کرده و داوطلبان براساس حدنصاب‌های اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها، به دانشگاه مراجعه کرده و ثبت نام موقت می‌شوند. سپس تأیید نهایی ثبت نام توسط سازمان سنجش صورت می‌گیرد.
وی تأکید کرد: این طرح یک طرح شناخته شده در کل دنیا است و با مشورت روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور اجرا می‌شود.
اطلاعیه رشته‌های دارای شرایط خاص روی سایت سنجش
در ادامه مشاور عالی سازمان سنجش در مورد رشته‌های دارای شرایط خاص توضیح داد: اطلاعیه رشته‌های دارای شرایط خاص از ساعت ۱۴ امروز روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود. در سال‌های گذشته برای انتخاب این رشته‌ها محدودیت انتخاب وجود داشت اما امسال با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور با مسئولان ارگان‌ها، داوطلبان می‌توانند علاقه‌مندی خود را از انتخاب اول تا ۱۵۰ در هر قسمتی انتخاب کنند. طبق ضوابط این افراد برای مصاحبه، معاینه آزمون عملی معرفی می‌شوند و فهرست نهایی آن‌ها همراه با سایر رشته‌ها اعلام می‌شود.
امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که در آزمون شرکت نکردند
در ادامه این نشست احسان عباسی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه چنانکه مغایرتی بین اطلاعات فرد و کارت ورود به جلسه وجود داشت داوطلبان باید نسبت به رفع آن اقدام کنند، اظهار کرد: اگر مغایرتی در اطلاعات فردی مانند نام و نام خانوادگی وجود داشت داوطلبان می‌توانند از طریق لینکی که روی سایت سازمان سنجش قرار دارد نسبت به رفع آن اقدام کنند و اگر مغایرتی در مورد جنسیت، گروه آزمایشی و… وجود داشت داوطلبان لازم است برای رفع نقص به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند.
احسان عباسی از امکان انتخاب رشته مجازی خبر داد و گفت: امسال هم انتخاب رشته مجازی برای داوطلبان روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود. همچنین در ویژه نامه پیک سنجش که در مردادماه و بعد از اعلام نتیجه اولیه منتشر می‌شود نحوه انتخاب رشته توضیح داده می‌شود.
وی از امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که در آزمون شرکت نکرده‌اند خبر داد و گفت: داوطلبانی که در آزمون سراسری غایب بوده‌اند می‌توانند در مردادماه و بعد از اعلام نتایج نسبت به انتخاب رشته محل‌هایی که پذیرش در آن‌ها براساس سوابق تحصیلی است اقدام کنند.


تاریخ و نحوه دریافت کارت کنکور سراسری ۹۴

خبرگزاری تسنیم :کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ داوطلبان‌ گروه‌های آزمایشی علوم‌ ریاضی و فنی، علوم‌ تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه هفته آینده ۱۷ خرداد ماه تا روز چهارشنبه ۲۰ خردادماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی‌ سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.
به گزارش تسنیم، کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌ سراسری سال ۹۴ برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح مندرج اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور که هم اینک بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد (کلیک کنید) با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدرهگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه ضمن مشاهده کارت شرکت در آزمون سراسری یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.
بدیهی است داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (گروه های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام نمایند.
برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.
محل رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون کلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم‌ تجربی‌، هنر و زبانهای ‌خارجی‌ بر مبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلی آنان‌ که‌ در بند ۲۶ تقاضانامه‌ ثبت‌‌نام‌، مشخص‌کرده‌اند به‌ شرح‌ جدول شماره‌ ۱ و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ این اطلاعیه است.


نتیجه آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۹۴ دانشگاه آزاد اعلام می‌شود

خبرگزاری تسنیم:  جلسات مجلس و آموزش‌وپرورش برای تامین معلم مورد نیاز در مهر ۹۴ به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سومین و آخرین روز آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ دانشگاه آزاد امروز برگزار می‌شود.
این آزمون با رقابت بیش از ۵۶۰ هزار نفر در ۱۲۵ مجموعه امتحانی و در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر از روز پنجشنبه ۷ خردادماه آغاز و امروز شنبه ۹ خرداد ماه با برگزاری آزمون‌هایی در واحد‌های دانشگاه آزاد پایان می‌یابد.
نتیجه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود.

لینک منبع

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه