آموزش لیفت پوست در خانه با روش های طبیعی

یکی از مشکلاتی که با بالا رفتن سن و سایر شرایط برای پوست افراد به وجود می آید، شل شدن پوست است. برای رفع شل شدن پوست باید از لیفت پوست استفاده کرد. برای آشنایی با روش لیفت پوست در خانه این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد لیفت پوست به روش طبیعی و آموزش لیفت پوست می خوانید.

آموزش لیفت پوست در خانه با روش های طبیعی

آموزش لیفت پوست در خانه با روش های طبیعی

لیفت پوست در خانه

چگونه سفت شدن پوست صورت ، دغدغه افراد بعد از عبور از سن 30 سالگی است. پوست و تمام بافت های بدن در طول زندگی دائم در حال تغییر شکل است.  اما به دلیل تغییر در ترکیب و ساختار بافت همبند با افزایش سن قابلیت بازسازی حتی در نرم ترین بافت ها مانند پوست نیز کاهش می یابد.

توجه داشته باشید یکی از فراوان ترین و ضروری ترین ترکیب در پوست کلاژن است، پروﺗﻴﺋﻨﻰ که ﻤﺴﺋﻮل خاصیت کشسانی پوست می باشد. اما با افزایش سن تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد که این امر باعث شل شدن پوست، ظهور خطوط در اطراف بینی، دهان، چانه و بروز پف در اطراف چشم و از بین رفتن سفتی پوست می شود.

روش های طبیعی برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

گرچه روش های بسیاری وجود دارد که خانم ها از آن برای حفظ طراوت و بهبود ظاهر پوست خود بهره می برند اما همواره می توان از روش های طبیعی بی ضرر و کم هزینه برای سفت شدن پوست صورت  بهره برد. برخی از این روش های تایید شده شامل موارد زیر است:

  1. ماسک های صورت برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

ماسک های صورت گیاهی بسیار بهتر از محصولاتی است که دائم تبلیغ آن را می کنند. از این ماسک ها می توان برای داشتن پوستی سفت و سالم و جوان استفاده نمود.

چوب سندل برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

پودر چوب سندل را با گلاب به مقدار یک در یک مخلوط کنید و روی پوست خود بگذارید هنگامی که خشک شد صورت خود را با آب سرد بشویید. این امر چربی، روغن و آلودگی ها را از روی منافذ پوست برمی دارد.

سفیده تخم مرغ و لیمو برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

برای بستن روزنه های پوست به صورت موقتی و برای داشتن پوستی شفاف و همچنین اگر به دنبال نتیجه سریع تری هستید از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید. سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و (چند قطره) آب لیمو به آن بیفزایید. این مخلوط را هم بزنید تا قوام پیدا کند و کف کند. با استفاده از یک برس این مخلوط را روی پوست قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. سپس صورت خود را کامل با آب گرم بشویید.

عسل و شیر. یک قاشق چایخوری عسل را با پنج قاشق چایخوری شیر و مقداری ویتامینE مخطوط کنید. این ماده را حداقل دوبار در هفته روی پوست خود بگذارید. و پس از 10 دقیقه پوست خود را بشویید تا پوستی شفاف تر داشته باشید.

موز برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

برای داشتن پوستی بدون چین و چروک و درخشان و بی لکه یک موز را در کاسه له کنید. موز را روی صورت خود و گردن و بالای سینه خود بگذارید و پس از بیست دقیقه دوش بگیرید.

  1. ماساژ صورت برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

ماساژ مرتب صورت پیش از خواب به افزایش گردش خون در پوست صورت یاری می رساند. بعلاوه ماساژ به صورت دایره ای و ضربه های رو به بالا از گسترش چین و چروک و خطوط باریک روی صورت جلوگیری می کند. همچنین حتما باید از مرطوب کننده استفاده شود و گردن خود را از یاد نبرید (بسیاری از خانم ها گردن خود را فراموش می کنند توجه داشته باشید گردن به دلیل استرس و فشار سر منطقه ای بسیار حساس و مستعد چین و چروک و خطوط است).

ورزش به لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن صورت کمک میکند

  1. ورزش مرتب برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

بسیاری از زنان پس از کاهش وزن پوست آنان شل می شود (برای مثال پس از بارداری یا رژیم های سخت و ورزش های سخت) در همه این موارد ورزش های متوسط به سفت شدن پوست صورت یاری می رساند همچنین با استفاده از ورزش ساخت ماهیچه و ماتریس بافت همبند افزایش می یابد. در این راستا تمرینات وارونگی یا ایستادن روی دستان در استقامت در برابر جاذبه و بازگشت پوست شل به حالت قبل خیلی مفید است. بعلاوه با این تمرینات جریان خون به صورت افزایش می یابد و این امر به تولید سلول های جوان پوست یاری می رساند.

  1. رژیم غذایی مناسب برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

برای جوانسازی یا شکل دهی دوباره پوست پیروی از یک رژیم غذایی مناسب (که حاوی آمینواسید های ضروری، پروﺗﺋﻴﻦ و اسیدهای چرب است) لازم است. پس مصرف میوه جات تازه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا موادی مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و ریزمغذی ها برای داشتن پوستی سالم و جوان و شاداب برای بدن شما فراهم آید. بعلاوه روزی 8 لیوان آب بنوشید (حداقل دو لیتر) تا مواد سمی و مواد شیمیایی و مواد زائد از بدن خارج شود موادی که روی شادابی و شکل دهی پوست تاثیر دارد. علاوه بر این آب به حفظ رطوبت پوست و کشسانی پوست یاری می رساند و شل شدن پوست را به تاخیر می اندازد.

  1. حمام آب شور برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

گاهی دو قاشق چای خوری نمک ترجیحا نمک دریا به آب حمام خود بیفزایید. این امر به سفت شدن پوست صورت و بدن یاری می رساند و ناخالصی ها و سموم را از پوست پاک می کند، همچنین موادی که در شکل گیری دوباره کلاژن اختلال ایجاد می کنند.

  1. حفاظت در برابر خورشید برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت

قرارگیری در معرض آفتاب را محدود سازید تا از آسیب به لایه های سطحی پوست جلوگیری شود، تابش شدید خورشید چربی طبیعی پوست و رطوبت آن را از بین می برد و باعث از بین رفتن کلاژن پوست می شود. هنگامی که در محیط بیرون هستید پوست خود را با ضدآفتاب بپوشانید و قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

  1. برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن از استعمال دخانیات بپرهیزید.

استعمال دخانیات یکی از محرک هایی است که رشد و گسترش سلول های پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و در تولید کلاژن اختلال ایجاد می کند. پس بلافاصله سیگار کشیدن را ترک کنید این امر نه تنها سلامت فیزیکی کلی شما را بهبود می دهد بلکه از ابتلا به بیماری هایی نظیر بیماری های متابولیک و اختلالت بدخیم جلوگیری می نماید. علاوه بر این با این روش حتی بدون استفاده از لوازم آرایشی پوست شما به پوستی سالم تبدیل می شود.

لوازم آرایش جهت لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

توصیه می شود پیش از انتخاب گزینه های جراحی یا لوازم آرایشی از روش های طبیعی و ارگانیک استفاده شود. اما اگر با استفاده از مواد طبیعی به نتیجه ای که می خواهید نمی رسید می توان از محصولات زیر استفاده برد:

  1. محصولات لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

انتخاب یک محصول مناسب مرحله بسیار مهمی به شمار می آید (استفاده از محصولات ارزان قیمت و بی کیفیت پوست را خراب می کند) در این باره گزینه های موجود شامل موارد زیر است:

  1. بوتاکس برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

اولین عملکرد سم نیوتوکسین بوتالیونوم A با ایجاد اختلال در عناصر انقباضی، شامل شل کردن عضلات و بافت هاست. ویژگی این محصول یک درمان موثر برای کاهش چین و چروک و پوست های شل است.

  1. لیزر برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

استفاده از لیزر پوست نتیجه سریعی به دنبال دارد. این روش سنتز کلاژن و بازسازی سلول های تولید کننده کلاژن را افزایش می دهد. باید حدود 2 تا 3 جلسه این عمل را انجام داد و از اولین جلسه نتایج آن بسیار مشهود است.

  1. لیفت صورت برای لیفت کنندگی پوست و فرم دهی به پوست بدن

لیفت پوست صورت شامل لیپوساکشن چربی های پوست صورت از مناطق نامناسب و کشش و صاف نمودن پوست برای از بردن خطوط و چین و چروک است. در این روش متخصص زیبایی برای سفت کردن پوست شل از بخیه های قابل جذب استفاده می کند تا پوستی جوان به دست آید بنابراین هیچ اثر یا جای زخمی در اثر این جراحی باقی نمی ماند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه