آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری/شانس قبولی بیش از 77 درصد است

دسته بندي : دانشگاه,⭐ اخبار
تاريخ : 17 مرداد

انتخاب رشته آزمون سراسری امروز از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و با توجه به طرفیت سازی صورت گرفته شانس قبولی داوطلبان بیش از ۷۷ درصد است.

آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری/شانس قبولی بیش از 77 درصد است, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور  با بيان اين مطلب افزود:با توجه به ظرفيت سازي برخي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي انتخاب رشته آزمون سراسري از ساعت ۲۰ امشب آغاز مي شود.

توکلي گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از امروز آغاز و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد، در آزمون سراسری بیش از ۹۲۴ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودندند که تمامی آنها مجاز به انتخاب رشته شدند و با توجه به ظرفیت سازی خوبی که انجام شده شانس قبولی داوطلبان کنکور امسال بیش از ۷۷ درصد است.

وی گفت: امسال ۲ نوع شیوه پذیرش وجود د ارد که در شیوه اول آن دسته از داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بودند و مجاز شدند می توانند ۱۵۰ کد رشته محل را از میان کد رشته های مجاز انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی ثبت کنند که این شیوه از پذیرش هم بر اساس معدل تراز شده و هم بر اساس نمره آزمون می باشد اما در شیوه دوم  بر اساس سوابق تحصیلی است و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نشدند و یا در آزمون شرکت نکردند میتوانند ۱۰۰ کد رشته را از میان کد رشته های مجاز انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه ثبت نام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: اسامی معرفی شدگان نهایی در این آزمون ۲۱ شهریور اعلام میشود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي