آشنایی با رشته مدیریت تبلیغات

رشته مدیریت تبلیغات یکی از رشته های جدیدی است که ارتباط مستقیمی با بازاریابی دارد. در این رشته همانطور که از اسم آن پیداست، راه و روش های تبلیغات و انواع آن و روش های استفاده از آن و همچنین روش های موفقیت در آن آموزش داده می شود. برای آشنایی با رشــته مدیریت تبلیغات این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد رشته تبلیغات و مدیریت تبلیغات و انواع تبلیغات می خوانید.

آشنایی با رشته مدیریت تبلیغات

آشنایی با رشته مدیریت تبلیغات

رشته مدیریت تبلیغات

تعاريف بسيار زيادي از مديريت ارايه شده است، يكي از جامع ترين اين تعاريف در ذيل آمده است. مديريت عبارت است از علم و هنر برنامه ريزي (پيش بيني)، سازماندهي (تقسيم كار و تفكيك وظايف)، هدايت و رهبري (راهنمايي كردن زيردستان و توانايي نفوذ كردن در دل ايشان)، نظارت و كنترل (ناظر بودن بر اعمال ايشان و اصلاح اشتباهاتشان) و نهايتا ايجاد هماهنگي (برقراري نگرش سيستمي بين كاركنان) براي رسيدن به هدف يا اهداف از پيش تعيين شده است. البته تمام مباحث فوق روي منابع سازماني صورت مي گيرد كه مهم ترين و ارزنده ترين دارايي هر سازمان منابع انساني (كاركنان) هستند و سپس منابع ديگر نظير دارايي هاي فيزيكي، مادي و حتي اطلاعات قرار مي گيرند.

تمام مطالب فوق صحيح است اما اگر بخواهيم خيلي ساده مديريت را تعريف كنيم بايد بگوييم «مديريت يعني تصميم گيري«

وظايف نيروها عبارت است از تصميم سازي (با ارايهء پيشنهادات) و اجراي تصميم پس از اتخاذ از سوي مديريت، وظايف مديران عبارت است از تصميم گيري و نظارت بر اجراي تصميمات.

سرجيوزيمن معاون سابق بازاريابي كوكاكولا و نويسندهء كتاب ارزشمند پايان عصر بازاريابي سنتي پنج سطح براي تصميم گيري قايل است.

سطوح تصميم گيري در رشــته مدیریت تبلیغات

سطح يك در رشــته مدیریت تبلیغات: تصميم من (مدير ارشد) بدون كمك شما (منظور كاركنان است)

اين سطح مربوط به امور سياستگذاري است.

سطح دو در رشــته مدیریت تبلیغات: تصميم من با كمك شما.

مسووليت تصميم گيري با مدير است اما از نظرات و پيشنهادات كاركنان مطلع مي شود.

سطح سه در رشــته مدیریت تبلیغات: تصميم ما.

سرجيو زيمن مي گويد من از اين سطح متنفرم. چون مسوول تصميم گيري مشخص نيست. حتي در قوي ترين مردم سالاري ها يك نفر بايد رهبري را بر عهده بگيرد.

سطح چهار در رشــته مدیریت تبلیغات: تصميم شما با كمك من.

از سخت ترين تصميم هاي مديران است. چون بايد قدرت خود را فراموش كنند و اجازه دهند فرد ديگري تصميم بگيرد.

سطح پنج در رشــته مدیریت تبلیغات: تصميم شما بدون كمك من.

يعني اعتماد مدير به توانايي ها. دانش و بصيرت نيرو به حدي مي رسد كه مسووليت را به صورت كامل تفويض مي كند.

سرجيوزيمن مي گويد: اساسا سطح پنج به مخاطب مي گويد: «گوش كن، دليل اين كه شما اين جا هستيد، دليل اين كه من شما را استخدام كرده ام، دليل اين كه به شما اجازه داده ايم كه تحت لواي علايم تجاري اين شركت كار كنيد، اين است كه شما را باور داريم. برويد و كارتان را انجام دهيد.»

ايشان مي گويد در تمام موارد فوق تصميم گيرنده بايد مشخص باشد تا در مقابل تصميم خويش مسووليت داشته باشد. مديران ما هم بايد بدانند كه يكي از نقش هاي ارزندهء ايشان اتخاذ تصميمات صحيح و به موقع و بر مبناي اخذ اطلاعات از زير دستان است و همچنين تفويض اختيار براي تصميم گيري كاركنان در جاي خود شايسته و لازم است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه