آتش گرفتن خودروی جنسیس و سوناتا در تهران/عکس

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 6 تیر

آتش سوزی هیوندای جنسیس و سوناتا در برج تجاری، مسکونی در بزرگراه اشرفی اصفهانی با تلاش نفسگیر ۶۰ آتش نشان مهار و خاموش شد.

در پی تماس های مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵مبنی بر مشاهده دود و آتش از یک برج مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه های ۸۰، ۵۵، ۱۰ و گروه امداد و نجات ۳ را به صدا درآورد و نیروهای عملیات ساعت ۱۵:۳۳ عصر دیروز چهارشنبه به همراه خاور دستگاه تنفسی و تانکر آب به سوی شمال به جنوب بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان گلستان ۱۴ چهاردهم، نرسیده به فلکه دوم صادقیه حرکت کردند.
به گفته سعید علیزاده معاون منطقه چهار عملیات با رسیدن به محل حادثه یک ساختمان ۳۳ طبقه و دارای ۶ طبقه منفی دیده می شد که دود غلیظی از طبقات زیرزمین آن به بیرون زبانه می کشید که پس از بررسی های بیشتر معلوم شد کانون آتش سوزی پارکینگ طبقه منفی ۶ ساختمان است.
در این عملیات آتش نشانان به سرعت به چندین گروه تقسیم شدند و گروه اول با قطع برق و گاز محل آتش سوزی، مجتمع را ایمن سازی کردند و گروه دوم با بکارگیری تجهیزات و لوله های آبدهی به کانون آتش سوزی نزدیک شدند و مشاهده شد دو خودرو سواری به علت نامعلوم طعمه شعله های آتش شده اند.
گروه سوم از آتش نشانان نیز به جستجوی احتمالی محبوسین در طبقات پرداختند و تعدادی از ساکنان را که به علت حجم زیاد دود در راهروها گرفتار شده بودند را به مکان امن منتقل کردند.
آتش نشانان با تلاش بی وقفه خود موفق شدند در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی یک خودروی هیوندا جنسیس و یک خودرو هیوندا سونوتا در پارکینگ این ساختمان کاملا شعله‌ور شده را قبل از سرایت به خودروهای دیگر مهار و خاموش کنند.

آتش نشانان به دلیل حجم زیاد دود و گسترش آن در طبقات پارکینگ ناجیان ۱۲۵ با بکارگیری چند دستگاه فن فشاری قوی بصورت سری و موازی با استفاده از چاهک های آسانسور اقدام به تخلیه دود به خارج از مجتمع نمودند و پس از ایمن سازی های لازم به ماموریت خود پایان دادند.
معاون منطقه چهار عملیات همچنین گفت: در این حادثه دو نفر از آتش نشانان به دلیل شوک ناشی از آتش سوزی و حجم زیاد دود دچار دودزدگی شدند که توسط امدادگران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
این عملیات پس از ۳ ساعت و نیم تلاش ۶۰ آتش نشان و با بکارگیری ۲۰ خودروی عملیاتی، بدون هیچ مصدومی به پایان رسید.

آتش گرفتن خودروی جنسیس و سوناتا در تهران/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

آتش گرفتن خودروی جنسیس و سوناتا در تهران/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

آتش گرفتن خودروی جنسیس و سوناتا در تهران/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

آتش گرفتن خودروی جنسیس و سوناتا در تهران/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي