آبشار گزو کجاست ؟

آبشار گزو یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در استان مازندران واقع شده است. این آبشار یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سوادکوه است. اگر می خواهید بدانید آبشار گزو کجاست این بخش گهر را تا پایان مطالعه نمایید.

آبشار گزو کجاست ؟

آبشار گزو کجاست ؟

نام مکان : آبشار گزو – سوادكوه

معرفی :

اين آبشار با ارتفاع تقريبي 75 متر در منطقه‌ي جنگلي و سر سبز و زيباي لفور مازندران در كنار امامزاده‌اي معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ي 15 كيلومتري «زيراب» سوادكوه قرار دارد. پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو میرسیم . البته در طول مسير به دو راهي هاي زيادي ميرسيم كه با تابلوي به طرف امامزاده گزو راه كاملا” مشخص ميشود . از امامزادهتا آبشار بمدت نیم ساعت پیاده روی بسمت پایین جنگل با یک شیب نسبتا تند فاصله داریم . بهشت گمشده و چشمه دلاسره نیز در همین منطقه واقع است باید در پای عظمت این آبشار ایستاد و آن را تماشا کرد چون فقط در اینصورت است که آبشار در وسط آن جنگل بکر معنا پیدا میکند

امکانات و تسهيلات تفريحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و … :

مسير ارتباطي آن راه روستايي جمشيد آباد «زيرآب» و ديگري از جاده‌ي لفور در پشت سد البرز در جاده كارسنگ است. برای دسترسی به آن یک ساعت و نیم پياده روي سبک نیاز است . وضعيت اسكان بصورت آزاد در دل جنگل ميباشد

جايي براي طبيعت دوستان و گردشگراني كه سفر و عشق به دل طبيعت دارنند

  • آب و هوا : كوهستاني
  • آدرس : مازندران – سوادكوه – زيرآب روستاي جمشيد آباد
  • فاصله تا مرکز : حدودا 95 كيلومتر تا مركز استان فاصله دارد
  • راه ارتباطی :

زميني

زمان سفر برای بازدید از  آبشار گزو چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این آبشار فصل بهار، تیرماه، مهر و آبان است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این آبشار در مرداد و شهریور کاهش می‌یابد بلکه به علت شرجی بودن هوا لذت دیدار از آن کم می‌شود.

از چه مسیری به دیدن این آبشار برویم؟

دستیابی و بازدید از این آبشار دو راه ارتباطی وجود دارد: یک راه از لفور در پشت سد البرز در جاده کارسنگ است که با طی 23 کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه می‌رسید. راه دیگر مسیر جمشید آباد در 5 کیلومتری زیرآب است که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ ملحق می‌شود. طی این مسافت در حدود 2.5 تا 3 ساعت (بستگی به وسیله نقلیه) در این راه خواهید بود. پس از طی این مسیر به امامزاده‌ای به همین نام می‌رسید و از آنجا مسیری پاکوب با شیبی نسبتا تند تا زیر آبشار قرار دارد که پس از  حدود یک ساعت و نیم جنگل‌پیمایی در دل جنگل به آن می‌رسید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه