X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي
loading...

۸ هزار تماس مزاحمتی یک زن با ۱۲۵

دسته بندي : حوادث
تاريخ : ۱۱ اردیبهشت
بازديد : 435

 

پیمان نیکبخت در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به طور متوسط روزانه پنج هزار تماس تلفنی در سامانه ۱۲۵ ثبت می‌شود گفت:‌ این در حالی است که در میان این پنج‌هزار تماس تنها دو درصد از تماس‌ها عملیاتی می‌شود و ۹۸ درصد از تماس‌های تلفنی غیرمرتبط با فعالیت‌های آتش‌نشانی است.

وی درباره تماس‌های تلفنی غیرمرتبط با فعالیت‌های آتش‌نشانی افزود: بسیاری از تماس‌ها در قالب مشاوره است و تماس گیرنده حادثه یا آتش‌سوزی را اعلام نمی‌کند و خواهان ارائه توضیحات هستند و این درحالی است که این سامانه تنها شماره فوریتی است و مشاوره‌ای ارائه نمی‌کند و گاها نیز دیده می‌شود، افراد به صورت سهوی با مرکز فوریت‌های ۱۲۵ تماس می‌گیرند.

نیکبخت با بیان اینکه عمده تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ مزاحمتی است، گفت: میانگین سنی مزاحمان تلفنی سازمان آتش‌نشانی گروه سنی نوجوانان و جوانان هستند.

رییس ستاد فرماندهی ۱۲۵ با بیان اینکه ترافیک تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ مقارن است با زمان تعطیلی مدارس، گفت: بیشتر تماس‌های مزاحمان تلفنی از ساعت ۱۷ که عمدتا زمان تعطیلی مدارس است، تا ساعت ۲۲ ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تلفن‌های عمومی نصب‌شده در سطح پایتخت نیز یکی دیگر از ابزارهای افراد برای ایجاد مزاحمت برای سازمان آتش‌نشانی پایتخت است، گفت: تلفن‌های عمومی به گونه‌ای طراحی شده که بدون پرداخت پول یا واردکردن کارت، با فشار یک دکمه به این مرکز تماس گرفت که گاها دیده می‌شود، مزاحمان تلفنی، از تلفن‌های عمومی استفاده می‌کنند.

بخوانید :   دام انداختن رانندگان ثروتمند توسط یک دختر و خانواده اش

نیکبخت همچنین با انتقاد از عملکرد شرکت مخابراتی ایرانسل گفت: از زمانی که شرکت مخابراتی ایرانسل در سطح تهران به صورت گسترده فعالیت خود را آغاز کرده است افراد به راحتی می‌توانند با تماس با این سامانه مزاحمت ایجاد کنند.

ایرانسل برای کنترل یا قطع ارتباط مزاحمان کمکی نمی‌کند

وی با بیان اینکه مزاحمان اکثرا از تلفن‌های همگانی و خطوط ایرانسل تماس می‌گیرند، گفت: تماس‌های تلفنی مزاحمان از خطوط ایرانسل بسیار زیاد است و شرکت ایرانسل نیز برای کنترل یا قطع ارتباط مزاحمان کمکی به این سازمان نمی‌کند.

نیکبخت با اشاره به نشست اخیر مسئولان آتش‌نشانی با مسئولان همراه اول گفت: در این جلسه مقرر شد که مسئولان مخابرات استان تهران (همراه اول) با مزاحمان سامانه ۱۲۵ برخورد کنند. اما شرکت مخابراتی ایرانسل بر این باور است که در عالم تجارت مشتریان خود را از دست خواهد داد و برهمین اساس کمکی به سازمان آتش‌نشانی نمی‌کند.

۸ هزار بار تماس زنی با آتش‌نشانی

رییس مرکز فرماندهی ۱۲۵ در توضیح خاص‌ترین مزاحمان تلفنی مرکز ۱۲۵ به تماس‌های مکرر زنی اشاره کرد و گفت: این زن در سال گذشته هشت هزار بار با مرکز ۱۲۵ تماس گرفته و اقدام به فحاشی و آزار و اذیت اپراتورهای این مرکز می‌کرد.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد این زن در یک روز کاری بیش از ۹۰۰ بار با این مرکز تماس گرفته است گفت: سرانجام مسئولان این مرکز تصمیم گرفتند تا برای برطرف کردن این مشکل با این زن صحبت کرده و توانستند با صحبت کردن با این زن که قصد داشت مسائل روانی خود را حل کند مشکلات را رفع کنند.

مزاحم دروغگو اسیر کوهستان شد

بخوانید :   آخرین اخبار و آمار لحظه ای آمار کشته شدگان زلزله

نیکبخت همچنین به تماس ۹۰۰ باره جوانی اشاره کرد و گفت: سال پیش جوانی با استفاده از شماره‌های شرکت مخابراتی ایرانسل حدود ۹۰۰ بار با مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تماس گرفت و هر بار نیز با اعلام گزارش کذب ماموران را به محل‌های اعلام شده اعزام می‌کرد که سرانجام در یکی از روزهای زمستان بار دیگر این جوان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و اعلام می‌کند که در کوهستان گرفتار شده است.

وی افزود: با وجود آن که اپراتورهای سامانه ۱۲۵ شماره این فرد را شناسایی کرده بودند اما با این حال نیروهای عملیاتی به محل اعلامی اعزام و نهایتا این جوان پس از ۹۰۰ بار مزاحمت گزارشی صحیح اعلام کرد و توسط گروه نجات از کوهستان نجات یافت.

به گفته نیکبخت این جوان پس از نجات از کوهستان به مرکز فوریت‌های آتش‌نشانی آمد و از اپراتورهای این مرکز عذرخواهی کرده است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مزاحمان تلفنی این مرکز را بیشتر نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: درصد کمی از مزاحمان سامانه ۱۲۵ به صورت تعمدی اقدام به ایجاد مزاحمت کرده و مردم از روی شادی اقدام به این کار می‌کنند.

بخوانید :   ماجرای خودکشی دو دانش آموز زنجانی

رییس مرکز فرماندهی ۱۲۵ با بیان اینکه باید افکار مردم در این زمینه را تغییر داد به بحث فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ مردم اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح فرهنگ دانش‌آموزان می‌تواند نقش موثری در کاهش تماس‌های تلفنی غیرمرتبط با سامانه ۱۲۵ داشته باشد.

مقوله ایمنی در مدارس مغفول مانده است

وی با بیان اینکه گاها دیده شده است در پی وصول گزارشی کذب نیروهای عملیاتی که شامل ۱۵ آتش‌نشان می‌شوند از آشیانه خارج شده‌اند گفت: ممکن است در زمانی که آتش‌نشانان برای پوشش حادثه‌ای کذب از ایستگاه خارج می‌شوند اتفاقی در محدوده حوزه استحفاظی آتش‌نشانان آن ایستگاه رخ دهد و از آنجایی که آتش‌نشانان آن ایستگاه در پی گزارش کذب از ایستگاه خارج شده‌اند سازمان آتش‌نشانی مجبور شود برای پوشش حادثه رخ داده از آتش‌نشانان ایستگاه‌های دیگر استفاده کند که این زمان حضور امدادگران در صحنه حادثه را افزایش می‌دهد.

نیکبخت با بیان اینکه با تعطیلی مدارس در تابستان شمار مزاحمان تلفنی سامانه ۱۲۵ نیز افزایش می‌یابد گفت: والدین،‌ مربیان مدارس و مسئولان آموزش و پرورش نقش بسزایی در آموزش کودکان ایفا می‌کنند و باید پذیرفت که توجه به مقوله ایمنی در مدارس مغفول مانده است.

 

گردآوری: گروه خبر گــهــر

منبع: ایسنا

(کل ۱۶ , ۱ آمار امروز)
loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي