مشکلات دکوراسیون تان و راه حل هایی برای آنها

تاريخ : 29 خرداد

برای همه ما پیش آمده است که می خواهیم اتاقی را مرتب کنیم، ولی نمی توانیم. وقتی تابلوهای روی دیوار را عوض می کنیم و می خواهیم تابلوهای جدیدی آویزان کنیم، ولی نمی دانیم به چه ترتیبی این کار را انجام دهیم. حالا باید راه حلی پیدا کنیم و این کار را تمام کنیم. در اینجا به چند مانع بر سر راه دکوراسیون اتاق اشاره کرده ایم و راه حل هایی برای آنها پیشنهاد کرده ایم.

مشکلات دکوراسیون تان و راه حل هایی برای آنها, پورتال خبری فرهنگی گهر

جنون رنگ

مانع :

انتخاب های زیادی برای رنگ اتاق وجود دارد.
اگر برای اتاقتان طرح ها و رنگ های زیادی دارید و نمی توانید تصمیم بگیرید، لازم نیست از استفاده از رنگ بترسید. بسیاری از ما ماه ها وقت می گذاریم و در نهایت هم نمی دانیم اتاقمان را چه رنگی کنیم.

راه حل :

از دوربین عکاسی خود برای یافتن زوایای مختلف اتاق استفاده کنید. از اتاقتان عکس هایی بگیرید و با ترتیبات مختلف آن بازی کنید. با نگاه کردن به عکس ها می توانید تصمیم بگیرید و نگران نباشید که اگر چیز دیگری انتخاب می کردید بهتر بود. وقتی بیرون می روید تا خرید کنید عکس ها را با خودتان ببرید تا بتوانید به راحتی رنگ ها و طرح ها را هماهنگ کنید.

گرمایش خانه
مانع :
من سالها است اینجا زندگی می کنم، ولی انگار تازه به اینجا نقل مکان کرده ام.
این مشکل بسیار رایج است و دلایل زیادی هم دارد ولی دلیل آن هرچه باشد، اینکه خانه ای گرم، دلپذیر و راحت داشته باشید بسیار مهم است و حالا شما شایسته داشتن چنین خانه ای هستید، نه در آینده ای دور. اولین گام این است که بپذیرید خانه گرمتری می خواهید و دوست دارید برای داشتنش کاری بکنید.

راه حل :
وقتی می خواهید خانه خود را از مکانی خالی و برهنه تبدیل به خانه ای گرم و دلپذیر کنید، روند آن برایتان خسته کننده به نظر می آید. ولی وقتی مرحله به مرحله پیش می روید، برایتان انجام پذیر به نظر می آید. اگر روی تصمیمی تردید داشتید، مانند رنگ دیوار، نگذارید این تردید شما را فلج کند. به کارتان ادامه دهید و بعداً به این موضوع بپردازید.

کنترل بهم ریختگی
مانع :
خانواده من خیلی شلخته هستند، نمی دانم از کجا شروع کنم.
با وجود بچه ها در خانه هم می توانید خانه شاد و باکلاسی داشته باشید، ولی وقتی از هر گوشه از منزل شما شلختگی می بارد، نیازی نیست که پروژه های دکوراسیون خود را شروع کنید.

راه حل :
یک آخر هفته را به جمع و جور کردن خانه و بخشیدن اشیای بی مصرف به دیگران، اختصاص دهید. هر روز با اضافه کردن قلاب به پشت در و تمیز کردن میز و کابینت آشپزخانه و تمیز کردن داخل آنها، شلختگی را به حداقل برسانید. بجای قالیچه از کفپوش و کاشی استفاده کنید تا بتوانید در صورت لک شدن و آسیب دیدن آنها، به راحتی آنها را تعویض کنید. هر شب ۱۰ دقیقه را به مرتب کردن خانه اختصاص دهید تا بعد از چند روز همه چیز مرتب شود.

اتاق کسل کننده
مانع :
کل قالب و مدل اتاق من خسته کننده است.
شما از رنگ های خنثی و تمام سفید خوشتان می آید، زیرا ساده و زیبا هستند. ولی گاهی رنگ های کرم و بژ کاملاً کسل کننده و پیش بینی پذیر می شوند.

راه حل :
شیء خاص و منحصر بفردی انتخاب کنید. مانند یک آینه بزرگ با فرم و رنگی جالب و خاص به شکل یک اثر هنری. یا اشیای فلزی اضافه کنید. رنگ های طلایی، نقره ای و پلاتینه به زیبایی و شیکی اتاق افزوده و رنگ های خنثی را جذاب می کنند. روش دیگری برای جالب کردن فضایی با رنگ های خنثی این است که یک رنگ شاد و جسورانه انتخاب کنید و در مقیاس های کوچک آن را در اتاق بکار ببرید. چند کوسن قرمز یا رنگ کردن یک دیوار به رنگی شاد، به اتاق شما روح می دهد.

درست و نادرست
مانع :
می ترسم انتخاب اشتباهی کنم.
شاید رایج ترین ترس به هنگام دکوراسیون همین باشد. هیچکدام از ما بی نقص نیستیم و حتی کارشناسان هم گاهی خریدهایی انجام می دهند که بعداً افسوس می خورند و همیشه به راحتی نمی توانند وسیله درستی را برای تکمیل دکوراسیون یک اتاق بخرند. لازم نیست آن چیز با سلیقه همه جور دربیاید. بالاخره اگر از آن خوشتان نیامد می توانید بعداً عوضش کنید.

منبع : زندگی ایده آل

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي