بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015

این مطلب از سایت گهر به بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015 اختصاص دارد. از شما عزیزان دعوت می کنیم ما را همراهی کنید.

دنیای تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. اما متاسفانه در کنار پیشرفت تکنولوژی شاهد حضور بدافزارهای مختلف در اینترنت هستیم. اکنون قصد بررسی برترین آنتی ویروس‌ها رایگان سال ۲۰۱۵ را داریم.

این روزها در هر سایت اینترنتی‌ای شاهد حضور برخی بدافزار ها و ویروس‌های مختلف هستیم. طبیعتا وجود این بدافزارها و عدم نصب نرم‌افزار‌های برای مقابله با این قبیل ویروس‌ها باعث صدمه فایل‌ها و شاید بدتر لو رفتن برخی اطلاعت و رمزهای عبور شما شود.

این روزها نیز شاهد حضور بدافزاری با نام Cryptolock هستیم که بسیاری از رایانه‌ها را دچار مشکل کرده است.

چگونه رایگان هرچند محدود با این قبیل بدافزار‌ها مقابله کنیم؟

شرکت‌های مختلف برای مقابله با این قبیل بدافزارها نرم‌افزارهای رایگان کاربردی را تولید کرده‌اند. کاربران –درصورتی که بسیار حرفه‌ای- نیستند می‌توانند این نرم‌افزار ها را رایگان دریافت و نصب کنند. امروز قصد معرفی چندی از این نرم‌افزار ها را داریم.

البته پیشنهاد ما خریداری ورژن های پولی این نرم‌افزارها و استفاده امن از فضای اینترنت است.

تفاوت بدافزارها (Malware) و ویروس‌ها (Virus) در چیست؟

Malware خلاصه بخواهیم بگوییم تروجان‌ها، روت‌کیت‌ها و کرم‌ها در دسته بندی Malware قرار می‌گیرند. نرم افزارهای مخرب یا بدافزار ها کد‌هایی هستند که توسط برنامه‌نویسان برای آلوده کردن رایانه‌ها نوشته می‌شوند. این بدافزارها قادر به نفوذ به رایانه،تبلت و گوشی‌های شما هستند که به این ترتیب باعث مشکلات و دزدیده شدن اطلاعت شخصی موجود در دستگاه شما‌ می‌شوند.

Virus خلاصه بخواهیم بگوییم، ویروس ها برنامه‌های هستند که خود را مدام تکثیر می‌کنند. ویروس‌ها با کپی شدن یک فایل در رایانه‌ای به مرور خود را تکثیر کرده و از رایانه ای به رایانه دیگر تکثیر می‌یابند. این فرآیند تا زمانی که یک آنتی ویروس آن را شناسایی کند ادامه پیدا کرده و رایانه دوستان شما را نیز درگیر خود می‌کند. البته ویروس ها امروزه دیگر با همان نام بدافزارها یاد می‌شوند و مرز بین این دو مشکل امنیتی هرروزه در حال برداشته شدن است.

آنتی ویروس رایگان پاندا

.

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015

.

منتقدان بسیاری این آنتی ویروس را برای امنیت دستگاه‌ها پیشنهاد کرده‌اند. پاندا نرم‌افزار مناسبی را برای مبارزه با فیشینگ‌ و Malware ها ارائه می‌دهد. طبق بررسی های انجام شده نرم‌افزار «رایگان» پاندا درصدی بین ۶۰ الی ۷۰ را در پیدا کردن حملات مختلف تشخیص و خنثی کرده است. این آنتی ویروس امتیاز ۸ از ۱۰ برای جلوگیری از Malware دریافت کرده است.

آنتی ویروس رایگان بیت‌دیفندر

.

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015

.

این نرم‌افزار در زمینه‌ی شناسایی سریع بد‌افزار ها کمی ضعیف تر از آنتی ویروس رایگان پاندا قرار دارد، هرچند بیت‌دیفندر را می‌توان یکی از قویترین آنتی ویروس‌های رایگان برای مقابله با Malware دانست. این نرم‌افزار امتیاز ۹ از ۱۰ را در این رابطه کسب کرده است. این نرم‌افزار قادر به مسدود کردن لینک‌های مخرب نیست.

MalwareBytes Free Anti-Exploit

.

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015
.

هرچند مالویربایتز در زمینه شناسایی سریع بدافزارها بسیار قدرتمند عمل می‌کند. اما متاسفانه این نرم‌افزار امنیتی قابلیت‌های زیادی را ارائه نمی‌دهد. ویژگی تشخیص تهدید براساس رفتار‌های نرم‌افزاری بسیار موفق عمل می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند توسط کسانی که با تهدیدات امنیتی قوی‌ای روبرو نیستند مورد استفاده قرار بگیرد.

آنتی ویروس رایگان Ad-Aware پلاس

.

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015

.

این آنتی ویروس در زمینه‌ شناسایی سریع تروجان‌ها، نرم‌افزارهای مخرب و لینک‌های مخرب در حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد موفق عمل می‌کند. در زمینه Malware ها نیز این آنتی ویروس امتیاز ۸.۳ از ۱۰ را دریافت کرده است.

آنتی ویروس رایگان Avast

.

 

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015

.

آنتی ویروس Avast با موفقیت ۷۰ درصدی در شناسایی بدافزارها و لینک‌های مخرب یکی از امن ترین آنتی ویروس ها در زمینه‌ امنیت وب است. به گزارش صبحانه این آنتی ویروس امتیاز فوق‌العاده ۹ از ۱۰ را در زمینه مقابله با Malware ها را کسب کرده است.

آنتی ویروس رایگان AVG سال 2015

.

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015

.

در رابطه با مقابله با Malware‌ها این نرم‌افزار امتیاز ۷.۸ از ۱۰ را کسب می‌کند. در زمینه شناسایی لینک‌های مخرب نیز این نرم‌افزار تا ۴۰ درصد با موفقیت این قبیل لینک‌ها را شناسایی کرده است. آنتی ویروس AVG در رابطه با رفتار شناسی بدافزارها بسیار موفق عمل می‌کند.

Qihoo 360 Total Security Essenatial

.

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015
.

Qihoo در زمینه شناسایی لینک‌های مخرب تا ۵۰ درصد موفق عمل کرده و امتیاز ۸.۳ از ۱۰ را برای مبارزه با Malware ها کسب کرده است. کاربران استفاده کننده از این نرم‌افزار امنیتی از موفقیت‌های Qihoo در زمینه شناسای سریع بدافزارها خرسند هستند.

آنتی ویروسComodo   ورژن 8

.

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015

.

این آنتی ویروس در آزمایش شناسای لینک‌های مخرب تا ۳۰ درصد موفق عمل می‌کند. امتیاز ۸.۳ از ۱۰ کومودو در زمینه مقابله با Malware ها خبر از موفقیت خوب این آنتی ویروس می‌دهد. آنتی ویروس کودومو تجربه‌ای مشابه Qihoo 360 Total Security Essenatial را برای نصب کننده‌ها فراهم می‌کند.

FortiClient

.

بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2015

.

این نرم‌افزار امنیتی با کسب امتیاز ۹.۴ از ۱۰ برای موفقیت در شناسایی Malware در صدر لیست قدرتمند ترین آنتی ویروس‌های رایگان شناسایی کننده بدافزارها قرار می‌گیرد. اما متاسفانه این نرم‌افزار در زمینه شناسایی لینک‌های مخرب در حدود ۴۰ درصد موفق بوده است.

این ۹ آنتی ویروس را برای شما معرفی کردیم. لیست معرفی این نرم‌افزار ها ترتیبی تصادفی داشته و ما انتخاب را به خود کاربران گرامی می‌سپاریم.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه