چند نوشیدنی ترکیبی فوق العاده برای سلامتی

میوه ها سرشار از انواع ویتامین های معدنی می باشند ، بعضی از میوه ها و نوشیدنیها به معنای واقعی شفابخش هستند ، حتما از خاصیت ترکیب آب لیموی تازه و عسل شنیده اید ، یک معجون فوق العاده برای سلامتی . در ادامه چند ترکیب نوشیدنی فوق العاده را به شما معرفی می کنیم.

8 نوشیدنی ترکیبی برای سلامتی 

نوشیدنی ترکیبی

 
حساسیت فصلی بینی را با این ترکیب درمان کنید

مواد لازم برای تهیه: مقدار کمی (در حد 4 انگشت )ریشه زنجبیل ، نصف لیمو ترش تازه و طبیعی، یک عدد سیب و چند تكه یخ

روش تهیه: آب تمام مواد بالا را گرفته و با هم مخلوط کنید.

بهترین زمان مصرف: 4 هفته قبل از شروع گرده افشانی در فصل بهار ، هر روز صبح این ترکیب را میل کنید ؛ با این کار به احتمال بسیار فراوان تابستان دیگر به دستمال کاغذی و قرص های ضدحساسیت و … نیاز نخواهید داشت.

ترکیب ویژه برای مادران باردار

مواد لازم: ته لیوان اسفناج، 1/4 یک آناناس ، 4 عدد مارچوبه ، 1 عدد سیب زرد، 1/3 استکان نخود فرنگی، 1/3 استکان تخمه آفتابگردان بو نداده ،1/2 آووکادوی رسیده و تازه و چند تکه یخ

روش تهیه: قبل از اینكه آبمیوه‌گیری را روشن كنید، بهتر است اول سیب را داخل آبمیوه‌گیری گذاشته، بعد نخودها، اسفناج و مارچوبه را در آبمیوه‌گیری ریخته تا و بعد آناناس را اضافه كنید. درجه آبمیوه‌گیری را روی «دور كند» بگذارید تا بیشترین میزان آبمیوه نصیبتان شود. تخمه آفتابگردان، یخ و آووكادو را در مخلوط‌كن ریخته تا كاملا نرم شود.

ترکیبی برای درمان کم خونی

مواد لازم : 2 لیوان بزرگ اسفناج ،2 عدد سیب زرد، به اندازه 4 انگشت ساقه کلم بروکلی،یک عدد چغندر خام کوچک ، نصف یك فلفل سبز بدون دانه و چند تكه یخ

روش تهیه: ابتدا آب همه موارد بالا را گرفته و در انتها با چند تکه یخ مخلوط کرده و بنوشید

یک نوشیدنی برای درمان کلسترول و چربی خون بالا

مواد لازم: 1/2 لیوان انگور سیاه ، یك مشت انگور قرمز ، 2 عدد سیب زرد، 4 انگشت ریشه زنجبیل تازه ، یک عدد چغندر خام، یك عدد گوجه فرنگی رسیده

روش تهیه: مثل ترکیبات دیگر آب مواد بالا را گرفته و خوب با هم ترکیب کنید.باید توجه داشته باشید آبمیوه گیری باید روی درجه بسیار کند باشد تا آب میوه به خوبی گرفته شود ، در صورتی که آب میوه ها خوب گرفته نشد برای مرحله دوم تفاله ها را در آبمیوه گیری بریزید . در پایان ترکیب را با چند تکه یخ مخلوط و یک نوشیدنی شفابخش و خنک بنوشید.

ترکیبی به عنوان انسولین طبیعی برای افرادی که قند دارند

مواد لازم: نصف یک كاهوی متوسط ، 4-5 عدد لوبیا سبز ، ۲ عدد كلم فندقی (كلم بروكسل)، ۲ عدد سیب زرد، ۲ عدد هویج متوسط، 1/2 آووكادوی رسیده، 1 قاشق مربا خوری دارچین و چند تکه یخ.

روش تهیه: كاهو، لوبیا و كلم بروكسل‌ها و دو عدد سیبی كه دارید، داخل آبمیوه‌گیری بگذارید. ابتدا آب این مواد را گرفته و بعد آب هویج‌ها را بگیرید و با هم مخلوط کنید. سپس آب این مواد را همراه با آووكادو، دارچین و یخ داخل مخلوط‌ كن بریزید تا آماده نوشیدن شود.

نوشیدنی برای سلامت پوست و درمان جوش

مواد لازم: 2 عدد سیب زرد، یك برش دایره ای آناناس ، به اندازه دو انگشت ریشه زنجبیل تازه ، یک سوم لیمو ترش، 1/4 یک خیار متوسط ، 1/2 آووكادوی رسیده، یک قاشق چایخوری تخمه مخلوط ، یك قاشقچایخوری دانه لسیتین، 2 قاشق چایخوری مخلوط روغنهای آفتابگردان، سویا، كتان، كنجد و سبوس برنج و جو.

روش تهیه: آب سیب، آناناس، زنجبیل، لیمو و خیار را بگیرید. آووكادو، تخمه‌ها، گرانول و روغن را در مخلوط‌كن بریزید و كاملا هم بزنید. در نهایت، آبمیوه‌ها را به مواد مخلوط‌شده اضافه كرده و با كمی یخ در مخلوط‌كن بزنید تا اسموتی یكدست و نرمی ایجاد شود. برای اینكه بهترین نتیجه ممكن را بگیرید، این اسموتی را با شكم خالی میل كنید.

یک نوشیدنی برای تنظیم فشار خون

مواد لازم: سه عدد چغندر خام، دو عدد سیب زرد، 1/2 لیوان انگور قرمز یا سیاه و چند تكه یخ.

روش تهیه: تمام مواد را داخل آبمیوه‌گیری ریخته و آب آن را بگیرید. یادتان باشد انگورها را حسابی در آبمیوه‌گیری فشرده‌سازی كنید كه بیشترین عصاره را بگیرید. در نهایت با مقداری یخ نوش‌جان كنید.

نوشیدنی برای درمان ورم گلو بر اثر سرماخوردگی 

مواد لازم: ۱۰۰ گرم آب ‌‌‌‌‌هویج، ۱۰۰ گرم آب ‌پرتقال تازه و نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده.

روش تهیه: تمام مواد را با هم مخلوط کنید و پیش از خواب بنوشید. البته اگر با مشورت پزشک همراه این نوشیدنی، از قرص «روی» استفاده کنید، به تقویت ایمنی بدنتان کمک خواهید کرد.

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه