۱۰ کشور محبوب جهان از نگاه روزنامه آمریکایی

تاريخ : 18 تیر

۱۰ کشور محبوب جهان از نگاه روزنامه آمریکایی

۱۰ کشور محبوب جهان از نگاه روزنامه آمریکایی, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که طبق اطلاعات و آمار سازمان ملل متحد، آمریکا نه تنها در میان برترین کشورهای جهان با شاخص حفاظت از کره زمین و ارتقاء سلامت عمومی وجود ندارد، بلکه در رده‌های انتهایی این لیست قرار می‌گیرد.

روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست» در گزارشی به بررسی و مقایسه وضعیت کشورهای مختلف بر اساس شاخص‌هایی همچون حفاظت از کره زمین پرداخته است. در این گزارش، کشورهای مختلف به لحاظ محبوبیتی که در میان مردم جهان به لحاظ انتخاب مقصد سفر دارند طبقه بندی شده است. نکته قابل توجه آن است که آمریکا با اختلاف فاحشی نسبت به سایر کشورها در انتهای لیست قرار دارد.
بر اساس شاخصی جدید، موقعیت و محبوبیت کشوها براساس میزان مشارکت و همیاری آنها در حفظ کره زمین و نسل انسان سنجیده می‌شود. بر این اساس و با توجه به معیارهایی همچون فرهنگ، وضعیت آب و هوا، حفاظت از زمین و تاثیر این کشورها بر ارتقاء سلامت و رفاه عمومی، کشورهای مختلف در جایگاه‌های متفاوتی قرار گرفته‌اند.
طبق گزارش هافینگتون‌پست، برای دستیابی به نتایج نهایی از اطلاعات گسترده‌ای که توسط سازمان ملل در اختیار گذارده شده، استفاده شده است. در این مقایسه و با استفاده آمار مربوطه، ایرلند در جایگاه نخست بعنوان برترین کشور و مطلوب‌ترین مقصد مسافرت شناسایی شده است. این در حالیست که آمریکا با فاصله‌ای قابل ملاحظه نه تنها درمیان دو کشور اول این لیست قرار ندارد، بلکه در رده‌های پایینی جدول قرار می‌گیرد.

بر اساس شاخص دو کشور اول لیست حاضر به شرح زیر می‌باشند:
۱- ایرلند
۲- فنلاند
۳- سوئیس
۴- هلند
۵- نیوزلند
۶- سوئد
۷- انگلستان
۸- نروژ
۹- دانمارک
۱۰- بلژیک
 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي