یک روش موثر برای درمان خشکی پوست

تاريخ : 24 بهمن

⚡⚡⚡

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

یک روش موثر برای درمان خشکی پوست

یک روش موثر برای درمان خشکی پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

تنها راه حل درمان خشکی پوست

متخصص پوست گفت: تنها راه حل درمان خشکی پوست بازگرداندن چربی محافظ به وسیله چرب کردن پوست است ولی در مواقعی که شدت خشکی زیاد باشد باید حتماً به متخصص پوست مراجعه شود تا براساس شدت ضایعه کرم‌های درمانی نیز برای آنها تجویز شود.

 

شهدی متخصص پوست در خصوص خشکی‌های پوست در فصل زمستان گفت: خشکی پوست دست در این فصل به دلیل تماس هوای سرد با پوست است. تغییرات آب و هوا (سرما و گرما) و تبخیر آب از روی پوست اتفاق می‌افتد.

 

وی با اشاره به افرادی که چربی و محافظ پوست‌شان کمتر است، اظهار داشت: پوستی خشک در این افراد بدون تأثیرگذاری عوامل محیطی و به صورت غالب وجود دارد و منوط به فصل زمستان نمی‌شود.

 

این متخصص پوست ادامه داد: افرادی که به مقدار زیاد از شوینده استفاده می‌کنند به دلیل از بین رفتن چربی، تبخیر از پوست آنها زیاد شده و به خشکی پوست و ایجاد خارش دچار می‌شوند.

 

شهدی توصیه کرد: تنها راه حل حفظ محافظ چربی پوست، چرب کردن آن با کرم دست و صورت معمولی است. به عبارت دیگر باید همیشه سطح پوست آنها چرب باشد تا به بهبود برسند.

 

این متخصص پوست اظهار داشت: امکان اینکه هر نوع پوستی به خشکی مبتلا شود، وجود دارد ولی پوست‌هایی که سرشت حساسیت و اگزمایی بودن دارند و ضعیف هستند بیشتر در معرض ابتلا قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: تنها راه حل درمان خشکی پوست بازگرداندن چربی محافظ به وسیله چرب کردن پوست است ولی در مواقعی که شدت خشکی زیاد باشد باید حتماً به متخصص پوست مراجعه شود تا براساس شدت ضایعه کرم‌های درمانی نیز برای آنها تجویز شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي