یک بیماری مخصوص زنان و راه درمان آن

تاريخ : 11 دی

یک بیماری مخصوص زنان و راه درمان آن

یک بیماری مخصوص زنان و راه درمان آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک بیماری مخصوص زنان و راه درمان آن

یکی از بیماری‌هایی که زنان را تا قبل از دوره یائسگی مبتلا می‌سازد و تا حدودی می‌توان به تغییرات سبک زندگی امروز آن را ربط داد بیماری فیبروم است.

فیبروم‌ها تومورهایی هستند که بافت ماهیچه‌ای دارند و معمولاً روی دیواره رحم رشد می‌کنند.

فیبروم‌ها انواع مختلفی دارند که با علائم متفاوتی نیز در زنان بروز پیدا می‌کنند.

تغییراتی که در سبک زندگی امروز رخ داده است موجب شده افراد زودتر به برخی از بیماری‌های جسمانی مبتلا شوند که این دسته از بیماری‌های جسمانی با سبک زندگی به طور مستقیم در ارتباط است.

یکی از بیماری‌هایی که زنان را تا قبل از دوره یائسگی مبتلا می‌سازد و تا حدودی می‌توان به تغییرات سبک زندگی امروز آن را ربط داد بیماری فیبروم است.

فیبروم‌ها تومورهایی هستند که بافت ماهیچه‌ای دارند و معمولاً روی دیواره رحم رشد می‌کنند. فیبروم‌ها انواع مختلفی دارند که با علائم متفاوتی نیز در زنان بروز پیدا می‌کنند.

با توجه به اینکه برخی زنان کمتر به سلامت خود اهمیت می‌دهند حتی با داشتن برخی علائم اولیه هم به این موضوع مشکوک نمی‌شوند و کمتر به انجام چکاپ‌های دوره‌ای تمایل نشان می‌دهند.

امروزه تحقیقات گسترده‌ای در زمینه بیماری فیبروم نشان می‌دهد فاکتور سبک زندگی در بروز این بیماری در زنان تأثیر‌گذار است.

همچنین روش‌های تغذیه‌ای نادرستی که در زندگی امروز جایگزین روش‌های گذشته شده است بی‌تأثیر نخواهد بود.

فاکتورهای دیگری چون ژنتیک، خونریزی‌های غیر طبیعی، احساس درد در ناحیه لگن، تکرر ادرار و… نیز عواملی هستند که باید آنها را جدی گرفت. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که اضافه وزن دارند یا بیش از حد چاق هستند و این چاقی و اضافه وزن در نتیجه سبک نادرست تغذیه‌ای است با ریسک بالاتری در بروز فیبروم مواجه هستند.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش ابتلا به این بیماری‌ها زنان در قدم نخست اصول تغذیه‌ای درستی را در پیش بگیرند همچنین باید سبک درستی از زندگی را برای خود و اعضای خانواده تعریف کنند.

برای اینکه زنان کمتر به بیماری فیبروم مبتلا شوند یا روند افزایشی این بیماری را بهبود بخشند، لازم است در وعده‌های غذایی خود مقادیر کمتری سبزی مصرف کنند و مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین را افزایش دهند البته با توجه به اینکه رشد این زائده روی رحم در زنان به طور واضح مشخص نیست اما می‌توان تا حدودی مانع از بروز چنین بیماری‌هایی شد.

از سوی دیگر یکی از عواملی که باعث بروز این بیماری در زنان می‌شود برهم خوردن تعادل هورمونی است زمانی که سطح دو هورمون استروژن و پروژسترون در بدن بالا می‌رود اغلب باعث پدید آمدن این بافت در رحم می‌شود بنابراین به زنان توصیه می‌شود هر ۶ ماه یکبار توسط پزشک متخصص تحت معاینه قرار گیرند تا از بروز این بیماری و نحوه درمان صحیح آگاهی لازم را پیدا کنند.

باید این مسأله را نیز متذکر شد اغلب فیبروم‌ها علامت خاصی ندارند و با انجام یکسری آزمایش لازم پزشک متخصص این بیماری را تشخیص می‌دهد بنابراین تحت درمان بودن و در پیش گرفتن اصول تغذیه‌ای و سبک زندگی سالم تا حدودی مانع از پیشرفت این بیماری در زنان می‌شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي