یاهو به موتور جستجوی خود جان دوباره می دهد

پایگاه اینترنتی Recode.net روز جمعه گزارش کرد که یاهو دو پروژه بزرگ با نام‌های Fast Break و Curveball را با هدف توسعه توان جست‌وجوی موتور خود شروع کرده که محدودیت زمانی در حدود ۳ الی ۴ ماه برای دستیابی به اهداف و طراحی برنامه‌ها دارند. ماهیت این دو پروژه مشخص نیست، اما آنچه عیان است، فرسایش یاهو زیر فشار قرارداد این شرکت با مایکروسافت است.

یاهو به موتور جستجوی خود جان دوباره می دهد, پورتال خبری فرهنگی گهر
بر اساس قراردادی که در سال ۲۰۰۹ میلادی بین دو شرکت به امضا رسید و از فوریه ۲۰۱۰ اجرایی شد، شرکت یاهو به مدت ۱۸ ماه بابت هر جست‌وجو مبلغ مشخصی از مایکروسافت دریافت می‌کند که به منزله جبران خسارت به حساب می‌آید. این قرارداد برای زمینه‌سازی خروج یاهو از فناوری جست‌وجو و جایگزینی آن با سایت بینگ مایکروسافت بود و قرار است طراحی سایت‌هایی که براساس جست‌وجوی یاهو طرح شده بودند نیز تغییر کند. پس از این قرارداد مایکروسافت دائما از پرداخت تعهدات خود سر باز زد و این باعث شد تا مدیران اجرایی یاهو در گزارش‌های مالی مرتبا عدم پایبندی مایکروسافت را یادآوری کنند. در آوریل سال گذشته، براساس توافق تازه‌ای قرار شد تا مایکروسافت تعهدات خود را به مدت یک سال تا آوریل ۲۰۱۴ برای جست‌وجوهای داخل آمریکا پرداخت کند و اکنون آوریل ۲۰۱۴ زمانی‌ است که برای پروژه‌های دوقلوی یاهو به عنوان پایان برنامه‌ریزی شده است.
اما یاهو نهایتا چه فکری برای جست‌وجو دارد؟ در هفته گذشته مریسا مه‌یر، مدیرعامل یاهو خواست تا مطالبات عقب‌افتاده این شرکت برای جست‌وجوهای داخلی پرداخت شود یا این شرکت برنامه پاناما را دوباره راه‌اندازی می‌کند. پاناما برنامه‌ای برای دقت در تعیین قیمت آگهی‌ها بود که براساس ویژگی‌هایی این تعیین قیمت را انجام می‌داد و پیشنهادات تبلیغات‌چی‌ها را نادیده می‌گرفت.
به گفته مه‌یر جست‌وجو هنوز اولویت اول این شرکت است، چراکه سابقه طولانی در این زمینه دارد و برنامه پاناما هم که در مراحل نهایی متوقف شده بود قابل بازیابی است. یاهو قصد دارد تا هوادارن خود را با امکان جست‌وجوهای دقیق و شگفت‌آور یاری دهد و این شرکت را به عرصه رقابت موتورهای جست‌وجوگر باز گرداند.
در ظاهر استراتژی تازه یاهو که پول گرفتن از تبلیغات بابت نشان دادن یافته‌های بیشتر برای جست‌وجوگر است روشی منطقی به‌نظر می‌رسد، اما باید تا پایان ماه مارس صبر کنیم تا از استراتژی تازه یاهو رونمایی شود.

منبع: فناوران

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي