گلدانی که باعث ثروتمندشدن مالکش شد!

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 27 آذر

این گلدان چینی زیبا که طرحی از ۵ اژدها به رنگ آبی دارد متعلق به یک خانواده متوسط انگلیسی است که با هنرمندی تمام ۴۰ سال از آن مراقبت کرده اندو حالا موفق شدند در یک حراجی آن را به قیمت ۳ میلیون پوند به فروش برسانند و به ثروتی فراوان دست پیدا کنند .

به نقل از دیلی میل این قیمت حدود ۱۰ برابر بیش از قیمت پیش بینی شده برای این گلدان عتیقه است. گفته میشود این گلدان حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد و تقریبا مشابه گلدان دیگری است که در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۵۳ میلیون پوند به فروش رفت.

صاحب این گلدان از قیمت نجومی آن با خبر نبود و بعد از تماس با یک سایت قیمت گذار روی اشیا عتیقه متوجه شد که سالها از یک گنج نگهداری کرده است. این گلدان که حدود ۴۰ سانتی متر ارتفاع دارد مربوط به دوره امپراطور “یانگ ژنگ ” است که مصادف با قرن ۱۸ میلادی است.

گلدانی که باعث ثروتمندشدن مالکش شد!, پورتال خبری فرهنگی گهر

قیمت پایه برای این گلدان چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار پوند در نظر گرفته شده بود اما خبر وجود چنین شیئی خیلی زود در میان دوستداران اشیاء عتیقه پیچید و خیلی زود مشتریانی با قیمتهایی به مراتب بیشتر از قیمت پایه برای آن پیدا شد.

صاحب این گلدان میگوید طی این سالها این گلدان چندین بار توسط گربه خانواده به زمین افتاده است و بچه ها و نوه های این خانواده مرتبا اطراف آن شیطنت و بازی میکردند و واقعا شانس با آنها یار بوده که این گلدان صدمه ای ندیده است

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي