گفتگوی خواندنی با تارا اوتادی خواهر لیلا اوتادی

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : گفتگوی خواندنی با تارا اوتادی خواهر لیلا اوتادی

از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

گفتگوی خواندنی با تارا اوتادی خواهر لیلا اوتادی, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

تارا اوتادی کارگردان فیلم سینمایی “پنج تا پنج”

اکران و جلسه نقد و بررسی فیلم «پنج تا پنج» اولین اثر بلند سینمایی تارا اوتادی شب گذشته در خانه هنرمندان برگزار‌ شد.

در ابتدا تارا اوتادی کارگردان فیلم درخصوص نحوه ورودش به سینما گفت: من از طریق لیلا اوتادی یعنی خواهرم با سینما آشنا شدم. از نوجوانی سینما را دوست داشتم اما به دلیل مخالفت‌های خانواده نتوانستم پیشرفت کنم که لیلا این سد را شکست و راه مرا به سینما باز کرد و در ادامه راه کارگردانی را انتخاب کردم چون به شخصیتم نزدیک تر بود.

وی در خصوص اقتباسی بودن فیلمنامه‌ی این اثر از نمایش “پنچری” عنوان کرد: تا مدتی تعمدی در مورد اقتباسی بودن فیلم نامه و انتخاب آن وجود نداشت، چون در واقع اصل طرح را دوست داشتم و به این خاطر فیلم را ساختم.

اوتادی ادامه داد: نمایش نامه های اروپایی را دوست دارم اما نگاهم به سینمای اروپا اینگونه‌ است که بیشتر فیلم‌های آن ها را دوست ندارم، اروپایی‌ها ادبیات بسیار قوی دارند و نوشته های آن‌ها اعجاب برانگیز است که می توان در سینما آن را به خوبی پیش برد.

وی در خصوص ساخت اثر بعدی خود بیان کرد: برای ساخت فیلم بعدی نیز به سراغ اقتباس یکی دیگر از نمایشنامه‌های اروپایی می‌روم چون ساخت فیلم«پنج تا پنج» راهی شد که من با ادبیات زیبای اروپایی آشنا شوم و فیلم بسازم.

این کارگردان در خصوص انتخاب شمس لنگرودی در این فیلم عنوان کرد: قصد ما این بود که یک عده جدید و از اهالی ادبیات که اهل سینما نیستند و کتاب را بیشتر از فیلم ترجیح می‌دهند را به واسطه شمس لنگرودی به سینما بکشانیم. قبل از شمس لنگرودی از احمدرضا احمدی و مرحوم سپانلو دعوت کردیم که بنا به دلایلی جور نشد و در ادامه لنگرودی را انتخاب کردیم و انتظار زیادی هم از وی نداشتیم.

اوتادی اظهار داشت: یک بعد از شخصیت من این است که در انجام کارها سعی می کنم پله پله و با صبوری پیش بروم تا کمتر کسی بتواند از من ایراد بگیرد و از طرفی به سادگی در همه چیز اعتقاد دارم. دوست دارم روایتی را با تمام سادگی به تصویر بکشم که برای من جذابیت داشته باشد و در «پنج تا پنج» این اتفاق افتاد.

وی افزود: یکی از نقاط قوت فیلم که به خودم نسبت نمی‌دهم داشتن سه عنصر ارزشمند، دلسوز و دوست داشتنی در تولید این اثر بود که از جان و دل مایه گذاشتند. این سه نفر کیانیان، برازنده و حیدری هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «پنج تا پنج» فیلمی است که در ذهن من بود و افراد هنرمند و بزرگی به بهترین نحو در ساخت آن با من کار کردند.

گفتنی است؛ در این نشست منتقدین، کارگردانان، عکاسان و برخی هنرمندان حضور داشتند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي