گفتگویی اختصاصی با علی لهراسبی /تصاویر

گفتگویی اختصاصی با علی لهراسبی /تصاویر

 

گفتگویی اختصاصی با علی لهراسبی /تصاویر

 

علی لهراسبی خواننده ای است که بدون شک این سال ها جزو موفق ترین خواننده های موسیقی پاپ کشور بوده است. خواننده ای که در سال 1379 با تیتراژ «کلبه سپید» به طور رسمی وارد دایره خوانندگان مجاز موسیقی پاپ کشور شد و آلبوم های موفق «دریایی ها»، «مثلث»، «چهارده» و «روبات» را تولید کرد. علاوه بر موفقیت های وی، حاشیه های زیادی هم در این سال ها گریبانگیرش شده است.

از همکاری با شادمهر عقیلی تا بازخوانی یکی از کارهای خواننده در گذشته صاحب نام لس آنجلسی. برخی هم به او انتقادهای زیادی پیرامون تعداد زیاد تیتراژهای تلویزیونی اشت در سال می کنند. در حالی که ان روزها تیتراژ سریال «همه چیز اینجاست»، به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» از شبکه 3 با صدای وی پخش می شود، با او گفت و گویی پیرامون این تیتراژها و آلبوم جدیدش انجام دادیم:

در آلبوم جدیدی که در دست تولید دارید، با چهره های متفاوتی در زمینه ترانه و ملودی کار کرده اید. کمی از این آلبوم بگویید؟

.

–    در بخش ترانه این آلبوم با فواد غفاری، مهرزاد امیرخانی، زهرا عاملی، حدیث دهقان و مونا برزویی همکاری کرده ام. علیرضا افکاری هم در این آلبوم خواهدبود. مدیریت کلی آلبوم بر عهده بهروز صفاریان خواهدبود.

در این سال ها نوع انتخاب ملودی و ترانه ها در آلبوم هایتان کمی تغییر کرده. در آلبوم جدید چه تغییراتی از علی لهراسبی خواهیم دید؟

.
–    تکرار مکررات را اصلا دوست ندارم. شاید اگر یک نوع ساخت موسیقی را تکرار کنم، مردم دوست داشته باشند و موفق باشم، اما اصلا حس خوبی از تکرار ندارم. در هر آلبوم سعی می کنم فضاهای جدیدی از موسیقی را تجربه کنم.

اخیرا تیتراژ سریال «همه چیز اینجاست» با صدای شما پخش شد، چه شد که این کار به شما پیشنهاد داده شد؟

.

–    داوود هاشمی تهیه کننده این سریال، از سال گذشته برای تهیه تیتراژ این سریال با من صحبت کرده بود. وقتی کارگردان مشخص شد، جلسات مشترکی داشتیم و پیرامون آن بحث کردیم. در ابتدا دو تیتراژ را طبق روش همیشگی ام برای این سریال ساختم. تیتراژی با ترانه روزبه بمانی و آهنگسازی علیرضا افکاری که قرار بود میان سریال پخش شود و تیتراژ اصلی که ترانه ای از مهرزاد امیرخانی با آهنگسازی اعضای «پازل بند» بود. اما به دلایل نامعلوم، تیتراژی که با روزبه و علیرضا افکاری ساختیم، مورد تایید شبکه 3 قرار نگرفت و ترانه مهرزاد امیرخانی روی این سریال قرار گرفت که مورد استقبال مردم هم واقع شد.

گفتگویی اختصاصی با علی لهراسبی /تصاویر

برای ساخت قطعاتی که قرار است به عنوان تیتراژ به کار روند، به طور کلی و علی الخصوص در این تیتراژ، چقدر به ارتباط مفهومی بین ترانه،  ملودی و مضمون سریال دقت می کنید؟

.

–    از دو جنبه به این موضوع نگاه می کنم، اول آن که حتما باید با مضمون سریال مرتبط باشد. در مرحله دوم، باید در عین این ارتباط مفهومی با سریال، مستقل بودن ترانه هم حفظ شود. اگر به جنبه اول خیلی دقت شود، مردم فقط هنگام پخش سریال و به صورت موقتی آن را گوش می دهند. اما هیچ وقت به ضبط های خانگی مردم راه نمی برند. پس قطعا موسیقی فیلم زمانی موفق است که علاوه بر تطبیق با مضمون فیلم، هویت مستقلی را جدا از فیلم داشته باشد. رعایت کردن همزمان این دو جنبه بسیار سخت است. برای همین است که هر موسیقی فیلمی ماندگار نمی شود.

ترانه این تیتراژ از مهرزاد امیرخانی چگونه تولید شد؟ شما هم با مهرزاد برای تولید ترانه همفکری کردید؟

.

–    قطعا. مهرزاد امیرخانی فیلمنامه سریال را خوانده بود. با هم همفکری های زیادی کردیم تا ترانه علاوه بر ارتباط با سریال، یک مفهوم مستقل داشته باشد. اگر کسی سریال را هم ندیده باشد و کار را گوش دهد، با آن ارتباط برقرار خواهدکرد.

گفتگویی اختصاصی با علی لهراسبی /تصاویر

خودتان چقدر زمان در روز، برای دیدن سریال صرف می کنید؟

.

–    دیدن فیلم و سریال را خیلی دوست دارم. اما به دلیل مشغله هایم خیلی کم می توانم ببینم. اما دیدن سریال هایی که در بخش تیتراژ آنها همکاری می کنم برایم خیلی مهم است و اگر نتوانم ببینم هم آنها را ضبط می کنم و در زمان فراغتم می بینم.

علی لهراسبی در این سال ها تیتراژهای موفقی خوانده. اما خیلی ها به او ایراد می گیرند که تیتراژهای بسیار زیادی می خواند. آیا واقعا این طور است؟

.

–    در سال 82، تیتراژ موفق «دریایی ها» را خواندم. در سال های بعد اگر تعداد تیتراژهایم را بررسی کنید، شاید یک سال و نیم یک بار تیتراژی را خوانده ام. اما اغلب این تیتراژها موفق بوده است. این در حالی است که خیلی از خواننده ها دو برابر من تیتراژ خوانده اند. اما چون کارهای من شنیده شده است، بعضی این حاشیه ها را ایجاد می کنند. وقتی بازیگری در کار خودش موفق است، از کارگردان ها پیشنهاد بازی می گیرد. تیتراژ هم همین طور است. برای همین امثال من، احسان خواجه امیری و چند نفر دیگر، برای تیتراژ خواندن همیشه پیشنهاد داشته ایم. پس کسانی که می گویند زیاد تیتراژ خوانده ام بهتر است تیتراژهایم را کنار هم گذاشته و بشمارند.

گفتگویی اختصاصی با علی لهراسبی /تصاویر

آلبوم جدیدتان چه زمانی منتشر می شود؟

.

–    همه تلاش ما این است که این آلبوم نیمه اول سال 94 روانه بازار موسیقی کشور شود.

با توجه به سابقه همکاری با مرحوم پاشایی در آلبوم «روبات»، در آلبوم جدید هم از ایشان ملودی دارید؟

.

–    سه قطعه از آلبوم جدیدم با ترانه های مهرزاد امیرخانی با ملودی های دلنشین مرتضای عزیز ساخته شده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه