گزارش FIBA از صعود بسکتبال ایران به فینال آسیا

در گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال آمده است : تیم ملی بسکتبال ایران با کسب پیروزی بر چین تایپه راهی فینال این دوره از مسابقات شد و سهمیه جام جهانی اسپانیا را بدست آورد. حالا تیم ملی بسکتبال ایران به عنوان مدعی اصلی قهرمانی سهمیه جام جهانی را کسب کرده و یک قدم تا عنوان نخست آسیا نیز فاصله دارد. تیم ایران در مرحله نیمه نهایی با اینکه ابتدا تحت فشار حریفش بود در نهایت 79 بر 60 چین تایپه را مغلوب کرد و فینالیست شد؛ فینالیست شدنی که همراه با سهمیه جام جهانی 2014 بود.

گزارش FIBA از صعود بسکتبال ایران به فینال آسیا

دراین مسابقه بعد از اینکه چین تایپه در کوارتر نخست هرکاری که توانست انجام داد و از ایران پیشی گرفت مهدی کامرانی گارد راس ایران که 19 امتیاز در این مسابقه بدتس آورد نبض بازی را به سود ایران تغییر داد. او دفاعی خوب انجام داد و در حمله مهارنشدنی عمل کرد و نقش زیادی در پیروزی ایران داشت. 19 امتیاز، 6 ریباند و 6 پاس منجر به گل عملکرد ایده‌آلی برای کامرانی بود.

حامد حدادی نیز که همانند یک برج در زیر سبد ایران بود در دوئل با کونسی دیویس به برتری رسید. او 17 امتیاز و 14 ریباند ثبت کرد و دیویس تنها توانست 16 امتیاز و 5 ریباند برای خودش بدست بیاورد. ایران توانست از قدرت زیر سبد خودش در حمله استفاده کند و امتیاز بیاورد اما بازهم می دیدیم که در کنترل شوت های سه امتیازی ناموفق عمل کرد. چین تایپه در کوارتر نخست فوق العاده کار کرد و تمام پرتاب های دو و سه امتیازی‌اش را وارد سبد ایران کرد اما از کوارتر دوم برابر دفاع ایران نمی توانست کاری انجام دهد و بازی را واگذار کرد.

ایران در ریباند عملکرد خوبی داشت و حریفش را تحت فشار قرار می داد. چین تایپه در کوارتر دوم توپ های از دست رفته زیادی داشت و در ریباند نیز ناکام بود. ضعف توپ از دست رفته چین تایپه در کوارتر سوم حل شد اما بازهم ریباندهای قوی ایران عرصه را بر این تیم شرقی تنگ کرد و بازهم این تیم را شکست داد.

در کوارتر چهارم چین تایپه کمی خوش شانس تر بود و توانست از قهرمان سال های 2007 و 2009 پیشی بگیرد اما فاصله امتیازی زیاد بود و آنها نمی توانستند حمله های ایران را کنترل کنند. چین تایپه در نهایت برابر ایران مغلوب شد و حالا باید در دیدار رده بندی برای سومین سهمیه جام جهانی مبارزه کند و ایران نیز برای قهرمانی تلاش خواهد کرد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه