گزارش نشست خبری سریال علی البدل

تاريخ : 15 فروردین

گزارش نشست خبری سریال علی البدل را برای شما همراهان خوب گهر در این مطلب آماده کرده ایم.

گزارش نشست خبری سریال علی البدل, پورتال خبری فرهنگی گهر

نشست سریال «علی البدل» با حضور سیروس مقدم کارگردان این سریال، مهدی فخیم‌زاده، هادی کاظمی، هومن حاجی‌عبداللهی و بهرام افشاری بازیگران و همچنین محسن تنابنده سرپرست نویسندگان و بازیگر سریال، عصر امروز (دوشنبه ۱۴ فروردین) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سرویس مقدم درباره سریال «علی البدل» و فضای متفاوت آن گفت:
«در تلویزیون ما وحشت داریم که سراغ پدیده‌های جدیدتر برویم و کمدی‌های نوتر را تجربه کنیم ولی ما می‌دانستیم که در سریال «علی البدل» قرار است یک فضای جدید را از صفر خلق کنیم. در این روستا گویش، پوشش و دکوراسیونی جدید طراحی شد به گونه‌ای که ممکن بود تماشاچی احساس کند همه چیز برایش غریبه است و این ریسکی بود که ما آگاهانه در آن پا گذاشتیم.»

کارگردان «پایتخت» درباره انتقاد به شباهت این سریال با فیلم «ایران برگر» توضیح داد:
«طرح اولیه سریال «علی البدل» توسط محسن تنابنده حدود دو سال و نیم پیش به من ارائه شد. برخی فکر می‌کنند که ما این سریال را با توجه به فضای نوروز و انتخابات نوشته‌ایم، در صورتی که این گونه نیست و بارها ساخت آن به تعویق افتاد تا به امروز رسید.سریال «علی البدل» در ناکجاآباد اتفاق می‌افتد تا هیچ کس اتفاقات آن را به خود نگیرد.»

در ادامه این نشست، محسن تنابنده به عنوان سرپرست نویسندگان درباره ایده شکل‌گیری قصه گفت:
«من زمانی به یک روستای آب گرم در لاریجان رفتم که چند نفر در آن جا درباره مساله و بحران آب حرف می‌زدند و این خیلی برای من جالب بود که افرادی که در آب غوطه‌ور هستند، از آن به عنوان یک مشکل یاد می‌کنند.»

مهدی فخیم‌زاده هم درباره حضورش در سریال «علی البدل» توضیح داد:
«من تا به حال در چنین ژانری کار نکرده بودم و برایم جذاب بود. این علاقه را هم داشتم که با سیروس مقدم که سال‌ها است که او را می‌شناسم و از قدیم هم با هم کار کرده‌ایم، همکاری داشته باشم.»

این بازیگر همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به انتقاداتی که بعضی به تکراری‌ بودن شاکله سریال «علی‌البدل» وارد کرده‌‌اند، گفت:
«به قول یک فیلسوف همه چیز گفته شده است و هیچ چیز نویی وجود ندارد بلکه نوع روایت بسیار مهم است.»

در ادامه این نشست، بار دیگر محسن تنابنده در پاسخ به انتقادی دیگر درباره شخصیت‌پردازی ضعیف سریال و قصه عنوان کرد:
«به نظرم قصه همان‌قدر که لازم است باید حرف بزند. از جایی که قصه می‌طلبد تا جایی که لازم است ما باید از شخصیت‌های داستان اطلاع داشته باشیم. بنابراین گذشته شخصیت‌ها تاثیر چندانی روی داستان نخواهند داشت. در سریال «علی‌البدل» نیز آن قدر که باید اطلاعات درباره شخصیت‌ها وجود دارد و این اطلاعات به مرور زمان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. در هیچ کجای دنیا به تمام شخصیت‌های یک داستان به یک اندازه پرداخته نمی‌شود و در این سریال نیز خان‌ها (مهدی هاشمی و مهدی فخیم‌زاده) نقش‌های اصلی را ایفا می‌کردند.»

تنابنده درباره انتخاب یک ناکجا آباد به عنوان رویدادگاه داستان این سریال توضیح داد:
«طاقت نداشتن تلویزیون، دولتمردان و اصناف باعث می‌شود که نه تنها این سریال بلکه سریال‌های دیگری مثل «شب‌های برره» ناکجا آباد را انتخاب کنند و این به دلیل سانسور است زیرا این نهادها همه چیز را به خود می‌گیرند وگرنه ما آن قدر متوجه می‌شویم که بتوانیم شرایط را تعریف کنیم ولی باور کنید طاقتی برای شنیدن وجود ندارد.»

این بازیگر مجموعه‌های «پایتخت» در پایان تصریح کرد:
«مخصوصا زمانی که قصه‌ها رنگ و بوی سیاسی می‌گیرند شرایط بدتر می‌شود و بعد مواجهه شما با گروهی است که دیگر اصلا طاقت ندارد؛ این یک حقیقت است که باید آن را بپذیریم.»

سریال «علی البدل» در ایام نوروز ۹۶ از شبکه یک سیما پخش می‌شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي