گزارش مجله AFC از حریف آسیایی استقلال،بوریرام

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 26 مرداد

تیم فوتبال استقلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در دو بازی رفت و برگشت به مصاف بوریرام تایلند برود. مجله کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین شماره خود نگاهی به وضعیت این تیم داشته است.

گزارش مجله AFC از حریف آسیایی استقلال،بوریرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

در این گزارش آمده است: بوریرام نخستین باشگاه تایلندی لقب گرفت که توانست به این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا برسد. آنها در این مرحله به استقلال ایران خورده‌اند اما به دنبال این هستند که حتی بیشتر از این‌ در این تورنمنت پیشروی کنند.

 

درست چند روز پس از اینکه بوریرام توانست به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا برسد، “نوین چیدچوب” رییس این باشگاه پیش از آغاز یک بازی در حالی که لباسی با لوگوی نشان دهنده آرزوهای بوریرام بر تن داشت وارد رختکن شد. بر روی این پیراهن نوشته شده بود “در بین ۱۰ تیم برتر سال ۲۰۱۳ آسیا”. این حرکت افتخارآفرینی یک سیاستمدار است که وارد فوتبال شده و توانسته باشگاه بوریرام در شمال شرق تایلند را بخرد و به یک باشگاه بزرگ در آسیا تبدیل کند. پیراهن و لوگوی جدید بوریرام خیلی سریع توجه همه را به خود جلب کرد. حتی بازیکنان بوریرام نیز از این اتفاق خوشحال شدند. آنتونی آمپایپیتاکونگ هافبک آمریکایی – تایلندی بوریرام در آن زمان عکس خود با لوگوی جدید باشگاه را در صفحه اجتماعی خود در توئیتر منتشر کرد و نوشت: رییس باشگاه، بوریرام را نشان می‌دهد که در بین ۱۰ تیم برتر آسیا قرار دارد.

 

بوریرام در یک نگاه:

 

تاسیس: ۱۹۷۰

 

ورزشگاه: بوریرام (۲۴ هزار نفر)

 

افتخارات: قهرمان لیگ تایلند در سال ۲۰۱۱، جام حذفی و جام اتحادیه تایلند در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲

 

بوریرام پس از سال ۲۰۱۰ زمانی که نوین، وزیر سابق دولت تایلند بود در سال ۲۰۱۰ مالکیت باشگاه را بر عهده گرفت. این باشگاه از آن زمان در فوتبال تایلند شروع به قدرت‌نمایی کرد. باشگاه در اولین فصل خود در لیگ تایلند به مقام ارزشمند دومی رسید و در سال بعد توانست قهرمان لیگ شود. آن‌ها در سال ۲۰۱۱ که توانستند به قهرمانی در لیگ تایلند برسند با تیم دوم جدول ۱۶ امتیاز اختلاف داشتند و توانستند از ۳۴ بازی خود ۲۶ بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند و فقط یک بار طعم شکست را بچشند. باشگاه در آن سال توانست جام حذفی را با شکست قهرمان فصل قبل -موانگتونگ- به دست آورد. آن‌ها سپس توانستند قهرمانی در جام اتحادیه را نیز تجربه کنند.

 

قبل از آغاز لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۲ ، نام این تیم تایلندی به بوریرام یونایتد تغییر کرد.

 

بوریرام یونایتد با بازیکنان جدید، لیگ قهرمانان آسیا را در گروهی سخت آغاز کرد. در آن گروه کاشیوا ریسول قهرمان جی‌لیگ، چومبوک موتورز، قهرمان کی‌لیگ و گوانگژو قهرمان چین حضور داشتند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي