گزارش حضور امین تارخ در دورهمی

امین تارخ در دورهمی حضور  یافته بود که در ادامه گزارش آن را می خوانید

گزارش حضور امین تارخ در دورهمی

دومین شب از ویژه برنامه عید غدیر دورهمی با میزبانی از امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون روی آنتن شبکه نسیم رفت.

امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با مدیری از ورودش به تهران و حضور در عرصه بازیگری گفت:من هم مثل بقیه هم نسل های خودم به بازیگری علاقه مند بودم و با بازی در تئاتر دبیرستان، از 13 سالگی در عرصه بازیگری مشغول به کار شدم. کم کم از سال ششم متوسطه احساس کردم این علاقه عمق بیشتری دارد و تصمیم گرفتم به صورت جدی درس بخوانم و وارد دانشگاه هنرهای زیبا شوم. در 19 سالگی با 200 تومان به تهران آمدم.

وی در ادامه این گفتگو به رسیدن فصل میانسالی اشاره کرد و درباره آن اظهار داشت:بحران میانسالی را همه دارند و نمی شود انکار کرد. به هر حال، فضای آدم ها در آن دوران متفاوت است و هر انسانی به گذشته خودش برمی گردد و ارزیابی در کارها و فرصت هایش انجام می دهد.

بازیگر سریال «اغماء» افزود:اساساً یک سوال وجود دارد که زندگی چیست؟ و همیشه یک سوال بی جواب در دو موضوع تولد و مرگ وجود دارد و هرگز جوابی برایش وجود ندارد.

تارخ در خصوص مافیای سینما گفت:به عقیده من کاری وجود ندارد که مافیا نداشته باشد، در سینما هم مثل بقیه اصناف مافیا وجود دارد.

وی درباره کارگاه آزاد بازیگری خود گفت:بیست و دو سال از تاسیس کارگاه آزاد می گذرد و تا اینجای کار بازیگرانی چون حبیب رضایی، ترانه علیدوستی، مهتاب کرامتی، گلاره عباسی، رامین راستاد، مریم بوبانی، پوریا پورسرخ و خیلی های دیگر خروجی این آموزشگاه بودند.

تارخ ادامه داد:در مجموع بر اساس تعداد آماری که داریم حدود 50 تا 60 نفر در طی این 22 سال خروجی داشتیم که مشغول کار حرفه ای در عرصه بازیگری هستند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «گاهی به پشت سر نگاه کن» از نحوه آشنایی با همسر و سه فرزندش گفت.

وی در خصوص کمرنگ شدن حضورش در عرصه بازیگری عنوان کرد:امیدوارم حمل بر خودستایی نشود، اما در این سه سال گذشته، بیش از 30 کار به من پیشنهاد شد که قبول نکردم. فکر می کنم سطح همه چیز پایین است و مقداری نازل شده است و سناریو درگیر درام نمی شوند. دیگر درام در قصه ها با احساسات مردم بازی نمی کند و نصیحت گونه شده است.

تارخ با بیان اینکه دغدغه کارگردانی ندارم، از علاقه اش به رشته بازیگری گفت:از آغاز هم به بازیگری فکر می کردم و اصولا این جنون در من وجود داشت که دانسته ها و داشته هایم را به نسل دیگر منتقل کنم و آموزش بازیگری را انتخاب و شغل دوم خودم می دانم.

وی عنوان کرد:از همان ابتدا هم سوگند یاد کردم که اگر این کارگاه خروجی نداشته باشد، آن را تعطیل می کنم و حالا در شرایطی هستیم که 9 تا از هنرجوهای ما سیمرغ گرفته اند و در جشنواره ها شناخته شده اند.

تارخ در پایان با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مختلف دنیا برای بازیگران میانسال خود فیلمنامه می نویسند و سند و بازی آن بازیگر را ثبت و ضبط می کنند، دو نوار کامل از دوره های آموزش بازیگری خود را به موزه “دورهمی” اهدا کرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه