کویتی پور ستاره کنسرت دیشب برج میلاد شد

تاريخ : 26 مرداد

دومین شب از پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در حالی برگزار شد که گروه‌های موسیقی نواحی خوش درخشیدند و ستاره دیشب هم غلامعلی کویتی‌پور پیشکسوت موسیقی حماسی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین بخش از دومین روز جشنواره موسیقی مقاومت که دیشب ۲۴ مردادماه در گالری هنری سازه اصلی برج میلاد با حضور علاقه مندان برگزار شد شامل رونمایی از آلبوم موضوعی “پلاک عاشقی” به آهنگسازی رمضان عظیمی و تهیه‌کنندگی سپاه محمد رسول الله (ص) با موضوع منطقه دو کوهه بود.

انتقاد از معاونت هنری برای اجرا نشدن کنسرت‌های موسیقی موضوعی

احمدرضا زرگر معاون فرهنگی سپاه محمد رسول الله در ابتدای این مراسم رونمایی که منسجم تر از مراسم رونمایی آلبوم “یک خیابان سهم یک افسانه نیست” برگزار شد با ابراز خرسندی از برپایی چنین مراسمی برای یک آلبوم موسیقایی با موضوع دفاع مقدس گفت: اصولا موسیقی نیازی به تعریف ندارد چراکه به طور حتم با فطرت آدمها سر و کار دارد و هر قدر هم به این موضوع توجه بیشتری شود به طور حتم بر جان آدمی بیشتر و تاثیرگذارتر می‌نشیند.

وی درباره آلبوم “پلاک عاشقی” هم خاطرنشان کرد: یقینا افراد و هنرمندانی می‌توانند پیرامون مناطق جنگی ما به ویژه منطقه مقدس دو کوهه دست به خلق آثار هنری بزنند که هم این منطقه را دیده باشند و هم از نزدیک در جریان فعالیت‌های رزمندگان اسلام و حال و هوای ویژه آنها در این منطقه قرار گرفته باشند که به اعتقاد من رمضان عظیمی به عنوان آهنگساز این آلبوم این مواردی را که به آن اشاره کردم با تمام وجود درک کرده است.

رمضان عظیمی هم در این مراسم با تقدیر و تشکر از مدیریت دفتر موسیقی، دبیرخانه جشنواره موسیقی مقاومت و سپاه محمد رسول الله برای تهیه و تولید این اثر موسیقایی گفت: برای ساخت این آلبوم از ارکستر خاصی استفاده نکردیم اما تمام تلاش خود را انجام دادیم که از ترکیب بسیار خوبی از نوازندگان و خوانندگان خوش قریحه عرصه موسیقی در حد توان استفاده کنیم.

کویتی پور ستاره کنسرت دیشب برج میلاد شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

این آهنگساز با بیان اینکه آلبوم “پلاک عاشقی” قابلیت اجرای زنده و برگزاری کنسرت‌های متعدد را دارد، تصریح کرد: چندین بار شخصا در قالب ارسال نامه کتبی به معاونت هنری وزارت ارشاد تلاش کردم تا اقداماتی را پیرامون اجرای زنده و برگزاری کنسرت های متعدد با موضوع این آلبوم در تهران و شهرستان ها انجام گیرد اما متاسفانه تاکنون این اقدامات نتیجه‌ای در پی نداشته است.

عظیمی خاطرنشان کرد: من یقین دارم چنین آثاری با موضوع دفاع مقدس علاوه بر اینکه مخاطبان خاص خود را دارد می تواند برای جوانان هم جذاب باشد. به همین جهت به نظر می آید باید توجه و حمایت بیشتری از این گونه آثار کرد.

وی ادامه داد: این آلبوم در مرحله اول قرار است که بین مسافران کاروان راهیان نور مناطق عملیاتی توزیع شود اما من معتقدم که اثر آنقدر قابلیت دارد که بتواند در بازار موسیقی نیز به فروش برسد چرا که علاوه بر توجهی که به اصل موضوع داشته تلاش خود را انجام داده تا جنبه های جوان‌پسندانه و مخاطب این روزهای موسیقی ایران را نیز حفظ کند.

آهنگساز آلبوم “پلاک عشق” در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: متاسفانه شرایط تولید آثار موسیقایی با موضوع دفاع مقدس به گونه ای است که خوانندگان مطرح تمایلی به حضور در این آثار ندارند و بعضا با بهانه‌جویی هایی از قبیل طلب دستمزد نجومی سعی می کنند به طور غیرمستقیم از خوانندگی این آثار پرهیز کنند که البته برای این نوع دیدگاه نباید فقط آنها را مقصر دانست. شاید از سوی دیگر این مسوولان بودند که رفتار درستی با این قشر نداشتند و این گونه باعث شدند که خوانندگان مطرح موسیقی برای تولید آلبوم های این چنینی ترغیب نشوند.

براساس گزارش مهر، آلبوم پلاک عاشقی به آهنگسازی رمضان عظیمی، تنظیم شهرام رکوعی و امیر عظیمی، خوانندگی محمد گلریز، علیرضا وکیلی منش، علیرضا طراز، سید مهدی کطاییان، مهدی آهنی، محسن حسن زاده و مهدی امیدی مقدم توسط موسسه طنین صدای ایرانیان و تهیه کنندگی سپاه محمد رسول الله (ص) منتشر شده است.

“پلاک عاشقی”، “تجلی گاه عشق”، “قافله دوکوهه”، “حماسه دوکوهه”، “پایگاه حماسه‌سازان”، “میقات شهیدان”، “دشت سرخ لاله ها”، “گل بستان” با اشعاری از مصطفی محدثی خراسانی، محمد میر هاشمی، فریدون کاویانی، سید احمد قریشی، قاسم رفیعا قطعاتی هستند که در این آلبوم منتشر شده است.

رونمایی از هنرمندان گمنام در روزی که پاپی‌ها نبودند

به گزارش خبرنگار مهر، در روزی که در جدول جشنواره موسیقی مقاومت خبری از اجرای خوانندگان برجسته موسیقی پاپ نبود، گروه‌های جوان و گمنام موسیقی تهران و شهرستان ها گل سر سبد برنامه های روز دوم پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت بودند.

کویتی پور ستاره کنسرت دیشب برج میلاد شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

گروه کر آوازی “اداک” به سرپرستی محسن بافنده و گروه کر “آرپژ” به سرپرستی محمدرضا عطریان در بخش گروه‌های رقابتی آواز جمعی و  گروه “سروهای امید” به سرپرستی یونس غلامزاده علم و گروه “آوای کرمانشاه” به سرپرستی علی احمدی در بخش گروه‌های رقابتی موسیقی کلاسیک ایرانی از گروه‌هایی بودند که در روز دوم جشنواره آثار خود را ارائه کردند.

هر چهار اجرای این گروه‌های موسیقایی که در سالن های مهجور و کوچک برج میلاد برگزار شد با استقبال بسیار چشمگیر تماشاگران مواجه شد به طوریکه تعدادی از تماشاگران به صورت ایستاده برنامه ها را تماشا کردند. از سویی دیگر اجرای نسبتا با کیفیت گروه‌ها نیز باعث شد که تماشاگران تا آخر برنامه در سالن حضور داشته باشند.

حضور کمرنگ اما موفق گروه‌های جوان شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره باز هم نشان داد بها دادن به گروه‌های موسیقی نواحی، توجه بیشتر به مقوله آموزش و پرهیز از سیستم جذب تماشاگر با گنجاندن خوانندگان مطرح پاپ در چارچوب برگزاری این جشنواره می تواند نقطه عطفی در جذب علمی و سنجیده مخاطب آثار موسیقایی حتی در قالب موضوعی آن باشد.

کویتی پور ستاره کنسرت دیشب برج میلاد شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

اولین کنسرت رسمی کاوه آفاق در جشنواره موسیقی مقاومت

فضای باز برج هم در دومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت با بخش جنگ “آوای افلاکیان” میزبان علاقه‌مندان موسیقی بود.

در حالیکه گروه موزیک فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز در ابتدای این بخش سعی داشت شکلی متفاوت از یک گروه موزیک نظامی را به مخاطبان با اجرای قطعات متفاوت محلی معرفی کند، گروه موسیقی کاوه آفاق خواننده جوان موسیقی پاپ برای اولین بار به صورت رسمی اولین کنسرت خود را اجرا کرد.

کویتی پور ستاره کنسرت دیشب برج میلاد شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی بعد از اجرای قطعات “شال”، “اتاق آبی”،” ایران”، “خواب بازی”، “کلنجار”، “قصه زیر زمین” خطاب به طرفداران خود گفت: امیدوارم روزی برسد که با یک کنسرت کامل در خدمت شما تماشاگران باشم که البته این روز خیلی نزدیک است.

کویتی پور ستاره کنسرت دیشب برج میلاد شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

بعد از اجرای این قطعات، گروه موسیقی “آویژه هنر”به سرپرستی مهدی میرزا باقریان و خوانندگی رامین محتشمی کیا قطعات “شهیدان زنده اند”، “ایران زمین”، “گذرگاه شریف”، “روزگار نفت و فانوس”، “بن بست”، “رخ آسمون” را اجرا کردند.

غلامعلی کویتی‌پور مداح و خواننده موسیقی جنگ هم در بخش انتهایی این برنامه که قرار بود چند قطعه موسیقایی را برای مخاطبان اجرا کند، فقط به اجرای غیر زنده آهنگ “من تنها” به آهنگسازی مازیار فلاحی بسنده کرد.

وی گفت: تا همین لحظه که خودم را به برج میلاد رساندم نمی دانستم که قرار است در قالب پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت برنامه ای را اجرا کنم و اگر می دانستم ماجرا به این شکل برنامه‌ریزی شده به طور حتم با یک گروه خوب از نوازندگان و اجرای چند قطعه موسیقایی در خدمت شما مخاطبان بودم.

کویتی پور ستاره کنسرت دیشب برج میلاد شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

کویتی‌پور افزود: افتخار می‌کنم که در کشوری زندگی می کنم که همه مردم آن ادب و عشق دارند و امیدوارم تا همیشه این عشق و ادب نگهداری شود. بنابراین من سعی می‌کنم به حرمت همین عشق و ادب، شما را زیاد خسته نکنم بنابراین فقط به اجرای یک قطعه کفایت می‌کنم که امیدوارم مورد پسند شما واقع شود.

سخنرانی موسیقی دفاع مقدس برگزار نشد

قرار بود پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری هم ساعت ۱۹ روز گذشته در سالن شماره ۲ برج میلاد سخنرانی را با موضوع “موسیقی دفاع مقدس” داشته باشد که این سخنرانی به روز جمعه ۲۵ مرداد ماه موکول شد.

 

منبع: مهر
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي