کودکی‌که با نصف‌قلب متولدشد/عکس

دسته بندي : 💥 سرگرمی,عجایب
تاريخ : 13 شهریور

ر: کودکی که به علت تشخیص پزشکان پیش از تولد به علت اینکه تنها نصف یک قلب درسینه وی قرار گرفته بود باید سقط می شد، اکنون برای جشن تولد یکسالگی خود آماده می شود.

دیزی دیویدسون تنها ۴۰ درصد شانس زنده ماندن داشت، چرا که پیش از تولد پزشکان بیماری قلبی وی را پیش از تولد Tricuspid atresia تشخیص داده بودند.

کودکی‌که با نصف‌قلب متولدشد/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

دیزی در سپتامبر ۲۰۱۱ متولد شد و پس از آنکه چند روز را در بخش مراقبتهای ویژه گذراند هر هفته قوی تر می شد اما پس از آن زمانی که تنها شش ماه داشت به یک عفونت مهلک مبتلا و موجب شد که بدنش ضعیف شود.

این نوزاد شش ماهه تحت یک عمل طاقت فرسای ۴ ساعته قرار گرفت تا نیمه باقی مانده قلب وی به اصطلاح سیم کشی تازه بشود تا بتواند به طور مستقل کار کند، این عمل موجب شد که دیزی کوچکترین اسکاتلندی باشد که تاکنون چنین جراحی را انجام داده است.

دیزی اکنون برای جشن تولد یکسالگی خود آماده می شود، روزی که والدینش تصور می کردند هرگز فرا نمی رسد.

چند هفته پس از تولد دیزی تحت یک عمل سخت قلب قرار گرفت

استفانی که ترتیب یک مهمانی خانوادگی را برای دختر شجاع خود می دهد، اظهار داشت: پزشکان ابتدا تصور می کردند که دیزی یک حفره در قلب خود دارد اما سپس مشخص شد که دیزی از داشتن نیمی از قلب بی بهره است.

وی افزود: وقتی که بدن وی به این عفونت مبتلا شد، ما فکر نمی کردیم که از بیمارستان زنده بیرون بیاید، از این رو فراهم کردن مقدمات تولد یک سالگی دیزی برایمان بسیار شگفت انگیز و مهم است.

دوران بارداری استفانی طبیعی و خوب بود تا اینکه پزشکان در هفته بیستم در قلب دیزی یک حفره دیدند، این مادر نگران از یک بیمارستان دیگر نیز کمک گرفت تا در نهایت مشخص شد که دیزی با یک نیمه قلب متولد می شود.

پس از این تشخیص پزشکی استفانی با گزینه سقط جنین رو به رو شد اما تصمیم گرفت کودک خود را سقط نکند.

کودکی‌که با نصف‌قلب متولدشد/عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

درحال حاضر دیزی برداشتن نخسین گامها را می آموزد

Tricuspid atresia شرایطی است که موجب ایجاد ناهنجاری در قلب می شود. این نقص موجب مسدود شدن جریان خون از رسیدن به دهلیز راست قلب می شود و در نتیجه خون به خوبی در ریه ها جریان نمی یابد.

 

 

 

گردآوری: گروه سرگرمی گهر

 

منبع: مهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي