آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن موهای سفید می شود؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 8 دی

یکی از تصوراتی که در بین عموم جا افتاده این است که کندن موی سفید باعث زیاد شدن تعداد این موها می شود. اما باید گفت که این باور و تصور کاملا غلط است و چنین چیزی از نظر علمی صحت ندارد.

آیا کندن موی سفید عوارض دارد؟

به گفته یک متخصص پوست ، مو و زیبایی علت تغییر رنگ مو به خاطر تغییر وضعیت رنگدانه های سلولی می باشد و از ریشه کنده و یا قیچی کردن ۱ موی سفید تاثیری در زیاد شدن آنها ندارد

آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن موهای سفید می شود؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

رنگدانه های موجود در سلولهای پوستی و ریشه ای مو عامل رنگ موی هر فرد می باشد در برخی از افراد تعداد اندک و یا همه ی این سلولها متوقف می شوند و موی آن فرد به رنگ سفید و یا بی رنگ در می آید چرا که هیچ رنگ دانه دیگری در سلول مربوطه وجود ندارد و رنگ مو و یا پوست با متوقف شدن رنگدانه ها به حالت سفید در می آید.

هر چند که سفیدی علائم بیماری های مختلفی از جمله بیماریهای خود ایمنی و داخلی می باشد .ناگفته نماند که کمبود ویتامین B12  و کمبود آهن باعث سفیدی مو می شود.

از علائم دیگر سفیدی مو می توان به پرکاری تیروئید و کم خونی اشاره کرد . اما دلیل عمده و اصلی سفیدی مو ژنتیک وراثتی فرد می باشد

چه زمانی مو به حالت طبیعی سفید می شود؟ 

سفید شدن مو معمولا در افراد سفید پوست در سن ۳۵ سالگی و در افراد سبزه و سیاه پوست از سن ۴۵ سالگی به طور طبیعی شروع می شود.

اگر سفید شدن مو در افراد سفید پوست در سن ۲۰ سالگی و در افراد سیاهپوست در سن ۳۰ سالگی اتفاق بیفتد این افراد دچار سفیدی زودرس شده اند و با استفاده از برخی داروها می توان از آن جلوگیری کرد و آن را به تاخیر انداخت.

آیا شامپو در رفع سفیدی تاثیر دارد؟

جواب این سوال به طور قطع خیر است ! چرا که هیچ شامپویی نمی تواند تغییری در سلولها  و رنگدانه های پوستی ایجاد کند . اما برخی از شامپوها بدلیل وجود رنگهای شیمیایی درون آنها باعث تیره تر شدن  و یا در مواردی سیاه شدن مو به طور موقت می شوند.

تاثیر رنگ مو در سفید شدن موها

رنگ مو هم مثل شامپو اگر مستقیم به کف سر نخورد تاثیری در سفید شدن مو ندارد اما در مواردی که به کف سر می خورد ، وجود مواد شیمیایی بسیار قوی در ترکیب رنگ موها ممکن است رنگدانه ها متوقف شده و یا سلولهای ریشه ای مو بمیرند که در این مورد می توان گفت رنگ مو در صورتی که به کف سر بخورد ، هم باعث سفید شدن مو و هم باعث ریزش مو می شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي