کل کل شهاب حسینی و پسرش / عکس

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی، در سال۱۳۵۲ در تهران متولد شد.

کل کل شهاب حسینی و پسرش / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

او نخستین فرزند خانواده‌اش است و یک برادر و دو خواهر دارد. تحصیلات دانشگاهی او در رشته روان شناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت.

کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی رادیو آغاز کرد، سپس در برنامه‌ ای به نام “اکسیژن” در تلویزیون ظاهر شد. در چند برنامه دیگر هم مانند بر پا بر پا، به رنگ صبح، سایه روشن و… به عنوان مجری حضور داشت؛ با سریال «خانواده پس از باران»، پا به عرصه بازیگری گذاشت.

کل کل شهاب حسینی و پسرش / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

او سال های بعد هم به کار بازیگری و هم اجرا پرداخت. وی به علت بازی در فیلم های سینمایی «واکنش پنجم» و «شمعی در باد» و «محیا» مورد توجه قرار گرفت، درسال ۱۳۸۶ برای فیلم محیا از جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر، موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، و در سال ۱۳۸۷ در همین جشنواره برای فیلم سوپراستار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

همچنین وی به خاطر فیلم های «پرسه در مه» و «درباره الی»، بازیگر مرد برگزیده چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

حسینی به همراه چند تن از دوستانش و همچنین برادرش، سید مهدی حسینی، گروه موسیقی هفت را تاسیس کردند. تا کنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده‌ است که شهاب حسینی در آلبوم یک و دو، به دکلمه پرداخته و در آلبوم سه و چهار خوانندگی کرده‌ است.

در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد؛ فرزند اولشان به نام محمدامین در زمستان ۱۳۸۲ و فرزند دومشان به نام امیرعلی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي