کشف واکسن ترک اعتیاد

دسته بندي : علمی,⭐ اخبار
تاريخ : 4 بهمن

کشف واکسن ترک اعتیاد

کشف واکسن ترک اعتیاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

کشف واکسن ترک اعتیاد

تاکنون خبرهایی درباره واکسن هایی منتشر شده که هدف از تولید آنها تحریک سیستم ایمنی بدن برای مقابله با نیکوتین همانند سایر عوامل میکروبی است. از این طریق آنتی بادی هایی در بدن تولید می شود که نیکوتین را به دام انداخته و پیش از رسیدن به دریافت کننده های مغزی از بدن دفع می کند.

این ایده شگفت انگیز اگرچه در ظاهر کاربردی به نظر می رسد اما به گفته دانشمندان انستیتو تحقیقاتی Scripps کالیفرنیا با نقص بزرگی همراه بوده است و حالا آنها مدعی هستند که بر این مشکل غلبه کرده اند.

به طور کلی نیکوتین دو شکل دارد که می توان آنها را به تصاویر آینه ای مولکولی از یکدیگر تشبیه کرد یا چیزی شبیه راست دست ها در مقابل چپ دست ها. اگرچه ۹۹ درصد از نیکوتینی که در تنباکو وجود دارد از نسخه چپ دست هاست اما واکسنی که پیش از این ارایه شده بود بدن را تحریک می کرد تا آنتی بادی هایی علیه هر دو نسخه تولید کند که این نکته به عقیده دانشمندان انستیتو تحقیقاتی Scripps کالیفرنیا چیزی جز اتلاف وقت و همچنین هدررفتن توانایی سیستم ایمنی بدن نیست.

در این حالت واکسن نه تنها کارایی چندانی ندارد بلکه بر اساس آزمایش های صورت گرفته تنها ۳۰ درصد بازده کلینیکی داشته است.

اکنون این دانشمندان واکسنی تولید کرده اند که بدن را تحریک می کند تا تنها آنتی بادی هایی تولید کند که مولکولهای نیکوتین چپ دست را هدف قرار دهد. بدین ترتیب هیچ گونه انرژی اضافی برای تولید آنتی بادی های غیرضروری به هدر نمی رود.

آزمایش های صورت گرفته نشان از بازده ۶۰ درصدی این واکسن جدید دارد. ساختار اصلی این واکسن جدید ترکیبی ۵۰ – ۵۰ از مشتقات نیکوتین چپ دست و راست دست موسوم به hapten است که طرز جالب توجهی بر نیکوتینی که وارد بدن می شود اثر می گذارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي