کشف روش جدید برای درمان بیماری ام اس

تاريخ : 27 تیر

بیماری ام اس یک نوع بیماری است که در اثر مشکلات عصبی به وجود می آید که به تازگی پژوهشگران موفق به کشف روش جدیدی برای درمان این بیماری شده اند. از این رو این مطلب از سایت گهر را اختصاص داده ایم به: کشف روش جدید برای درمان بیماری ام اس .از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

کشف روش جدید برای درمان بیماری ام اس, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

پژوهشگران موفق به کشف یک روش درمانی جدید برای توقف پیشرفت بیماری ام اس شده‌اند.

محققان دانشگاه مونترال کانادا موفق به کشف یک روش درمانی جدید برای توقف پیشرفت بیماری ام اس شده اند. در بیماری ام اس، سلول های عصبی مغز و نخاع آسیب می بینند. اگرچه علت قطعی بیماری ام اس مشخص نیست اما مکانیزم اصلی آن آسیب زدن به سیستم ایمنی بدن و یا اختلال در سلوشل‌های تولید کننده میلین است. البته پزشکان دلایل ایجاد این مکانیزم ‌ها را عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی مانند عفونت دانسته اند.

مولکول های کششی سلول ملانوما در حملات بر روی سیستم عصبی، یک عنصر حیاتی را تشخیص می دهند که به آرامی افراد مبتلا به ام اس را ناتوان می سازد.

آزمایش های انجام شده روی انسان همانند آزمایش های انجام شده روی موش ها نشان می دهد که مولکول های کششی سلول ملانوما می توانند مسدود شده و شروع بیماری ام اس را به تاخیر اندازد و به طور بالقوه پیشرفت این بیماری را کاهش دهند.

دکتر «الکساندر پرات»، استاد دانشکده علوم اعصاب دانشگاه مونترال، در این باره می گوید: «ما در آزمایش های خود کاهش ۵۰ درصدی این بیماری را در موش هایی (مدل های حیوانی بیماری ام اس) که از انسفالومیلیت خودایمن تجربی برخوردار بودند، مشاهده کردیم.»

دکتر پرات در ادامه تاکید کرد: «آن چه مهم به نظر می رسد این است که ما می توانیم با این روش، اولین علائم و تاثیر آن بر پیشرفت بیماری را متوقف کنیم. ما معتقد هستیم که روش درمانی ما، اولین روش درمانی است که کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری ام اس که با کاهش قابل توجه ناتوانی و سیر پیشرفت بیماری مواجه هستند را تحت تاثیر قرار داده و بهبود می بخشد.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي