کشفیات بسیار جالب در مورد سرطان کبد

تاريخ : 3 بهمن

کشفیات بسیار جالب در مورد سرطان کبد

کشفیات بسیار جالب در مورد سرطان کبد, پورتال خبری فرهنگی گهر

کشفیات بسیار جالب در مورد سرطان کبد

 دانشمندان آلمانی دانشگاه رور بوخوم کشف کردند که دیواره های سلول های کبد سرطانی حاوی گیرنده عصبی است که به منزله بینی بیولوژیک دقیقی عمل می کند.

دانشمندان خاطرنشان کردند که برخی از روغن های معطر می توانند مانع از رشد سلول های سرطانی کبد شود.

دانشمندان ، بسیاری از این عطرها موسوم به عطرهای تربانتین را امتحان کرده و به این نتیجه رسیدند که سلول های سرطانی کبد بسیار به بوی لیمو حساس بوده و به محض بوییدن آن، رشد سرطان در آنها متوقف می شود.
دانشمندان معتقدند این گیرنده عصبی موجود در دیواره های سلول های کبد که مانند بینی عمل می کند، می تواند به کشف داروی جدیدی ضد سرطان کبد کمک کند و افق های تازه ای را برای یافتن عطرهای بیشتری که دیگر انواع سرطان ها بدان حساس باشد، باز کند.

علم پزشکی از سال ها پیش، از تاثیر این عطرها ضد انواع مختلف باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها وهم چنین بیماری های سرطانی آگاه بود اما دانشمندان تاکنون از توضیح راز این تاثیر ناتوان مانده اند.

گفتنی است گیرنده های عطرهای موجود در دیواره های سلول های کبد همانگونه که معروف است، در یک جا تمرکز دارند اما ثابت شده که برخی از آنها در دیواره های سلول های دیگر اعضا مانند پوست و پروستات وجود دارد از این رو “هانز هات” رییس تیم تحقیقاتی دانشگاه رور بوخوم، کشف گیرنده عطر و بو در دیواره های سلول های سرطانی کبد را از اکتشافات مهمی دانست، که افق های بیشتری را برای یافتن سلاح فعال ضد بیماری های سرطانی می گشاید.

سرطان سلول های کبدی شایع ترین سرطان در جهان است و سازمان بهداشت جهانی، این سرطان را به عنوان سومین عامل مرگ و میر بشر در بیماری های سرطانی در سطح جهان می داند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي