کتاب تاریخچه مختصر زمان

کتاب تاریخچه زمان اثری فوق العاده از استیون هاوکینگ فیزیکدان معروف جهان می باشد.

در ادامه می توانید مختصری از کتاب به همراه سرفصل ها را خوانده و این کتاب را در فرمت pdf  دانلود نمایید

پرفسور «استیون هاوکینگ» و پژوهش‌های وی در زمینه فیزیک نظری، متأسفانه به طور گسترده در ایران معرفی نشده است. ترجمه کتاب حاضر در سال ۱۹۸۸ به چاپ رسیده و ظرف کمتر از دو سال چهارده بار تجدید چاپ شده است. نویسنده این کتاب هم اکنون استاد لوکازین ریاضیات دانشگاه کمبریج است. این مقام قبلا به نیوتن و بعدها پی.آ.ام دیراک تعلق داشت.
خوشبختانه در مقدمه کتاب به طور مختصر و مفید درباره اهداف نوشته حاضر شرح داده شده است، اما شاید ذکر برخی نکات در ترجمه فارسی خالی از فایده نباشد؛
بنای شکوهمند و مجلل علم، در نظر بسیاری افراد همچون کاخی جادویی و دست نیافتی می‌باشد که بر فراز قلل مه آلود دوردست برپا شده است. خواندن این کتاب فرصتی است کم نظیر زیرا یکی از معماران ورزیده و برجسته این بنا، ما را به بازدید قصر می‌برد و با زبانی صمیمانه و بی‌تکلف می‌کوشد تا راز و رمز این شاخه شگفت‌انگیز و پرقدرت دانش بشری را بازگو نماید و آخرین دستاوردهای آن را شرح دهد.
در عین حال خواننده تا اندازه‌ای با تدوین و شکل گرفتن یک نظریه آشنا می‌‍شود و در می‌یابد که چگونه به بوته آزمایش نهاده می‌شود و به چه شرط از آن سر بلند بیرون می‌آید. از سوی دیگر، اینجا و آنجا، مستقیم و غیرمستقیم به او هشدار داده می‌شود که این مجموعه شگفت‌آور از معادلات، مدلی ذهنی است که تنها در ذهن بشر وجود دارد.
اگر چه این کتاب، در مجموع در ستایش علم نگاشته شده است، با این همه از بازگویی محدودیت‌ها و ضعف‌های آن نیز غافل نیست. خواننده هوشیار در می‌یابد که برای حل دشواری‌های فکری که فرا روی بشریت است همیاری و گفتگویی سالم و سازنده بین همه شاخه‌های معرفت، اعم از علم و فلسفه و دین و …، ضروری است.

فهرست عناوین:
– تصویر ما از جهان
– مکان و زمان
– جهان و گسترش یابنده
– اصل عدم قطعیت
– اجزاء بنیادین و نیروهای طبیعت
– سیاهچاله‌ها
– حفره‌های سیاه آنقدرها هم سیاه نیستند
– سرچشمه و سرنوشت جهان
– پیکان زمان
– وحدت فیزیک
و … .

دانلود کتاب تاریخچه زمان از استیون هاوکینگ

کتاب تاریخچه مختصر زمان, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. عطار

    زمان زایده حرکت.
    بدون حرکت(مکث) زمان یعنی صفر ای وجود نداره.
    لذا اگه قوانین حرکت معکوس کنیم، برمیگردیم به زمان قبل.
    واون فقط روز قیامت محقق میشه.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي