کاهش وزن سریع با این ترکیبات مواد غذایی

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 30 آبان

بسیاری از افراد به دلیل اضافه وزن به دنبال راه هایی برای کاهش وزن سریع هستند. در این مطلب اطلاعاتی راجع به همین موضوع برای شما عزیزان متتشر می کنیم.

کاهش وزن سریع با این ترکیبات مواد غذایی, پورتال خبری فرهنگی گهر

کاهش وزن به معنای محروم کردن خودتان نیست، بلکه در مورد انتخاب‌های غذایی دقیق‌تر است. مجبور نیستید برای دستیابی به اندام موردنظرتان، به خودتان گرسنگی دهید. این ترکیبات مواد غذایی به شما کمک خواهند کرد تا تلاش‌هایتان برای کاهش وزن را مؤثرتر کنید و به نتایج شگفت انگیزی دست یابید.

 

سرکه بالزامیک و نان برای کاهش وزن

اگر فکر می‌کنید که در هنگام رژیم گرفتن نمی‌توانید کربوهیدرات بخورید، می‌بایست کمی بیشتر فکر کنید. خوردن نان با کمی سرکه بالزامیک شما را چاق نخواهد کرد. در مقابل، کاهش وزن‌تان را بیشتر می‌کند. مواد غذایی پرکربوهیدرات مانند نان، سطح قند خون را در بدن افزایش می‌دهند و اگر سطح قند خون افت کند، باعث گرسنگی بیشتر می‌شود. این امر منجر به پرخوری می‌گردد. سرکه، سطح قند خون را در بدن به حالت طبیعی در می‌آورد، بنابراین شما به مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. این مسأله، احتمال پرخوری یا خوردن هله هوله‌های ناسالم را در طول روز کاهش می‌دهد.

 

روغن زیتون و گوجه فرنگی موثر در کاهش وزن

این یک میان وعده سیرکننده و در عین حال بسیار مغذی است. گوجه فرنگی ها سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن هستند و روغن زیتون نیز حاوی چربی تک غیراشباع و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. این مواد مغذی در کنار هم به تقویت سیستم ایمنی و افزایش میزان کاهش وزن شما کمک می‌کنند. دلیلش این است که گوجه فرنگی سرشار از فیبر نیز می‌باشد. فیبر ترکیبی است که مدفوع را حجیم می‌کند و مانع پرخوری می شود. همچنین قلب را سالم نگه می‌دارد و روده‌ی بزرگ را تمیز می‌کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که اضافه کردن نصف قاشق چای‌خوری چربی تک غیراشباع به سبزیجات، به بدن امکان می‌دهد که ۵ برابر بیشتر بتاکاروتن جذب کند.

 

موز و ماست به کاهش وزن تان کمک می کند

موز، یک منبع غنی از فسفر و اینولین می‌باشد. همچنین، سرشار از الیگوفروکتوز (ترکیبی که باکتری‌های خوب از آن‌ها تغذیه می کنند) است. ماست حاوی پروتئین، پروبیوتیک‌ها و کلسیم است. موز و ماست با هم یک میان وعده‌ی کم کالری می‌سازند که باعث می‌شود به مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. این ترکیب مواد غذایی از دردهای گرسنگی نیز جلوگیری خواهد کرد، حتی تمام مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهد. بهتر از آن، موز و ماست سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهند کرد.

 

کاهش وزن با ترکیب سرکه سیب و نان شیرینی حلقوی

ترکیب کردن سرکه سیب با نان شیرینی حلقوی مورد‌ علاقه‌ی شما، درست مانند سرکه بالزامیک و نان میزان کاهش وزن‌تان را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که ۴ قاشق چایخوری سرکه سیب به همراه مقداری نان شیرینی حلقوی و آبمیوه مصرف کردند، در مقایسه با آن‌هایی که دقیقا همین‌ها را به غیر از سرکه سیب خوردند، در طول روز ۲۰۰ کالری کمتر غذا خوردند. این نشان می‌دهد که چگونه سرکه سیب توانست از پرخوری شرکت کنندگان جلوگیری کند.

 

سالمون و کلم بوک چوی به کاهش وزن تان کمک می کند

بوک چوی، متعلق به گروه خاصی از سبزیجات به نام سبزیجات چلیپایی است. سبزیجات چلیپایی برخلاف سبزی‌های معمولی، مغذی‌تر هستند. این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی نیز می‌باشند. بوک چوی، سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری است. از سویی دیگر، سالمون منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا و اسیدهای چرب امگا۳ است. سالمون و بوک چوی در کنار هم، یک وعده غذایی سالم، کم کالری و با میزان پروتئین بالا می‌سازند.

 

نخود فرنگی و برنج قهوه‌ای یک ترکیب عالی برای کاهش وزن

اگر از طرفداران پر و پا قرص برنج سفید هستید، برنج قهوه ای را نیز امتحان کنید. طعم آن، درست مانند برنج سفید است و سالم‌تر از غلات تصفیه شده می‌باشد. حتی بهتر از آن، ترکیب برنج قهوه ای و نخود فرنگی سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش خواهد داد. برنج به تنهایی فاقد اسیدهای آمینه خاصی است که آن را به پروتئین کامل تبدیل می‌کنند. آن را با نخود سبز جفت کنید تا غلات را به همراه اسیدهای آمینه بسیار ضروری به بدن‌تان برسانید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي