کارهایی که باعث کم پشت شدن ابروها می شوند

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 6 اسفند

کارهایی که باعث کم پشت شدن ابروها می شوند

 

کارهایی که باعث کم پشت شدن ابروها می شوند, پورتال خبری فرهنگی گهر

دکتر سیما رسایی با بیان اینکه ریزش ابرو‌ها علت‌های متفاوتی داشته و به اشکال مختلفی بروز می‌کند، اظهار کرد: نوعی از ریزش ابرو‌ها به صورت سکه​ای یا منطقه​ای است؛ این نوع ریزش مو ممکن است هر قسمتی از بدن از جمله سر، ریش و ابرو را دچار مشکل کند.

 

وی درباره ریزش ابرو به صورت سکه​ای گفت: در این نوع ریزش، ابرو‌ها به صورت تکه‌ تکه می‌​ریزند؛ ریزش سکه‌ای ابرو معمولا علت خاصی ندارد،‌گاه ممکن است این ریزش ژنتیکی باشد یا به دنبال استرس شدید و حساسیت ایجاد شود.

 

رسایی ادامه داد: برای درمان ریزش سکه​ای ابرو، حتما باید با یک متخصص پوست و مو صحبت شود تا در صورت تشخیص، مصرف داروهای موضعی و تزریق آمپول​های کورتن تجویز شود.

 

وی با بیان اینکه کم​کاری تیروئید از علل دیگر ریزش ابرو است، گفت: داورهای شیمیایی نیز می‌​توانند در ریزش ابرو‌ها و موی سر تاثیر داشته باشند ولی این علت شایع نیست و بسیار کم اتفاق می‌​افتد.

 

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: در زنان اپیلاسیون​های مکرر به مرور به ریشه مو آسیب می‌​زند و سبب ریزش ابرو می‌​شود. همچنین استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و دیگر کرم​‌ها بر روی پوست به دلیل وجود چربی، موجب تضعیف ریشه موی ابرو‌ها می‌​شود.

 

وی تصریح کرد: برای درمان این نوع ریزش باید از داروهای موضعی کورتن استفاده کرد؛ این دارو‌ها به صورت کرم‌های مالیدنی یا تزریق در پوست به کار می‌روند.

 

رسایی گفت: همان‌ طور که چرب شدن بیش از حد سر، سبب ریزش موی سر خواهد شد، چربی بیش از حد، ریزش ابرو‌ها را نیز در پی دارد. بنابراین از تماس کرم​های دارای چربی بر روی ابرو‌ها باید جلوگیری کرد.

 

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه افزایش سن نیز در ریزش ابرو‌ها تاثیرگذار است، افزود: به مرور با بالا رفتن سن، کمبود آهن و مشکلات تغذیه‌ای مانند کمبود ویتامین​‌ها و عدم مصرف غذاهای دارای پروتئین سبب ریزش ابرو‌ها می‌​شود.

 

وی تصریح کرد: سرعت رشد مو ژنتیکی است و تنها از طریق رژیم غذایی مناسب می‌​توان مقداری سرعت رشد آن را بهبود بخشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي