کاربردهایی جالب از تکه های فویل در خانه داری

تاريخ : 31 شهریور

کاغذهای آلومینیومی‌ در آشپزخانه، کاربرد‌های فراوانی دارند. خیلی‌ها فکر می‌کنند که هر بار باید ورقه‌های تمیز و تانخورده آلومینیوم را فقط برای پوشاندن مواد غذایی به کار ببرند اما این گونه نیست زیرا کاغذهای آلومینیومی‌ بسادگی در آشپزخانه شما بازیافت می‌شوند. فقط باید دقت کنید و آن‌ها را بعد از مصرف دور نیندازید.

کاربردهایی جالب از تکه های فویل در خانه داری, پورتال خبری فرهنگی گهر
برای استفاده مجدد از کاغذهای آلومینیومی‌ چند پیشنهاد داریم که با کمک آن‌ها می‌توانید در پول و انرژی صرفه‌جویی کنید و علاوه بر این در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا باشید.

تیز کردن چاقو‌ها
کاغذ آلومینیومی‌ استفاده شده را تا کنید؛ به طوری که به صورت شش تا هشت لایه روی هم قرار گیرند. سپس با چاقوهای کند و فرسوده این لایه‌های کاغذ آلومینیومی ‌را برش بزنید تا تیز‌تر شوند. برای چاقوهای باغبانی هم می‌توانید از این روش استفاده کنید اما باید از چند لایه آلومینیومی ‌بیشتری استفاده کنید چون این چاقو‌ها سنگین‌تر هستند.

شستن برای استفاده دوباره 
اگر برای پوشاندن مواد غذایی یا قبل از قرار دادن غذا‌ها در فر از کاغذ آلومینیومی ‌استفاده می‌کنید هیچ اشکالی ندارد که ان‌ها را دوباره بشویید، صاف کنید و برای مصارف دیگر کنار بگذارید. خیلی از خانم‌های اقتصادی این روش را به کار می‌برند و ضمن کم کردن حجم زباله‌ها به بازیافت مواد کمک می‌کنند.
البته در این زمینه یک هشدار وجود دارد. یادتان باشد که اگر از کاغذ‌های بازیافت برای نگهداری از مواد خام مانند گوشت و مرغ استفاده می‌کنید آن‌ها را برای سایر مواد غذایی به کار نبرید و بهتر است این ورقه‌ها به ظرف زباله‌های خشک منتقل شوند چون ممکن است باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زای موجود در گوشت و مرغ خام به خوبی شسته نشوند و از این راه سایر مواد غذایی را آلوده کنند.

حفظ شکل کفش‌ها و چکمه‌ها
تکه‌های کاغذ آلومینیومی‌ را در دستتان مچاله کنید تا به شکل گلوله‌های توپی‌شکل در آیند. سپس آن‌ها را داخل کفش و چکمه‌ها قرار دهید تا شکلشان حفظ شود. استفاده از این ترفند زمانی به درد می‌خورد که فصل استفاده از کفش و چکمه‌ها گذشته و می‌خواهید آن‌ها را داخل کمد بگذارید. در این صورت بعد از گذشت چند ماه ظاهر کفش‌ها چروکیده نمی‌شود و شکل اولیه‌شان را حفظ می‌کنند.

خلاقیت در نقاشی ساختمان
در صورتی که کمی ‌جسارت دارید و دلتان می‌خواهد روی دیوار بافت تازه‌ای خلق کنید کاغذ‌های مچاله شده آلومینیومی‌ اینجا هم به دردتان می‌خورد. آن‌ها را داخل رنگ فرو ببرید و بعد شکل و بافت دلخواه‌تان را ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توانید دستگیره‌های در را با این کاغذ‌های استفاده شده بپوشانید تا رنگی نشوند.

ساخت قیم برای گیاهان
اگر می‌بینید که گیاه آپارتمانی، گل‌های فصلی یا سبزیجات کاشته شده مانند گوجه فرنگی ضعیف هستند و نمی‌توانند خودشان را صاف نگه دارند، با کمک کاغذ‌های آلومینیوم برایشان قیم بسازید تا ساقه‌ها تکیه‌گاه خوبی داشته باشند.

جانشین سیم ظروفشویی
هر وقت به سیم ظرفشویی دسترسی نداشتید برای تمیز کردن کف قابلمه‌ها و همین‌طور سیخ‌های کباب می‌توانید به سراغ کاغذ آلومینیومی‌ بروید. در این صورت لازم نیست که قبل از مصرف دوباره حتما آن‌ها را شسته و تمیز کرده باشید.

تراز کردن پایه‌ها 
اگر می‌خواهید میزی را در سطح ناهمواری قرار دهید برای هم سطح شدن پایه‌ها از کاغذهای آلومینیوم تا شده استفاده کنید. آن‌ها را زیر پایه‌ها قرار دهید تا پایه‌های به ظاهر کوتاه‌تر، بلند شوند.

منبع : روزنامه هفت صبح

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي