چگونگی اعلام نتایج آرای انتخابات

محمد نجار وزیر کشور در شبکه خبر صدا و سیما با بیان اینکه امسال سعی بر این است تا نحوه اطلاع‌رسانی در مورد نتایج انتخابات بر اساس تجربیات گذشته به نحو بهتری از سال‌های پیش صورت بگیرد، گفت: زمانی که شمارش آرا آغاز شود از هر بخشی از استان‌ها که نتایج آرا به اطلاع ستاد انتخابات کشور برسد اطلاع‌رسانی را به تدریج از طریق صدا و سیما انجام می‌دهیم.

وی افزود: البته از رسانه‌ها و نمایندگان نامزدها می‌خواهیم که گمانه‌زنی قبل از اعلام نتایج نداشته باشند. زیرا سبب تشویش اذهان می‌شود.

نجار ادامه داد: همه مسائل شفاف و روشن است و در حضور مردم صورت می‌گیرد و ناظران نامزدها نیز تا پایان تمام مراحل انتخابات حضور دارند.

وزیر کشور اظهار داشت: نتایج به صورت رسمی از سوی ستاد انتخابات کشور و وزیر کشور از طریق صدا و سیما اعلام می‌شود و اعلام نتایج از سوی مراجع دیگر رسمیت ندارد.

*خلق حماسه سیاسی از ساعات اولیه انتخابات

وی با ارائه گزارش از حضور پرشکوه مردم در ساعات اولیه انتخابات گفت: از آغازین ساعات شروع انتخابات و حتی قبل از ساعت 8 صبح مردم با شور و شوق مراجعه کردند و کارمندان ستاد انتخابات کشور نیز از ساعات اولیه خود را برای پذیرش را‌ی‌دهندگان آماده کردند و امروز مردم یک بار دیگر خالق حماسه هستند.

نجار افزود: از مردم می‌خواهیم در ساعات اولیه به صورت خانوادگی در شعب اخذ رای حضور یابند تا در ساعات پایانی با مشکل ازدحام جمعیت مواجه نشویم و کار شمارش آراء سریعتر پس از پایان رای‌گیری آغاز شود.

به گفته وزیر کشور مردم برای اعلام رای خود در انتخابات ریاست جمهوری کافی است که فقط نام کاندیدای مورد نظر خود را در برگه رای بنویسند ولی برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا اولویت با این است که کد نامزدها را هم در برگه اخذ رای درج کنند.

*امکان تمدید زمان رای‌گیری

نجار عنوان کرد:‌بر اساس قانون زمان رای‌گیری در انتخابات 10 ساعت است که بنا به تشخیص وزیر کشور و ضرورت می‌تواند تمدید شود که البته با توجه به ازدحام جمعیت در 3 ساعت گذشته از آغاز انتخابات پیش‌بینی می‌کنیم این زمان تمدید شود ولی باید شرایط را در ساعات پایانی بررسی کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه