چگونه چربی ها را زود بسوزانیم؟ (6ماده مکمل برای چربی سوزی )

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 3 شهریور

آیا می خواهید بدون اینکه کمتر غذا بخورید بیشتر وزن کم کنید؟ این مواد مغذی چربی سوز را به غذای روزانه خود اضافه کنید و کاهش وزن خود را تا ۷۰ % افزایش دهید.

چگونه چربی ها را زود بسوزانیم؟ (6ماده مکمل برای چربی سوزی ), پورتال خبری فرهنگی گهر

 ۶ ماده مکمل برای سریع تر وزن کم کردن

سالیان دراز دانشمندان به دنبال یک عامل جادویی بودند تا برای رها شدن از چربی هابه مردم کمک کنند. در سال ۲۰۰۸، دکتر شالامار سیبلی از دانشگاه مینسوتا ،۳۸ نفراز افراد بسیار چاق را در یک رژیم ۱۱ هفته ای که در آن ۷۵۰ کالری کمتر ازنیاز تخمینی روزانه شان مصرف می کردند قرار داد. تحقیقات نشان داد که شرکت کننده هایی که ویتامین دی خون آنها بالاتر بود نسبت به آنهایی که ویتامین دی ِ پایین تری داشتند وزن بیشتری کم کردند. در واقع خیلی زیادتر- برای بیان دقیق تر ۷۰% بیشتر.

۱  ویتامین D

بر اساس نتایج این آزمایش، وقتی مواد غذایی سرشار از ویتامین D به بدن می رسد باعث می شود که از وضعیت ذخیره سازی چربی ها در آمده و به وضعیت سوزاندن چربی ها تغییر یابد در نتیجه می توانید با سرعت زیاد و تا حدود ۷۰% وزن کم کنید. در مدت ۴۰ سال ،صدها مطالعه در زمینه ویتامین D انجام شده و ثابت کرده که ویتامین D بسیار شگفت انگیز و موثر است. البته ویتامین D تنها بازیکن این تیمِ چربی سوزان نیست! با مصرف ویتامین D و این ۵ عامل چربی سوز ، بدن خود را وادار به سوخت و ساز کنید تا چربی ها را آب کنید.

۲ کلسیم

چطور باعث آب شدن چربی ها می شود: کلسیم یک ماده معدنیست که با کار کردن در کنار ویتامین D کمک می کند چربی ها را دور بریزید. کلسیم در سلول های چربی ذخیره می شود.دانشمندان بر این باورند که هر چه کلسیم سلول چربی بیشتر باشد میزان چربی آزاد شده سلول برای سوزانده شدن بیشتر خواهد بود.همچنین کلسیم با چسبیدن به چربی های ناحیه گوارشی از ورود آنها به خونی که در دستگاه گردش خون جریان دارد جلو گیری کرده و به کاهش وزن شما کمک می کند.

۳ پروتئین

چطور باعث آب شدن چربی ها می شود:میزان متعادل پروتئین ،علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از احساس گرسنگی می شود کمک می کند تا ساخت و ساز بدن- مقدار چربی مربوط به ماهیچه ها- متناسب باشد. پروتئین،همراه کلسیم و ویتامین D از شل شدن ماهیچه ها بعد از کاهش وزن جلوگیری می کند.مطالعات اخیردانشگاه ایلینویز نشان داده که زنانی که مصرف پروتئینشان دو برابر است روزانه ۳.۹ % بیشتر از زنانی که پروتئین کم تری در رژیم غذایی خود دارند وزن کم می کنند. آنها با این کار نه تنها وزن بیشتری کم می کنند بلکه با ماهیچه های کشاله ران که در انتهای دوره رژیم ۵.۸% پروتئین بیشتری نسبت به قبل دارند قوی ترهم می شوند.

۴ اسید های چرب امگا ۳

چطور باعث آب شدن چربی ها می شود: امگا ۳ از طریق آنزیم هایی که باعث سوختن چربی ها در سلول ها می شود کاهش وزن را ممکن می سازد.همچنین با بالابردن روحیه کمک می کند خوردن غذا به علت ناراحتی و استرس کاهش یابد.با بهبود سیگنال دهیِ مغز باعث می شود که سرعت سوختن چربی ها افزایش و اشتها کاهش یابد.

مصرف ویتامین D بدون مصرف اسیدهای امگا۳ تقریبا ممکن نیست و این چیز خوبیست. ماهی های پر چربی مثل ماهی آزاد (سالمون) که از ویتامین D  بالایی هم برخوردار است یکی از غنی ترین منابع این گونه چربیست. غذاهای دیگری مثل مغزها و حبوبات حاوی نوعی چربی هستند که داخل معده به امگا۳ تبدیل می شود.

۵ اسیدهای چرب اشباع نشده  (MUFAs)

چطور باعث آب شدن چربی ها می شود: MUFAs در روغن زیتون، مغزها، حبوبات، آووكادو،کره بادام زمینی و شکلات یافت می شود و تنها از یک پیوند شیمیایی تشکیل شده است.مطالعه روی ۲۶ مرد و و زن دانمارکی نشان داد که رژیم غذایی که شامل ۲۰% کالری این چربی ها باشد بعد از ۶ ماه فرایند ۲۴ ساعته سوزاندن کالری را تا ۰.۱% و سوزاندن چربی را تا ۰.۰۴% بهبود می بخشد.تحقیقات دیگر نشان می دهند که میزان این چربی ها در افرادی که شکم های بزرگی دارند صفر می باشد. ثابت شده که غذاهای خاصی که سرشار از این نوع چربی هستند-مخصوصا بادام زمینی،مغزهای درختی مثل گردو و روغن زیتون- قند خون را ثابت نگه می دارندو اشتها را هم کاهش می دهند.

۶ اسید لینو لئیک مزدوج  (CLA)

چطور باعث سوختن چربی ها می شود: این اسیدها چربی سوزهای قدرتمندی هستند که همراه ویتامین D و کلسیم درفرآورده های لبنی یافت می شوند.این اسید های پر چرب هنگامی که باکتری ها غذا را در قسمت اول معده گاوها، گوسفندان و سایر حیوانات نشخوار کننده تخمیر می کنند ساخته می شوند. اسیدی که بر اثر تخمیر به وجود آمده به گوشت و شیر این حیوانات منتقل می شود.

زمانی که ما این غذاها را مصرف می کنیم اسید به گلوکز خون کمک می کند تا وارد سلول ها ی بدن شود در نتیجه اسید برای کسب انرژی سوزانده می شود و به شکل چربی ذخیره نمی شود. این اسید، سوزاندن چربی را به خصوص در ماهیچه ها و جایی که سوختن توده کالری ها رخ میدهد بهبود می بخشد.

یک عکس دسته جمعی از همه چربی سوز ها 

قبل از اینکه مصرف این سوزاننده های چربی را شروع کنید(قبل از اینکه خودتان را با مصرف این سوزاننده های چربی خفه کنید!!!) ومنتظر شوید که چربی ها به طرز معجزه آسایی آب شوند اجازه بدهید توضیح بدهم که: ویتامین D و سایرذوب کننده های چربی به کم کردن وزن کمک می کنند اما قرص های جادویی نیستند. اگر فقط یک دسته از این مکمل ها را انتخاب کنید تاثیرات آن راخواهید دید،برای مثال:تبدیل به ماهیچه شدن چربی ها، اما برای یک کاهش وزن جدی نیاز دارید که مقادیرکنترل شده ای ازهمه این چربی سوز ها را باهم ترکیب کنید.

 

منبع: ibanoo/ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. سمانه

    اگه امکانش هست مطالب جدید را هرروز به ایمیلم بفرستین

    1. saeid

      ایمیل خود را در کادر” خبرنامه” که در سمت چپ سایت قرار دارد، وارد و ایمیل ارسالی را تایید کنید ، سپس هر مطلبی که در سایت منتشر شود برای شما هم ارسال می گردد

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي