چگونه چربی بسوزانیم تا لاغر بمانیم؟

تاريخ : 21 شهریور

چگونه چربی بسوزانیم تا لاغر بمانیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

کاهش وزن دیگر کمتر غذا خوردن و بیشتر ورزش کردن نیست: این عادت های ساده را دنبال کنید تا کمک کند همیشه لاغر بمانید.

به نظر می رسد به هر طرف که میرویمٰ ، چیزی مارا سنگین تر از آنچه که باید می کند. غذا مشخصا قدرتمند است: بیشتر از آنچه که باید مصرف می کنیم، و غذاهای با دقت آماده شده این روزها اغلب مارا فریب می دهد که به سراغ دومین و سومین بشقاب برویم. رژیم هایمان اغلب مواد مغذی سالم مثل کلسیم و ویتامین C را ندارند که تحقیقات نشان داده به کاهش وزن کمک می کند.

علاوه براینکه چه و چگونه می خوریم، باید با خرابکارهای زیرک اطرافمان هم بجنگیم که موقعیت را برای انباشته شدن چربی مهیا می کنند. به عنوان بخشی از رژیم غذایی،در برنامه کاهش وزن جدیدمان، در مطالعات اخیر جستجو می کنیم تا بفهمیم چه غذایی کمک می کند چربی آزاد کنیم و همچنین کدام عادت ها کمک می کنند چربی بسوزانیم. این راهکارهای ساده را به راحتی می توان دنبال کرد و به نتایج خوبی رسید.

جنب و جوش داشته باشید

چگونه چربی بسوزانیم تا لاغر بمانیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

تحقیقات کلینیک مایو نشان می دهد افرادی که طبیعتا لاغرهستند (همان افرادی که هرچه بخواهند می خورند و حتی یک گرم و یک سانتی متر چاق نمی شوند) به طور خودکار و حتی ناخوداگاه راهی برای جنبیدن و حرکت کردن برای جبران کالری اضافی که هضم کرده اند، پیدا می کنند.

اگر یکی از این افراد با انرژی مادرزادی نیستید ، با انتخاب های هوشیارانه چربی بسوزانید بدون اینکه عرق کنید:

وقتی با تلفن حرف می زنید بایستید و قدم بزنید.ظرفها را با دست بشویید. به جای اینکه در اتاق کنفرانس با همکارانتان قرار بگذارید، جلساتتان را بیرون برگزار کنید و قدم بزنید.

هوشمندانه بخورید

چگونه چربی بسوزانیم تا لاغر بمانیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

یکی از سریع ترین راهها برای ازبین رفتن زحمات کاهش وزنتان این است که وقتی گرسنه تان می شود چیزی نخورید!!! میان وعده ها بهترین راه برای حفظ کنترل در غذا خوردن هستندچرا که وقتی بیش از حد گرسنه باشید بیش از حد نیز می خورید . راه حل این است که همیشه خوراکهای مغذی کم کالری در دسترستان باشد حتی هنگام سفر و کار.

بهترین میان وعده ، شامل حداقل سه ماده القا کننده سیری بدون چربی است مثل فیبر، لبنیات یا کلسیم ویتامین C

بخوابید و وزن کم کنید

چگونه چربی بسوزانیم تا لاغر بمانیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

خیلی کم یا خیلی زیاد چرت زدن برای سلامتی و کمرتان خوب نیست. کمبود خواب در کار هورمون های لپتین و گرلین که اشتها را تنظیم می کنند،خلل ایجاد می کند. یعنی بیشتر احساس گرسنگی می کنید و بیشتر به رفتارهای تغذیه ای ضعیف روی می آورید. همچنین ممکن است بیشتر به دنبال انرژی درخوراکهای ناسالم بروید.

افراد تحت رژیمی که شبی ۸.۵ ساعت می خوابند ۵۶درصد بیشتر از کسانی که با همان رژیم ۵.۵ ساعت می خوابند، چربی می سوزانند. سعی کنید هفت تا هشت ساعت خواب شبانه داشته باشید- انرژی بیشترو میل به غذای کمتری خواهید داشت. برای خواب شبانه بهتر، زودتر به رختخواب بروید.

در ورزش روزانه تان تجدید نظر کنید

چگونه چربی بسوزانیم تا لاغر بمانیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر تمرین ورزشی را به طور مداوم انجام می دهید دقت کنید. ورزشهای کاردیو مثل تردمیل،دستگاه الیپتیکال، یا پیاده روی ممکن است موجب افزایش وزن شود، چرا که از شما انرژی بیشتری طلب می کند. از آنجا که بدن همیشه تمایل دارد در تعادل باشد، این نوع ورزش به عنوان یک راهنمای بیولوژیکی عمل می کند و باعث می شود بیشتر بخورید. محققان همچنین معتقدند ورزشهای کاردیو موجب می شوند غذای اضافی بخورید، زیرا مخازن گلیکوژن کبد و ماهیچه را تخلیه می کند تا گلوکز برای سوخت آماده باشد.

تمرین های مداوم هوازی به عنوان یک روش کنترل وزن موثر نیستند چرا که بدن شما را با تمرین های مقطعی هوازی (تنفس های یکباره کوتاه با شدت بالا، عمل پرقدرت قلب) یا تمرین قدرتی(شنا روی زمین، وزنه برداری، هر چیز دیگر که ماهیچه میسازد و قوی میکند) غافلگیر می کند.

همچنین، مجبور نیستید برای دریافت بیشترین استفاده هر روز یک ساعت را در باشگاه بگذرانید. تحقیقات دانشکده حرکت شناسی دانشگاه ایلینویز جنوبی نشان داده است که تنها سه مرتبه تمرین قدرتی ۱۱ دقیقه ای در هفته باعث افزایش سوخت چربی و افزایش مصرف انرژی در طول روز در طولانی مدت میشود.

زندگیتان را سم زدایی کنید

چگونه چربی بسوزانیم تا لاغر بمانیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

سمها، مواد شیمیایی،ترکیبات موجود در غذا، مواد نگهدارنده به جمع شدن چربی کمک می کنند. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که ترکیبات ارگانوکلرین، مخصوصا، توانایی بدن برای سوزاندن چربی را تحت تاثیر نامطلوب قرار می دهند،آنها در برابر متابولیزه شدن مقاومت می کنند و در بافت های چربی ذخیره می شوند. این ترکیبات در پلاستیک، علف کش ها، آفت کش ها و همچنین محصولات خانگی کلرین دار یافت می شوند.

اساسی عمل کنید و هرجا و هر وقت که می توانید از سم ها پرهیز کنید.این یعنی میوه و سبزی طبیعی دلخواهتان را مصرف کنید یا فیلترتهویه هوابرای منزلتان بخرید ویا ….هر انتخابی که مواد شیمیایی سمی را از زندگیتان پاک می کند باعث سلامتی است. در ضمن غیر سمی ها می توانند گاهی ارزان تر باشند مخصوصا وقتی که به محصولات پاک کننده خانگی ربط داشته باشند. جوش شیرین ، لیمو، روغن زیتون، سرکه همگی پاک کننده های غیر سمی موثری هستند و می توان با آنها آشپزی هم کرد!

تنها به ورزش اکتفا نکنید

این تفکر که می توانید هرچه که می خواهید بخورید و با ورزش از شرش خلاص شوید، تفکر خطرناکیست، مخصوصا با توجه به تحقیقات اخیر.ورزش تنها به کاهش وزن کلی خفیفی در حد کمتر از ۳درصد تاثیر دارد.(یک تکه بستنی بخورید و ساعتها بدوید تا چربی و انرژی را آب کنید… کسی دلش ماراتون می خواهد؟) خبر خوب این است که ورزش چربی احشایی خطرناک را کاهش می دهد، چه وزن کم کنید چه نکنید. ورزش موثر برای کاهش وزن باید همراه با رژیم مناسب و برنامه غذایی باشد.

هر روز بخندید

چگونه چربی بسوزانیم تا لاغر بمانیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

استرس عوارض بسیاری روی سلامتی، بدن، وسیستم ایمنی دارد. و تا آنجا که متخصصان می گویند: خنده بهترین درمان است، اما آیا می دانستید خنده واقعا کالری می سوزاند؟

تحقیقی نوین توسط شبکه طنز”گلد” (هر روز بخندید) در بریتانیا انجام گرفته است. محققان به رهبری هلن پیلچر، دکتر اسبق موسسه روانپزشکی لندن کالری های سوزانده شده از راه قهقهه را مورد مطالعه قرار دادند و با کالری های سوزانده شده توسط دیگر فعالیت های روزانه مقایسه کردند (تمرین های قدرتی، دویدن،وکیوم). آنها در یافتند که تنها قهقهه زدن ورزش قلبی مناسبی است: یک ساعت خنده به اندازه نیم ساعت تمرین سخت در باشگاه است! خنده کالری می سوزاند، اما می تواند مصرف کلی انرژی را نیز تا ۲۰ درصد بالا ببرد. به عبارت دیگر یک ساعت خنده ۱۲۰ کالری می سوزاند تقریبا برابر با ۱۸ تا ۲۷ دقیقه ورزش، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده روی، ۴۰ دقیقه وکیوم.

ورزش دلخواهتان را پیدا کنید

بسیاری از مردم ورزش کردن را دوست ندارند. اما وقتی محققان سوئدی عقاید، راهبرد ها و رفتارهای مهم در تعادل وزن را مشاهده کردند، دریافتند که عادت رایج در افراد متعادل این بود که همه آنها لذت از ورزش لذت می بردند

طبق گفته دکتر باربارا ال. فردریکسون، رئیس آزمایشگاه هیجانات مثبت و روان فیزیولوژی در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل:” تحقیقات ما نشان می دهد که اگر یک رفتار جدید مناسب، هیجانات مثبت را برانگیزاند، ۴.۵ برابر بیشتر احتمال دارد افراد رفتار جدید را تا ۱۵ ماه ادامه دهند و از مزایای سلامتیش لذت ببرند. لذت، تغییر ثابتی را با ایجاد امیال ناخوداگاهانه به وجود می آورد که بسیار قویتر از اراده آگاهانه است. بهتر است راه های خوردن و فعالیتی را انتخاب کنید که دوست دارید. تنها تغییرات سبک زندگی هستند که با آن شانسی برای ادامه دادن دارید و برای موفقیت در کاهش وزن طولانی مدت لازم است.”

منبع : آی بانو

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي