چگونه بر مشکلات زناشویی غلبه کنیم؟

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 11 تیر

برای داشتن آینده ای بهتر و روشن تر، باید یاد بگیرید که زندگی را به شکل متفاوت تری دنبال کنید. برای این منظور شما باید رفتارها و اعمالی که در زندگی و رابطه زناشویی تان موثر نیستند؛ با رفتارها و کارهای جدید و مفید عوض کنید. آیا حاضرید که از این دور تکراری بیرون آیید و جای پای تان را تغییر دهید؟ پس زمان آن فرا رسیده است که به شیوه ای متفاوت کار را آغاز کنید و ….

 چگونه بر مشکلات زناشویی غلبه کنیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

جای پای‌تان را تغییر دهید

حتی شادترین پیوندها هم مشکلات و کشمکش های زناشویی را به نحوی تجربه خواهند کرد . مشکلات مالی، خانوادگی و کاری همگی می تواند نوعی تنش به روابط زوجین وارد نمایند.

اما همسرانی که بدون کار روی مواردی همچون کشمکش و اختلافاتشان و بدون افزایش نزدیکی و صمیمیت شان با یکدیگر، به زندگی مشترک ادامه می دهند روزی از خواب بیدار می شوند و درمی یابند که در مسیر و دوری یکنواخت و تکراری حرکت می کنند. آنان در زندگی شان گیر افتاده اند و یکدیگر را تحمل می کنند. کجا می توانند بروند و چه کاری می توانند بکنند؟ چه کسی را دارند؟ ازدواج انها به صورت یک ازمون از میزان طاقت و بردباری شان و همچنین تحمل شان در برابر خستگی و یکنواختی در می آید.

لذا برای داشتن آینده ای بهتر و روشن تر، باید یاد بگیرید که زندگی را به شکل متفاوت تری دنبال کنید. برای این منظور شما باید رفتارها و اعمالی که در زندگی و رابطه زناشویی تان موثر نیستند؛ با رفتارها و کارهای جدید و مفید عوض کنید. آیا حاضرید که از این دور تکراری بیرون آیید و جای پای تان را تغییر دهید؟ پس زمان آن فرا رسیده است که به شیوه ای متفاوت کار را آغاز کنید.

تلاش زوجین برای غلبه بر مشکلات می تواند پیوند آنها را مستحکم تر و بهتر نمایند. در عین اینکه هیچ راه حل تضمینی و یا کوتاه مدت (سریع) برای حل مشکلات زناشویی وجود ندارد اما می توانید به اتفاق هم، کارهایی انجام دهید که به بهتر شدن ارتباط و پیوند شما کمک شایانی کند.

** کاملا صادقانه و راحت (بی دغدغه) با هم تعامل داشته باشید. درباره نواحی و زمینه هایی از زندگی تان که هر دو نسبت به آن خرسند هستید و نیز نواحی که تصور می کنید نیاز به قدری بهبود و تصحیح دارد با هم گفتگو کنید. این اولین و مهم ترین کاری است که می تواند به شما کمک کند که بفهمید ازدواج تان دچار مشکل شده است. همچنین این فرصت را دارید که برای حل مشکلات تان صرفنظر از نوع این مشکل، با هم تعامل کنید. به همسرتان نشان دهید که میل دارید با هم و از طریق تعامل و گفتگو مشکلتان را حل کنید.

**مهمترین عوامل مشاجرات تان را بشناسید. این امر به شما شانس یادگرفتن نحوه حل مشکلات با یکدیگر را که خود یک مهارت مهم در بهبود ازدواج است می آموزد. در پیوندهای مختلف زمینه های اختلاف یکسان نیست اما در عین حال زمینه های مشترک عبارتند از شرایط مالی، فرزندان و استخدام و اشتغال. به عنوان مثال اگر یک عامل اصلی دعوا نحوه تربیت فرزند باشد لازم است با هم سعی کنید و همکاری نمایید و سراغ مواردی که هر دوی شما از انجام آن راضی هستید و یا فکر می کنید نیازمند تقویت است بروید.

** بیاموزید که با هم مصالحه و توافق کنید و در عین حال با روشی معقول و منطقی با هم گفتگو و مذاکره نمایید. بپذیرید که هر کدام شما تفاوت های خودش را دارد و چگونگی مدیریت این تفاوتها موضوع اصلی است. بحث و گفتگو برای یک پیوند و رابطه می تواند مفید باشد البته زمانی که به طریقی درست و بی عیب انجام شود. بدون حل و فصل رها کردن یک مشکل حل نشده تنها به تنش ختم می شود و مشکل در جایی دیگر و به شکلی دیگر خودش را نشان خواهد داد.

فرصتی را برای گذراندن وقت با هم اختصاص دهید. حتی اگر این فرصت به اندازه یک گپ کوتاه یا خوردن یک چای یا یک وعده غذا با هم باشد. زوجین باید در انجام کارهای روزمره و مسئولیتهای منزل از هم پیشی بگیرند و مدد رسان هم باشند

** بیاموزید که آنچه را که می خواهید به روشی توام با آرامش و مهربانی بیان کنید. ابراز کردن خواسته ها به همسر یک بخش خیلی مهم در زندگی شادکام است. در عین اینکه ممکن است شما دو نفر به عنوان یک زوج روی یک نکته به توافق و سازگاری برسید اما هیچ یک از شما شک ندارید که هر یک علاقمندی های خاص خود را دارید. ضمن اینکه مصالحه و توافق امتیاز بزرگی است اما مهم این است که زوجین علاقمندی های یکدیگر را کشف و شناسایی کنند نه اینکه بدون آنکه حرفی بزنند تنها آنچه را که دوست ندارند به منظور حفظ صلح و آرامش تحمل کنند و یا خواسته های خود را ابراز نکنند. تامین خواسته های طرف مقابل باعث شادکامی و خوشحالی شما نیز می شود اما یادتان باشد که هر از چندگاهی لازم است که هر یک از شما پیگیر خواسته های خود باشید.

** فرصتی را برای گذراندن وقت با هم اختصاص دهید. حتی اگر این فرصت به اندازه یک گپ کوتاه یا خوردن یک چای یا یک وعده غذا با هم باشد. زوجین باید در انجام کارهای روزمره و مسئولیتهای منزل از هم پیشی بگیرند و مدد رسان هم باشند. این موضوع می تواند در مواردی از جمله بچه دار شدن که توام شدن یکباره نقش پدر و مادری و زن و شوهری را به دنبال دارد، از اهمیت زیادی برخوردار باشد. زمانی را برای همدیگر قرار دهید و سعی کنید حداقل ماهی یکبار بیرون بروید و کاری را که هر دو به آن علاقه دارید و از آن لذت می برید انجام دهید.

منبع: تبیان

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي