چگونه از گرفتگی گردن جلوگیری کنیم؟

تاريخ : 18 مرداد

اگر همیشه با گردنتان مشکل دارید و مدام در این ناحیه گرفتگی حس می کنید هر روز این تمرینات پیشنهادی کیت ریچ را انجام دهید تا ماهیچه های گردنتان تقویت شود.

چند حرکت برای تقویت گردن

این تمرینات برای تقویت و کشش ماهیچه های خسته ، ضعیف و یا دردناک گردن بسیار مفیدند. در هنگام کار کردن سعی کنید همیشه مراقب گردن خود باشید و فشار زیادی را روی آن وارد نسازید. این تمرینات خیلی زود تاثیر خود را نشان می دهد . سعی کنید روزی یک مرتبه این تمرینات را انجام دهید.

حرکت دست روی پیشانی

دست راست یا چپ خود را روی پیشانی خود قرار دهید(تصویر بالا) برای اطمینان از صحت کار خود جلوی آینه این تمرین را انجام دهید ، گردن را صاف و مستقیم نگه دارید و به چانه نچسبانید. به آرامی با کف دست به پیشانی کمی فشار دهید. همزمان باید پیشانی را به دست فشار دهید. یعنی فشار برابری از ناحیه دست و پیشانی باید به هم وارد شود. همراه با دم از سمت دست و پیشانی بهم فشار وارد کرده و با یک بازدم فشار را رها کنید. بدون اینکه گردن را حرکت دهید ، چانه را به سمت پایین بیاورید و نگه دارید.۵ مرتبه این حرکت را انجام دهید

دست در یک طرف سر

چگونه از گرفتگی گردن جلوگیری کنیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

حالا دست را یک طرف سر قرار دهید. حواستان باشد که گردن و چانه را مستقیم نگه دارید. به آرامی از ناحیه کف دست به سمت سر فشار وارد کنید و به همان اندازه فشار از سمت سر به کف دست وارد نمایید. هیچ حرکتی نباید در این حالت اتفاق بیافتند و فقط فشار به سر و کف دست وارد شود. وقتی فشار وارد می کنید نفس کشیده و وقتی رها می کنید هوا را از ریه خارج کنید. این حرکت را هم ۵ مرتبه برای هر طرف انجام دهید.

حرکت کشش گردن

چگونه از گرفتگی گردن جلوگیری کنیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

دست راست را بالای سینه چپ در بالای استخوان ترقوه قرار دهید. سر را به آرامی به سمت راست چرخانده و چانه را به سمت جلو بکشید. سمت چپ فکتان باید به سمت بالا کشیده و از بدن دور شود. وقتی که اینکار را انجام میدهید با دست راست پوست زیر گردن را بطرف پایین بکشید.
با این حرکت کشش مطلوبی را در جلوی گردن خود حس می کنید . بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید و برای سمت دیگر تکرار کنید.

حرکت کششی پشت گردن

چگونه از گرفتگی گردن جلوگیری کنیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

دستها را پشت سر خود قرار دهید و انگشتان را بهم قلاب کنید. به آرامی چانه را به سمت قفسه سینه همراه آرنج جلو بیاورید . اجازه دهید نیروی جاذبه زمین اینکار را انجام دهد و بادست فشار وارد نکنید. قرار گرفتن دستها در پشت سر فشار کافی را برای یک کشش ملایم بوجود می آورد.

منبع: ibanoo.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي