چه عواملی باعث سوختن سیم‌کارت می‌شود؟

جام جم آنلاین: عمر مفید سیمکارت به نحوه استفاده، نگهداری و حتی میزان مصرف آن بستگی دارد.

افزایش میزان روشن یا خاموش بودن تلفن، مقدار و تعداد مکالمه، حتی تعداد پیامک‌های ارسالی و دریافتی، همه در کاهش عمر سیمکارت اثر دارد. به پیامک‌های بی‌حساب و کتابتان توجه بیشتری کنید!

سیمکارت معمولا وقتی می‌سوزد که صحیح از آن استفاده نکنید. صدمه فیزیکی، وارد کردن پین کد (معروف به Pin) اشتباه بیش از دفعاتی معلوم، وارد یا خارج کردن سیمکارت هنگام روشن بودن موبایل، اتصال موقت، نمناکی یا تماس با رطوبت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، لمس یا آغشتن صفحه طلایی آن به ذرات غبار، چربی و… از عوامل دیگر خرابی و سوختن سیمکارت به شمار می‌رود.

سیمکارت‌هایی که در فضای مرطوب، شرجی، شهرهای نزدیک دریا، در مجاورت حرارت بالا و… استفاده می‌شود، زودتر خراب شده و امکان سوختنشان بیشتر است.

گوشی غیراستاندارد هم از آنجا که ولتاژها را به مقدار استاندارد یا بدرستی به سیمکارت منتقل نمی‌کند، در سوختن سیم نقشی بسزا دارد. در خرید گوشی دقت کنید.

دریافت پیغام Invalid Sim به معنای سوختن سیمکارت نیست؛ گوشی موبایل را خاموش و مجددا روشن کنید، مشکل برطرف خواهد شد. در صورت تکرار پیام، بررسی کنید که محل اتصال سیم کثیف نباشد.

از شناسنامه و قاب سیمکارت خود همچون سندی بهادار مراقبت کنید. این قاب سندی مورد نیاز برای دریافت خدماتی چون تعویض سیمکارت و مانند آن است.

در صورتی که قصد خرید و فروش سیمکارت‌های موسوم به شارژی را دارید، دل به برگه تایید خرید و فروش خوش نکنید. این برگه سند قابل قبولی تلقی نمی‌شود.

بهتر است کارت ملی خود را به نمایندگی اپراتور یاد شده ببرید و با مراجعه به دفاتر رسمی، نقل و انتقال آن را قانونی کنید تا هم امکان دریافت سیمکارت جدید را داشته باشید، هم در صورت سرقت یا سوء‌استفاده‌های دیگر، پای خود را از دام سوءاستفاده‌گران بیرون کشیده باشید.

 

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي