چه دکوراسیونی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنیم؟

دکوراسیون خانه نشان دهنده شخصیت شماست ، چیزهایی که دوست دارید ، علایق و نوع نگاه شما به جهان ، جایی که باید با آنچه که شما دوست دارید پر شود اما برای اینکه این کار را به بهترین وجه انجام دهید باید نکاتی را رعایت کنید تا هماهنگی و تعادل در فضا ایجاد کنید.

اگر اتاق نشیمنتان به یک بازسازی نیاز دارد , آن را به بخشهای مختلف تقسیم کنید و چیزهای جدید را برای آن امتحان کنید .میتوانید از مدلهای قدیمی یا کلاسیک و یا مد روز برای دکوراسیون استفاده کنید . سبکهای طراحی مختلف برای انتخابتان وجود دارد .
درحالیکه یک دکور جدید را برای اتاق نشیمن خود انتخاب میکنید ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد . باید انتخابتان را به دسته های کوچکتری تقسیم کنید ,دسته هایی از رنگ ، بافت ، طرح و …و این تغییر دکوراسیون را مدیریت کنید حتی گاهی این کارها برایتان سرگرم کننده خواهد بود .

چه دکوراسیونی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنیم؟

دستورالعمل ها :

1 . سبک و یا تمی را انتخاب کنید که برایتان دل انگیز باشد . قبل از آنکه چیزی بخرید در مورد رنگها, بافتهاو یا حالاتی که شما از آن لذت میبرید و میخواهید اتاقتان را به آن سبک تغییر دهید فکر کنید . گزینه های فراوانی هستند و آنها عبارتند از : مدیترانه ای , ایتالیایی , کانتری , مدرن , فرانسوی و آسیایی.
علاوه بر اینها شما باید سبکهای رسمی و غیر رسمی و همچنین سطح راحتی خود را نیزدر نظر بگیرید .

2.    در مورد رنگ اتاق نشیمن خوب فکر کنید . رنگهای گرم عبارتند از : طلایی ,زرد,نارنجی و قرمز و همینطور رنگهای سرد عبارتند از : آبی ,سبز ,خاکستری و سفید .
به این فکرکنید که میخواهید مهمانانتان چه احساسی در اتاق داشته باشندو بعد سایه روشنی از رنگ را برای هماهنگی با سبکی که انتخاب کردید درنظر بگیرید . رنگهای ملایم معمولادر سبک کلاسیک استفاده می شود درحالیکه رنگهای تیره نشان دهنده سبکهای جسورانه میباشد .

3.     مبلمانی را انتخاب کنید که با نظر و سلیقه تان هماهنگ باشد .اگر تصمیم دارید که سبک آسیایی یا مدرن را انتخاب کنید مبلمان با جزئیات کمتر و ساده تر را میخواهید و درحالیکه سبک مدیترانه ای را انتخاب میکنید باید مبلمان مزین تری خریداری کنید .

4 .    پارچه هایی را برای تزئین استفاده کنید که جلوه سبکتان را بیشترکند . برخی سبک ها الهام گرفته از آرامش است و از پارچه های سبک و ساده در آنها استفاده میشود. اما سبکهایی مانند ایتالیایی و یا ویکتوریا به شما این فرصت را میدهد که از پارچه های مخمل مجلل و سنگین برای تزئین استفاده کنید . صندلی و مبلمان خانه با پارچه های ابریشمی با گلهای برجسته برای اتاق, ایده آل است درحالیکه بالش با پارچه های نرم گلدار روی یک مبل زیبا و شیک سبک کانتری را برجسته تر میکند.

چه دکوراسیونی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنیم؟

5.    پرده هایی که در اتاق نشیمنتان آویزان کنید باید منعکس کننده سبک شما باشد و نوعی حس خوش آمدگویی در مهمانانتان ایجاد کند . پارچه های حریر و نازکی را برای پرده انتخاب کنید تا نور اتاق نشیمنتان مناسب باشد و یا شما بتوانید نمایی از منظره را نیز داشته باشید .

6 .   از کفپوشی استفاده کنید که هماهنگی اتاق نشیمنتان را نشان دهد . فرش شرقی برای ترکیب تم های آسیایی و مینیمالیستی ایده آل هستند .فرش با طرحهای هندسی سبک دکور مدرن را تکمیل میکند . اگر شما قالیچه ای با رنگهای بسیار را انتخاب کنید و بعد رنگ دیوار یک رنگ , پرده و فرش و وسایل دیگر نیز به رنگهای دیگر باشد این باعث میشود که اتاق نشیمنتان بسیار نامتعادل شود . پس برای جلوگیری از ایجاد احساس ناخوشایند در ترکیب رنگها دقت کنید .

7.     اتاق نشیمنتان را با وسائل مناسب تزئین کنید , حس و حال خودمانی اتاق خود را افزایش دهید و از آیتمهای ساده ای مانند گیاهان , شمع وبالش و گلدان استفاده کنید تا در اتاق نشیمنتان احساس آرامش و راحتی کنید .

منبع: ibanoo.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه