چند نکته در انتخاب وسایل دکوری

زیبا شو:وسایل دکوری یکی از نکات بسیار مهم در طراحی و دکوراسیون، انتخاب وسایل و اثاثیه است. به این چهار نکته دقت کنید تا از خرید و انتخاب وسایل‌تان پشیمان نشوید.

چند نکته در انتخاب وسایل دکوری

۱-   وسایل باید با کیفیت بالا و کارایی مناسب و مفید انتخاب شوند. بهتر است میز، تخت، کمد، مبل، کتابخانه یا هر وسیله‌ای که تهیه می‌کنید کشو داشته باشد تا با قرار دادن وسایلی مانند ملحفه، رومیزی، حوله، کتاب و… درون کشوها، اتاق مرتب و منظمی داشته باشید.

۲-   خلاقیت و ابتکار داشته باشید، با دقت بیشتری به وسایل اطراف خود نگاه کنید و به آنها تصویری جدید ببخشید. حتی از وسایلی که فکر می‌کنید کهنه و قدیمی شده نیز استفاده بهینه کنید. می‌توانید این وسایل را تعمیر و رنگ کنید یا تغییر شکل دهید. ممکن است میز آهنی کنار حیاط را با یک رنگ ساده یا رومیزی زیبا تبدیل به میزی مناسب برای اتاق نشیمن کنید.

۳-   وسایلی بخرید که طرح ساده داشته باشد. انتخاب طرح‌های ساده برای مبلمان انتخاب بهتری است زیرا راحت‌تر با دیگر وسایل هماهنگ می‌شود. به جای انتخاب رنگ سال برای وسایل‌تان که فقط ممکن است برای یک سال جذابیت داشته باشد، وسایلی بخرید که رنگی شیک و همیشگی داشته باشد. برای مثال اگر رنگ رویه مبل‌تان سه رنگ است، فقط می‌توانید از همان سه رنگ برای ترکیب با بقیه وسایل استفاده کنید، ولی اگر از رنگ خنثی یا طرح‌های ساده برای مبلمان استفاده کنید بی‌نهایت رنگ برای انتخاب بقیه وسایل از جمله پرده، کوسن، رومیزی و… در اختیار دارید. با گذاشتن کوسن‌های رنگی که با رنگ زمینه مبل مطابقت دارند زیبایی مبلمان را چندبرابر کنید.

معمولا بهتر است کاناپه یا مبل بزرگتر، رویه ساده داشته باشد و صندلی جداگانه‌ای با طرح دلخواه در کنار این کاناپه قرار دهید. با اضافه کردن آباژور، مجسمه و گلدان گل، اتاق نشیمن یا پذیرایی خود را زیباتر جلوه دهید.

۴-   وسایلی بخرید که نسبتا سبک باشند و به راحتی جابه‌جا شوند. در این صورت می‌توانید محل میز و مبلمان را تغییر دهید و تنوع را تجربه کنید. به‌خصوص در منازل کوچک، بهتر است زود به زود تغییر دکور دهید تا از یکنواختی آن خسته نشوید.

 

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه