چند راهکار ساده برای از بین بردن خط لبخند

تاريخ : 23 اسفند

چند راهکار ساده برای از بین بردن خط لبخند

خط لبخندی که بخاطر بالا رفتن سن ایجاد می‌شود را نمی‌توان کاری کرد اما شما می‌توانید با عادت‌های درست سبک زندگی و انجام چند راهکار ساده‌ی خانگی، از بسیاری از علت‌های ایجاد خط لبخند پیشگیری کنید.

چند راهکار ساده برای از بین بردن خط لبخند, پورتال خبری فرهنگی گهر

از بین بردن خط لبخند با چند توصیه ساده

خنده بهترین درمان است! البته که درست است اما برای خیلی از افراد می‌تواند تبدیل به یک کابوس شود. لبخند زیاد می‌تواند در اطراف دهان‌تان خط لبخند ایجاد کند. خطوط لبخند نوعی چروک هستند که معمولا در دو طرف دهان ایجاد شده و وقتی که لبخند می‌زنید بیشتر خود را نشان می‌دهند. این خطوط به دلیل حرکات مکرر صورت شامل اخم، لبخند و بسیاری از ژست‌های صورت به وجود می‌آیند.

این نوع خطوط بخشی طبیعی از پروسه‌ی پیری هستند. با افزایش سن، هر خطی روی صورت می‌تواند عمیق‌تر شده یا تعدادش بیشتر شود. سایر علت‌های خط لبخند شامل ؛ از دست دادن کلاژن پوست، دهیدراته شدن پوست، ژنتیک، سیگار کشیدن، استرس، وضعیت نادرست خوابیدن و آسیب ناشی از نور خورشید باشد. هر چند خطوط لبخند مشکلی ایجاد نمی‌کنند اما بسیاری از افراد دوست دارند این خطوط را برطرف کنند چون سن آنها را بیشتر از واقعیت نشان می‌دهد.

از بین بردن خط لبخند با روغن زیتون

روغن زیتون برای محو کردن خط لبخند بسیار مفید است. خاصیت ضد پیری روغن زیتون از پلی فنول‌ها و اسید اولئیک آن ناشی می‌شود. همچنین چربیهای تک غیر اشباع روغن زیتون به پیشگیری از ظاهر شدن خطوط لبخند جدید کمک کرده و خطوطی که در حال حاضر وجود دارند را ملایم‌تر می‌کند. ضمنا روغن زیتون برای حفظ رطوبت پوست و بازسازی سلول‌های پوستی مفید است. دانشمندان دریافته‌اند مصرف اسیدهای چرب خوراکی تک غیر اشباع موجود در روغن زیتون باعث سلامت و جوانی پوست می‌شود. مقداری روغن زیتون را به صورت‌تان بزنید و به آرامی ماساژ بدهید تا به اعماق پوست نفوذ کند.

این کار را روزی دو بار انجام دهید. همچنین می‌توانید مقدار مساوی روغن زیتون و عسل را ترکیب کرده و این خمیر دست ساز خودتان را با حرکات دورانی به مدت چند دقیقه روی خطوط لبخندتان بمالید. سپس صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید. این کار را روزی یک یا دو بار انجام دهید.

از بین بردن خط لبخند با روغن آرگان

بیش از ۸۰ درصد روغن آرگان از اسیدهای چرب تشکیل شده است که با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. در نتیجه از بروز چین و چروک و خطوط لبخند روی صورت جلوگیری می‌کنند. ویتامین A و E موجود در روغن آرگان نیز به کاهش چین و چروک‌ها و لکه‌های پیری و افتادگی پوست کمک می‌کند. این روغن پوست را مرطوب نگه داشته و انعطاف پذیری آن را بهبود داده و پوست را جوان و قوی نگه می‌دارد. بعد از پاک کردن آرایش و شستشوی کامل صورت، چند قطره روغن آرگان روی پوست‌تان بریزید و با حرکات دورانی به آرامی ماساژ بدهید. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

از بین بردن خط لبخند با اسکراب کیوی

هفته‌ای یکبار لایه برداری پوست با اسکراب کیوی کمک‌تان می‌کند خطوط لبخندتان را محو کنید. لایه برداری کمک می‌کند سلول‌های مرده‌ی پوست دفع شده و پوست سالم‌تر و شاداب‌تر شود و در نتیجه از خط لبخند کم شود. کیوی مانند عاملی لایه بردار عمل کرده و آنتی اکسیدانهایی خوبی نیز دارد مانند ویتامین C و پلی فنول‌هایی که پوست را تغذیه می‌کنند.

یک قاشق غذاخوری کیوی له شده، شکر و روغن زیتون را در کاسه‌ای مخلوط کنید و آن را به آرامی با حرکات دورانی به پوست بمالید. صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. از این اسکراب خانگی هفته‌ای یک یا دو بار استفاده کنید.

از بین بردن خط لبخند با ورزش‌های صورت

ورزش‌های صورت نیز می‌توانند از جلوه‌ی خط لبخند کم کنند. این ورزش‌های خاص، عضلات صورت را هدف گرفته و آنها را سفت می‌کنند. در نتیجه چین و چروک‌ها محو می‌‌شوند. می‌توانید برای جوانی پوست از ماساژ صورت نیز کمک بگیرید. ورزش‌ به طور کلی باعث می‌شود بدن‌تان اندورفین ترشح کند که برای سلامت پوست مفید است.

تمرین اول : دندانها را به هم جفت کنید، حالا لبخند بزنید، یک لبخند کاملا پهن و بزرگ. این وضعیت را ۱۰ ثانیه حفظ کنید، آزاد کنید و تکرار کنید. این تمرین را هر روز ۱۰ تا ۲۰ بار انجام دهید.

تمرین دوم : لب‌های‌تان را کمی از هم فاصله بدهید، حالا با استفاده از انگشتان، گوشه‌های دهان را تا جایی که می‌توانید به عقب صورت بکشید. این وضعیت را ۱۰ ثانیه نگه دارید، ریلکس کنید و تکرار کنید. این تمرین را هر روز ۱۰ تا ۲۵ بار انجام دهید.

از بین بردن خط لبخند با ضد آفتاب

برای پیشگیری از خط لبخند ناشی از آسیب نور خورشید، یک ضد آفتاب با کیفیت تهیه کنید و از آن استفاده کنید. زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفتن می‌تواند به پوست آسیب بزند، مخصوصا به کلاژن پوست. این اتفاق سبب می‌شود لکه‌های پوستی، ناهمجوری رنگ پوست، خشک پوست، آفتاب سوختگی و البته خط لبخند به وجود بیاید. هر روز به پوست‌تان ضد آفتاب بزنید. ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر مناسب است و اگر در فضای باز فعالیت‌های زیاد به مدت طولانی انجام می‌دهید از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید. همچنین استفاده از کلاه لبه پهن را فراموش نکنید.

از بین بردن خط لبخند با آب

دهیدراته شدن پوست آن را مستعد خط لبخند می‌کند برای همین نیاز است پوست‌تان را به خوبی آبرسانی کنید. برای این منظور، در طول روز مکررا آب بنوشید. مصرف منظم آب پوست را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد و جلوه‌ای شاداب‌تر و سالم‌تر به آن می‌دهد. از سویی دیگر، وقتی آب کافی نمی‌نوشید پوست‌تان خشک و بیحال شده و مستعد خط لبخند می‌شود. در طول روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. علاوه بر آب می‌توانید چای سبز و آبمیوه‌ی طبیعی بنوشید یا میوه‌ها و سبزیهای آبدار بیشتر مصرف کنید.

برای از بین خط لبخند، سیگار را ترک کنید

سیگار برای سلامتی خطرناک است و همه این را می‌دانیم. اما برای پوست بینهایت مضر است. سیگار یکی از عوامل قابل پیشگیری چین و چروک پوست است که شامل خط لبخند هم می‌شود. مواد شیمیایی مضر موجود در سیگار می‌توانند کلاژن پوست را نابود کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را از بین ببرند و خط لبخند موجود را عمیق‌‌تر کنند. تحقیقات نشان داده کشیدن سیگار موجب پیری زودرس پوست صورت می‌شود. یافته‌ها حاکی از آن هستند که سیگار، تولید کلاژن را کاهش داده و موجب افت کیفیت کلاژن می‌‌شود، جریان خون پوست را کاهش داده و نیکوتین نیز از ضخامت پوست کم می‌کند. تمام این اتفاق‌ها پیری زودرس پوست را به دنبال دارند.

برای از بین خط لبخند، استرس‌تان را کم کنید

وقتی استرس دارید بدن‌تان کورتیزول ترشح می‌کند. ضمنا کورتیزول برای شکستن پیوندهای سلولی، تولید رادیکال‌های آزاد را افزایش می‌دهد. آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد تاثیرات مخربی روی پوست دارند زیرا مانع تولید کلاژن می‌شوند و در نتیجه پروسه‌ی پیری پوست را تسریع کرده و منجر به تشکیل چین و چروک روی صورت می‌شوند. برای جلوگیری از خط لبخند، برای کاهش استرس خود اقدام کنید. می‌توانید یک دوش آب گرم بگیرید، به پیاده روی بروید، موسیقی گوش دهید، با دوستان‌تان وقت صرف کنید یا به فعالیتی بپردازید که حواس‌تان را از چیزی که باعث استرس‌تان می‌شود پرت کند.

برای از بین خط لبخند، خوب بخوابید

مقدار و کیفیت خواب شبانه‌ی شما تاثیر مستقیم روی پوست‌تان و از جمله خط لبخند دارد. کمبود خواب یعنی بدن شما کورتیزول ترشح می‌کند که می‌تواند موجب افتادگی پوست و خط لبخند شود. از سویی دیگر، خواب خوب به بدن‌تان کمک می‌کند هورمون رشد ترشح کند که باعث تقویت پیوندهای سلولی پوست می‌شوند. در نتیجه پوست‌تان سفت‌تر و جوان‌تر خواهد شد. پس سعی کنید هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. البته علاوه بر کیفیت و مدت خواب باید وضعیت به وضعیت خوابیدن‌تان نیز توجه کنید. وضعیت خوابیدن شما نقش مهمی در ایجاد خط لبخند دارد. وقتی به پهلو یا روی شکم می‌خوابید، پوست حساس شما مدام سابیده شده و نهایتا خط لبخند بوجود خواهد آمد. پس بهتر است به پشت بخوابید و از روبالشتی ابریشمی استفاده کنید.

از بین خط لبخند با طب فشاری

طب فشاری بر اساس تکنیک‌های درمانی چینی است که از نقاط فشار برای افزایش جریان انرژی و تقویت جریان خون و ضمنا آرامسازی و تقویت عضلات استفاده می‌شود. تحریک نقاط فشار کمک می‌کند رطوبت از دست رفته به پوست برگردد که باعث کاهش خط لبخند می‌شود. از آنجاییکه طب فشاری شامل ماساژ نقاط خاصی از صورت می‌شود، حتما باید توسط کارشناس انجام شود.

  چند نکته برای برای از بین خط لبخند

. صورت خود را روزی یک یا دو بار بشویید و سپس مرطوب کننده بزنید.

. مرتبا ورزش کنید تا جریان خون در پوست‌تان بهتر شده و چربیهای طبیعی پوست بیشتر ترشح شده و رشد سلول‌های جدید افزایش یابد.

. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان بیشتر مصرف کنید تا به تولید کلاژن در پوست‌تان کمک کرده و خطوط و چروک‌ها را محو کنید.

. غذاهای سرشار از امگا ۳ بیشتر بخورید تا با کاهش التهاب و تقویت سلامت پوست از جلوه‌ی خط لبخندتان کم کنید.

. وزن بدن‌تان را در حد سالم و ایده آل نگه دارید و نوسانات وزنی نداشته باشید.

. سرم‌های ضد پیری خوب و با کیفیت می‌توانند کمک زیادی به جلوگیری یا کاهش خط لبخند که در اثر حرکات مکرر مانند لبخند بوجود می‌آیند بکنند.

منبع: گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي