چطوری زندگی شادی داشته باشیم؟

تاريخ : 10 آبان

چطوری زندگی شادی داشته باشیم؟

چطوری زندگی شادی داشته باشیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهردر زندگي شما فعاليت‌هايي وجود دارند که با انجام ندادن آنها مي‌توانيد زندگي شادتري را تجربه کنيد. همين حالا اين کارها را از زندگي‌تان حذف کنيد تا بيشتر بخنديد.

بي‌تفاوت نباشيد
عده‌اي اعتقاد دارند شادي همانند يک پروانه است. مادامي که براي به دست آوردنش خودتان را به تقلا و تکاپو مي‌اندازيد از دستان شما فرار مي‌کند اما همين که نسبت به آن بي‌توجه شديد خواهيد ديد همانند پروانه روي شانه‌هاي شما خواهد نشست، اما با احترام به همه کساني که چنين عقيده‌اي دارند بايد بگوييم اين باور دقيقا اشتباه است. شادي چيزي است که شما بايد انتخابش کنيد و نسبت به آن بي‌تفاوت نباشيد تا به سمتتان بيايد. با بي‌تفاوتي هيچ پروانه شادي‌بخشي روي شانه‌هاي شما نخواهد نشست.

منزوي بودن ممنوع!
شادي يک هديه الهي نيست که خداوند آن را به کسي داده و ديگري را از آن محروم کرده باشد بلکه اين شما هستيد که بايد شادي را وارد زندگي‌تان کنيد. يکي از راه‌هايي که مي‌تواند در شادي شما تاثير زيادي داشته باشد بالابردن مهارت‌هاي اجتماعي‌تان است. با افرادي در ارتباط باشيد که احتمال شادبودنتان را افزايش دهند. مصاحبت با اين افراد اميد و انگيزه را در شما تقويت مي‌كند و اجازه منفي‌بافي و نااميدي به شما نخواهد داد چون دوستان شاد هميشه نکات مثبت خوبي براي يادگرفتن خواهند داشت. در محيط کارتان نيز مهارت‌هاي اجتماعي‌تان را بالا ببريد و سعي کنيد به دايره دوستانتان بيفزاييد. هر چقدر منزوي و گوشه‌گير باشيد به همان ميزان شادي بيشتري را از زندگي‌تان دور کرده‌ايد.

کينه را حذف کنيد
هر چقدر راحت‌تر ديگران را ببخشيد به همان اندازه خود را از بروز اتفاقاتي که به واسطه خشم به وجود مي‌آيد در امان نگه داشته‌ايد. وقتي کمتر دچار خشم شويد بدن سالم‌تر و روان پرنشاط‌تري خواهيد داشت. اگر مي‌خواهيد کمتر از ديگران عصباني شويد و کينه به دل بگيريد، از ديدگاه آنها به رفتارهايشان نگاه کنيد. وقتي خودتان را جاي کسي مي‌گذاريد بهتر شرايط او را درک مي‌کنيد و براي بعضي رفتارهاي ناخوشايندي که از او سر مي‌زند دليل قانع‌ اوکننده‌اي براي خودتان خواهيد داشت که باعث مي‌شود راحت‌تر او را ببخشيد. با بخشش ديگران شادماني واقعي و بدون وابستگي به چيزي را تجربه خواهيد کرد.

کمتر تلويزيون تماشا کنيد
تحقيقات دانشمندان نشان مي‌دهد وقتي خود را درگير فعاليت‌هايي مي‌کنيد که معنادار هستند و از نظر خودتان مفيد به حساب مي‌آيند، شادي بيشتري را وارد زندگي‌ و روحيه‌تان مي‌کنيد اما وقتي درگير فعاليت‌هايي مي‌شويد که در آنها کمتر در جريان هستيد و حالت منفعل به خود مي‌گيريد، براي مثال تماشاي تلويزيون، روحيه‌تان بيشتر دچار کسالت مي‌شود. وقتي در تعطيلات هستيد قبل از اينکه فعاليتي را به‌عنوان گذران وقت انتخاب کنيد ابتدا آن را مورد ارزيابي قرار دهيد که آيا به نظرتان مفيد است يا خير. البته منظور اين نيست که شما هرگز نبايد تلويزيون تماشا کنيد بلکه زمان آن را محدود کنيد و در عوض کارهايي انجام دهيد که حس مفيد بودن به شما مي‌دهد. درگير شدن در کارهاي مفيد و معنادار شادي بسياري را به زندگي‌تان انتقال خواهد داد.
منبع:هفته نامه زندگی مثبت

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي