چرا صورتمان هنوز جوش میزند

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 12 دی

چرا صورتمان هنوز جوش میزند

شما یکی از ۵۰ درصد افراد بدشانس هستید
چه اتفاقی می افتد: نیمی از خانم ها در سال های جوانی مشکل جوش صورت دارند. جوش های صورت اغلب در اثر تغییرات هورمونی دوران بلوغ، دوران بارداری، قبل از یائسگی و اوایل یائسگی و همچنین وقتی از روش های کنترل بارداری استفاده می کنید اتفاق می افتد.

این جوش ها چه شکلی هستند: جوش ها روی صورت جوان ها معمولا در منطقه T صورت و در بزرگ سالان بیشتر روی پیشانی، گردن  و قسمت پایین صورت ظاهر می شود. اما بدترین جوش ها درست قبل از دوره قائدگی ظاهر می شود.

چه کار باید کرد: متخصص پوست می تواند برای درمان سریع به قسمتی که جوش دارد کورتیزون آرام کننده التهاب تزریق کند. برای جلوگیری از ایجاد چنین جوش هایی در آینده دکترتان با شما در مورد spironolactone صحبت می کند، یک نوع داروی خوردنی که مانع ایجاد هورمون های androgen که اغلب باعث به وجود آمدن جوش های بزرگسالی هستند می شود.

چرا صورتمان هنوز جوش میزند, پورتال خبری فرهنگی گهر

شما در جستجوی اکسیر جوانی هستید
چه اتفاقی می افتد: محصولات بی شماری برای مقابله با نشانه های افزایش سن وجود دارد، اما استفاده از چند محصول در یک زمان عاقبت ممکن است منجر به جوش صورت شود. علاوه براین تعداد زیادی از محصولات جوان کننده مقدار زیادی مرطوب کننده دارند که خشکی پوست در اثر افزایش سن به وجود می آید را از بین ببرند، و درنتیجه اگر پوستی مستعد جوش زدن داشته باشید این محصولات ممکن است تمام منافذ پوستتان را مسدود کنند.

این جوشها چه شکلی هستند: در این صورت شما نه تنها پوستی جوش دار دارید بلکه پوستتان به طرز غیرعادی براق خواهد شد.

چه کار باید کرد: اگر پوستی مستعد جوش زدن دارید، دنبال محصولاتی باشید که «فاقد چربی» هستند یا non-comedogenic” باشید و هر دو را همزمان استفاده نکنید. همچنین از محصولاتی که در ترکیباتشان این مواد وجود دارد استفاده نکنید چون جوش ها را بدتر می کنند موادی مثل: lanolin، squalene، الکل ها (isopropyl myristate)، روغن ها (روغن معدنی، روغن نارگیل، روغن) و sodium lauryl sulfate.

شما جوش بزرگسالی ندارید
چه اتفاقی می افتد: این خبر خوبی است.  شما جوش بزرگسالی ندارید! و اما خبر بد: ممکن است دچار ورم پوست perioral بشوید، شرایط پوستی که بین زنان میانسال عادی است و اغلب اوقات با جوش اشتباه گرفته می شود. متخصصین واقعا دلیل آن را نمی دانند، اما این بیماری یک نوع rosacea است، که با موارد زیر در ارتباط است: استفاده طولانی مدت از کرم های استروئید موضعی و اسپری های استروئید درمانی تنفسی، و همچنین استفاده بیش از حد از کرم های سنگین پوست، پوست تحریک شده و خراشیده شده، و از همه عجیب تر استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید.

این جوش ها چه شکلی است: جوش ناهموار و قرمز رنگ اطراف دهان و قسمت پایینی صورت. این جوش می تواند ظاهری خراشیده و شبیه زخم نیز داشته باشد.

چه کار باید کرد: متخصصین پوست معمولا این گونه از جوش ها را با تجویز یک نوع آنتی بیوتیک  یا ضد التهاب درمان می کنند.

وظایف و مسئولیت های بزرگسالی شما را در هم شکسته است
چه اتفاقی می افتد: استرس و اضطراب باعث می شود میزان cortisol افزایش پیدا کرده و نتیجه افزایش تستسترون و نیز جوش دار شدن پوست می باشد. همچنین خوراکی های با نام کاهش دهنده استرس که زندگی ماشینی بهتان عرضه می کند (مثل نوشابه های قوطی، بسته اسمارتیز M&Ms) نیز کمکی نمی کند و با شاخص بالای glycemic حتی می توانند جوش ها را بدتر کنند.

این جوش ها چه شکلی هستند: اینها معمولا شبیه جوش هایی هستند که در دوران بلوغ داشتید: سفید، قرمز و در سراسر بدن که اغلب به صورت دسته ای ظاهر می شوند اعصاب شما را بهم می ریزند.

چه کار باید کرد: پمادهای موضعی با ترکیبات بنزویل پروکسید benzoyl peroxide  و سالیسیک اسید salicylic acid که استانداردهای طلایی برای درمان جوش های بلوغ هستند برای جوش های بزرگسالی مضرند. چون این ترکیبات اغلب باعث خشکی پوست شده که این برای خانم هایی که سن بالاتری دارند باعث از دست دادن رطوبت و پیری پوست می شود. برای درمان این جوش ها از محصولات ضد جوش با غلظت پایین تر عناصر فعال  بازکننده جوش یا محصولات ضعیف تر استفاده کنید و سعی کنید شب ها زودتر به رختخواب بروید.

شما جدیدا میز توالت شخصی خود را تهیه کرده اید
چه اتفاقی می افتد: خانم ها میز توالت اختصاصی برای خود دارند و بدین معنی است که آنها بیشتر از گذشته به ظاهر خود اهمیت می دهند.  بیماران بزرگسال با مشکلات پوستی اغلب اوقات وقت زیادی را جلوی آینه می گذرانند که سعی می کنند خودشان جوش ها در آورده و یا به صورت افراطی از محصولات مختلف استفاده می کنند.
این جوش ها چه شکلی هستند: جوش های قرمز، ورم کرده و دارای چربی و چرک و گاها زخم شده. به خاطر اینکه بازسازی پوست در سنین بالاتر به کندی اتفاق می افتد، جای جوش ها کنده شده مدت زمان زیادی برای بهبود لازم دارد و احتمال دارد جای انها برای همیشه باقی بماند.

چه باید کرد: برای درمان این جوش ها راهی وجود ندارد جز صبر کردن و باید مراقب باشید که دست خود را نزدیک صورت خود نبرید! همچنین خودسرانه از محصولات مختلف استفاده نکرده و در این مورد با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

منبع: ileev.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي