چای را در چه ظرفی بریزیم تا عطرش از بین نرود؟ (حفظ عطر چای)

تاريخ : 4 آذر

برای حفظ عطر چای در خانه چه باید کرد ، در این مقاله نکاتی را برای حفظ عطر چای برای خانم های خانه دار تدارک دیده ایم ، برای خانم هایی که علاقه دارند چای را در کنار سماور قرار دهند!

نکاتی برای حفظ عطر چای

گذاشتن بسته یا ظرف چای در کنار سماور بدترین روش نگهداری آن است. اگر هیچ چاره ای ندارید، چای مورد نیاز برای دو یا سه روزتان را درون ظرفی بریزید و دور آن را با فویل آلومینیومی بپیچید تا با گرما، نور و رطوبت کمتری در تماس باشد و عطر آن نیز خارج نشود.

چای را در چه ظرفی بریزیم تا عطرش از بین نرود؟ (حفظ عطر چای), پورتال خبری فرهنگی گهر

 

_ بهتر است چای خشک را در ظروف دربسته شیشه ای یا چینی نگهداری کنید به این ترتیب علاوه بر این که عمر مفید چای را حفظ کرده اید، عطر آن هم دیرتر می پرد و خواصش ماندگارتر خواهد بود.

_ فراموش نکنید گرما، رطوبت و نور دشمنان اصلی کیفیت و مانایی چای است. ظروف و بسته های چای را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید.

_ بوی مواد خوراکی دیگر به خصوص مواد تند به راحتی به چای خشک سرایت می کند و عطر آن را تغییر می دهد. از قراردادن چای در کنار سبد نگهداری پیاز و سیر خودداری کنید.

چای را در چه ظرفی بریزیم تا عطرش از بین نرود؟ (حفظ عطر چای), پورتال خبری فرهنگی گهر

_ چای هم مثل خیلی مواد خوردنی دیگر تاریخ انقضا دارد. انواع متفاوت آن اگر به درستی نگهداری شود از ۱۸ ماه تا دو سال با توجه به نوع شان خواص خود را حفظ می کنند. به تاریخ مصرف بسته دقت کنید و از انبار کردن بیش از نیاز آن خودداری کنید.

منبع: سلامت

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي