پیام رسان های امن در دنیا کدامند؟

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

پیام رسان های امن در دنیا کدامند؟

پیام رسان های امن در دنیا کدامند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

امن‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا کدامند؟

در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسات تحلیل داده و ترافیک اینترنتی، اپلیکیشن واتس اپ در رتبه نخست و تلگرام در رتبه چهارم فهرست امن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان جای گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت  techworld، این روزها که بحث امنیت پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی بسیار داغ شده است، به نظر می‌رسد اطلاع یافتن از پیام‌رسان‌های خارجی که از ضریب امنیت بالایی برخوردارند، کمک به سزایی به استفاده آگاهانه کاربران از آنها خواهد کرد.

 

در این گزارش به بررسی مختصری از فهرست پیام‌رسان‌های خارجی که از ضریب امنیت بالایی برخوردارند، پرداخته شده است:

 

۱. واتس اپ ( whatsapp)

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ در سال ۲۰۱۶ میلادی، محبوب‌ترین و پرکاربردترین پیام‌رسان توسط کاربران در سراسر جهان شناخته شد. این پیام‌رسان همچنین با توجه به اینکه از سیستم رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption بهره می‌برد، از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است بدین گونه که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و این طور که گزارش‌های منتشر شده عنوان می‌کنند، مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.

 

۲. سیگنال ( Signal)

این پیام‌رسان که در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز به کار کرد، توانست در این مدت زمان کوتاه فعالیتش، به ضریب امنیتی بالایی دست یابد، هرچند که محبوبیت و آوازه آن چندان به اندازه سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان معروف در جهان نشده است، اما بسیاری از متخصصان امنیت سایبری استفاده از آن را به عنوان یک پیام‌رسان امن به کاربران پیشنهاد می‌دهند. شیوه رمزنگاری این پیام رسان از واتس اپ تبعیت کرده و هیچ اطلاعاتی در سرویس‌ها و سرورهای اپلیکیشن سیگنال ذخیره نمی‌شود.

 

۳. جی دیتا چت ( G data secure chat)

اپلیکیشن پیام‌رسان جی دیتا چت که به تازگی عرضه شده و به صورت رایگان در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است، نیز چندان از محبوبیت سایر اپلیکیشن های معروف و همچنین تعداد دفعات دانلود زیادی برخوردار نشده است.

 

۴. تلگرام (telegram )

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام هم که در دو سال اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران بهره‌مند شده است، از سرعت و امنیت بالایی برخوردار است و علاوه بر پروتکل های رمزنگاری پیشرفته از قابلیت دیگری همچون مکالمه محرمانه ( secret chat) برخوردار است.

 

۵. سیراس ( Ceerus)

یکی دیگر از سرویس‌های پیام رسان اندرویدی، سیراس  ( Ceerus) نام دارد که توسط یک استارتاپ انگلیسی مجهز به سیستم‌های  SQR معرفی و عرضه شده است. این اپلیکیشن که به منظور حفاظت از اطلاعات خصوصی و شخصی کاربران، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف طراحی و عرضه شد، از کاربران یک حساب کاربری کامل تهیه می کند و از سیستم رمزنگاری پیشرفته بهره می برد.

 

۶. پرایویت (Pryvate)

این سرویس پیام‌رسان نیز که در سال ۲۰۱۵ میلادی طراحی شد و در دسترس عموم کاربران قرار گرفت، از تماس صوتی و ویدیویی و مکالمات رمزنگاری شده بهره می برد و به کاربران در سیستم‌های عامل مختلف، خدمات ارسال پیام را ارائه می‌دهد. این پیام رسان توسط تجار و شرکت های تجاری از استقبال بی نظیری مواجه شده است.

 

۷. فیس بوک مسنجر

پیام رسان فیس بوک مسنجر نیز از سیستم رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption و همچنین مکالمات محرمانه استفاده می کند و طبق گزارش های منتشر شده، کاربران فیس بوکی از این پیام رسان استقبال زیادی کرده اند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي