پگاه آهنگرانی ممنوع التصویری را دور زد

ویدئو-پرفورمنس «نزدیک‌تر بیا… نزدیک‌تر… نزدیک‌تر از این؟» به کارگردانی محمد پرویزی و با بازی پگاه آهنگرانی و آتنا اشتیاقی از اول دی‌ماه به مدت ۲۵ شب در گالری شیرین به اجرا در می‌آید.

پگاه آهنگرانی ممنوع التصویری را دور زد, پورتال خبری فرهنگی گهر

ایسنا : پرویزی که سابقه کارگردانی نمایش «بانوی خیال» (بزرگداشت میراث نگارگران کهن ایران اجرا شده در تالار وحدت ۸۴) و چندین ویدئو-آرت را در کارنامه خود دارد، در این اجرا فرمی از پرفورمنس را ارائه می‌کند که ترکیبی از ویدئو-آرت، موسیقی و نمایش است.

نوعی دیالوگ درونی که در وجود بازیگر (پگاه آهنگرانی) با خودش جاری می‌شود و در بستری از فضاسازی‌های ویدئویی و صدای ویلنسل (با اجرای زنده آتنا اشتیاقی، نوازنده ارکستر ملی ایران) بیننده را در مسیری پیش می‌برد که به مقصدی رازآلود منتهی می‌شود؛ صداها.

پگاه آهنگرانی ممنوع التصویری را دور زد, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

محمد پرویزی کارگردان، در توصیف این فضا می‌گوید: «اهمیت این صداها در گفتن آن‌ها نیست، بلکه در شنیدن آن‌هاست. بیش از آن که درباره‌اش چیزی بگوییم، باید بشنویم. این صداها سهم دیگران است برای به صدا در آمدن در ما. آن‌ها را می‌بایست از درون شنید، نه از بیرون. از جایی که تصمیم می‌گیریم دیگری را پس برانیم، درست از همین‌جا باید شنید. دقیقاً همان جاست که صداها سرکوب می‌شوند. این صداها مهم‌اند. اگر نتوانیم در خود، دیگران را بشنویم و یا دیگری را در کلام خویش نشناسیم، این آغاز ویرانی صداهاست در ما.»

«نزدیک‌تر بیا… نزدیک‌تر… نزدیک‌تر از این؟» تا ۲۵ دی‌ماه هر شب رأس ساعت ۱۸ در «گالری شیرین» واقع در خیابان ولنجک، کوچه هجدهم، شماره ۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش آفتاب، پگاه آهنگرانی در تیرماه سال گذشته بازداشت شده بود و با سپردن قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي