پوشيدن شلوار، خوردن پیتزا و استفاده از موبايل در کره شمالی آزاد شد

دسته بندي : اجتماعی
تاريخ : 16 تیر

پوشيدن شلوار، خوردن پیتزا و استفاده از موبايل در کره شمالی آزاد شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

همچنين كيم جونگ اون، رهبر جديد كره‌شمالي خوردن برخي غذاهايي كه پيش از اين ممنوع بودند نظير پيتزا، همبرگر و سيب‌زميني سرخ كرده را آزاد كرده است و سفرهاي رايگان به باغ وحش و پارك‌هاي تفريحي را براي كودكان تدارك ديده است.

به گزارش ایسنا، رهبر جديد كره‌شمالي تلاش دارد تا با كاهش برخي قوانين سختگيرانه در كشورش، محبوبيت بيشتري در ميان مردم بدست آورد؛ اقداماتي كه به مردم اجازه مي‌دهد فست فود مصرف كنند و زنان گوشواره و شلوار بپوشند.

به نوشته روزنامه ديلي ميل، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اخيرا تعداد بيشتري از زنان در كره‌شمالي مي‌توانند لباس‌هايي نظير شلوار، كفش پاشنه دار و گوشواره استفاده كنند و نيز افراد بيشتري نيز از گوشي‌هاي تلفن همراه برخوردار مي‌شوند.

همچنين كيم جونگ اون، رهبر جديد كره‌شمالي خوردن برخي غذاهايي كه پيش از اين ممنوع بودند نظير پيتزا، همبرگر و سيب‌زميني سرخ كرده را آزاد كرده است و سفرهاي رايگان به باغ وحش و پارك‌هاي تفريحي را براي كودكان تدارك ديده است.

تصور مي‌شود اين اقدامات در راستاي تلاش‌هاي رهبر جديد كره‌شمالي به منظور ايجاد “كشور بهشت كودكان” و پيروي كردن از اقدامات مشابه كيم ايل سونگ، پدربزرگ خود است.

يك كارشناس كره‌شمالي در نهاد تحقيقات اقتصادي سامسونگ اظهار داشت: همه اين تلاش‌ها براي بالا بردن وجهه كيم جونگ اون و ارائه تصويري پدرانه و مهربان از وي همچون پدربزرگش است.

كيم جونگ اون در ۲۸ دسامبر سال گذشته ميلادي رسما عنوان “رهبر كبير” را دريافت كرد. كيم جونگ ايل، پدر كيم جونگ اون از سال ۱۹۹۴ در قدرت بود و به عنوان يك رهبر قدرتمند اما سرد تلقي مي‌شد اما كيم جونگ اون قصد دارد وجهه‌اي از خود ارائه دهد كه يادآور آنچه كه كره‌شمالي‌ها از آن به عنوان “روزهاي خوب دهه ۱۹۷۰” ياد مي‌كنند، باشد.

در دوران قدرت پدربزرگ كيم جونگ اون، اتحاد جماهير شوروي از لحاظ اقتصادي پشتيبان كره‌شمالي بود و مواد غذايي اين كشور را تامين مي‌كرد.

كيم جونگ اون در كنفرانسي خطاب به جمعيتي متشكل از ۲۰ هزار كودك در مراسم شصت‌ و ششمين سالگرد اتحاد كودكان كره در اوايل ماه جاري ميلادي در پيونگ‌يانگ گفت: كشور قدرتمند و موفق كره در آينده كه شما اربابان آن هستيد، قدرتمندترين كشور خواهد بود كه در آن در هر خانه شادي برقرار است و همه زندگي متعادل خواهند داشت.

كودكان حاضر در اين مراسم كه از سوي مقام‌ها گزينش شده بودند، هدايايي نظير بليط بازديد از باغ وحش و پارك‌هاي تفريحي و رفتن به كنسرت دريافت كردند.

ماه گذشته ميلادي تلويزيون دولتي كره‌شمالي تصوير كيم جونگ اون را نشان مي‌داد در حالي كه كلاه حصيري بر سر دارد و با لبخندي از يك پارك تفريحي بازديد مي‌كرد. همچنين كيم جونگ اون طي اين ديدار به رستوران فست فود اين پارك كه غذاهايي نظير همبرگر و سيب‌زميني سرخ كرده مي‌فروشد، رفت.

در گذشته چنين تفريحاتي در كره‌شمالي بيش از حد غرب زدگي تلقي شده و ممنوع بود.

 

گردآوری: گروه خبر گــهــر

منبع: جذاب نیوز

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي