پوستر جشنواره مد و لباس فجر رونمایی شد

تاريخ : 3 اسفند

پوستر جشنواره مد و لباس فجر رونمایی شد. جزئیات را در ادامه بخوانید

پوستر جشنواره مد و لباس فجر رونمایی شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

پوستر ششمین جشنواره مد و لباس فجر در مراسمی جدا از نشست خبری این جشنواره، رونمایی شد.

حمید قبادی – دبیر کارگروه مد و لباس – در این مراسم گفت: امسال برای اولین‌بار ستاد برگزاری جشنواره تصمیم گرفت که طراحی پوستر را به بخش مسابقه اضافه کند و برای آن فراخوان دهد که خوشبتخانه با استقبال زیادی مواجه شد.

او با بیان این‌که برخی متخصصان به این تصمیم جشنواره خرده گرفتند، اظهار کرد: برخی افراد، از این تصمیم جشنواره با عنوان فراخوان تشریفاتی یاد کردند؛ اما ما به جوانان طراح اطمینان کردیم و متخصصان حرفه‌ای آثار دریافتی را بررسی و انتخاب کردند.

او ادامه داد: از بین ۷۸ آثار ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، سه اثر به مرحله نیمه نهایی رسید و در نهایت پوستر طراحی‌شده توسط محسن افروزی انتخاب شد. ۴۲ نفر در این مسابقه شرکت کردند و آثار به‌صورت آنلاین برای‌مان ارسال شد.دبیر کارگروه مد و لباس همچنین اعلام کرد: این پوستر برای رونمایی در نشست خبری حاضر بود، اما به‌دلیل اضافه شدن آرم جشنواره و حاشیه‌نویسی آن، تصمیم گرفته شد در روز دیگری مثل امروز رونمایی شود. تفاوتی که این پوستر با پوسترهای دوره‌ قبل دارد، این است که کل نوشتاری در این دوره تغییر کرده است. در دوره‌های گذشته از خط نستعلیق در پوستر استفاده می‌شد، اما در این دوره از خط کوفی بنایی استفاده شده است.

محسن افروزی – طراح این پوستر – نیز گفت: سعی کرده‌ام که از کلیشه‌هایی ماننده سیمرغ یا نوشتار خوشنوسی‌شده که هر سال در  جشنواره‌ها استفاده می‌شود، پرهیز کنم. سه پوستر به دبیرخانه ارسال کردم که در نهایت، پوستری که با خط کوفی بنایی در قالب تار و پود شکل گرفته و همچنین خط چین‌هایی که عناصر نوشتاری را به یکدگر مرتبط کند، استفاده کردم. همچنین از سه رنگ گرم و سرد ترکیبی نیز استفاده کردم.

در این مراسم، جواد صادقی – دبیر جشنواره مد و لباس فجر – نیز سخنانی را بیان کرد.

به گزارش ایسنا، ششمین جشنواره مد و لباس فجر از سوم تا دهم اسفندماه در برج میلاد، تالار وحدت و برج آزادی برگزار می‌شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي