پنج راز کشف شده iOS 7

تاريخ : 2 مهر

بعد از انتشار سیستم عامل iOS7 توسط اپل همه توجهات پیرامون چگونگی استفاده از آن، باگ های این سیستم عامل و مشخصات افزوده شده به آن می باشد. ما در اینجا به برخی نکات مبهم و البته جالب در این سیستم عامل خواهیم پرداخت.

پنج راز کشف شده iOS 7, پورتال خبری فرهنگی گهربه گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ بعضی از قسمت های iOS 7 روشن و واضح است، با یک حرکت انگشت به بالا مرکز کنترل (Control Center) را باز کنید. اما بقیه موارد به این آسانی نیست.
در واقع ما حدس میزنیم شما بعد از اینکه سیستم عامل جدید iOS 7 را نصب کردید و یا گوشی همراهی خریداری کردید که به این سیستم عامل مجهز بود ممکن است در هنگام کار با آن دچار مشکل شوید.
همانطور که انتظار میرفت تماس های زیادی از دوستان و آشنایان داشتیم که در کار کردن با iOS 7 مشکل داشتند، بنابر این راهنمای زیر را تهیه کردیم.

۱٫ نقطه آبی کنار آیکون برخی از نرم افزارها چیست؟

پنج راز کشف شده iOS 7, پورتال خبری فرهنگی گهر

در iOS 6 زمانی که نرم افزار جدیدی را نصب میکردید یک نوار در کنار نرم افزار که روی آن نوشته شده بود “New” نمایش داده میشد. در iOS 7 نرم افزار های جدید نصب شده با یک نقطه آبی در کنار آنها مشخص میشوند. البته این نقطه آبی زمانی که شما نرم افزار های نصب شده را به روز رسانی میکنید و یا اینکه آنها به صورت خودکار توسط سیستم عامل به روز رسانی میشوند نیز نمایش داده میشود. در هر دو مورد زمانی که شما نرم افزار را برای اولین بار اجرا میکنید، نقطه آبی از بین میرود.

۲٫ گزینه منوی باز شونده (Pop-up) کنترل iPod کجا رفته است؟

پنج راز کشف شده iOS 7, پورتال خبری فرهنگی گهر

در iOS 6 شما می توانستید با دوبار اشاره بر روی گزینه Home صفحه قفل تصویر را باز کنید و در آنجا از قسمت Control iPod استفاده کنید (فایل صوتی خود را اجرا کنید، متوقف کنید و یا فایل دیگری را انتخاب کنید.) اما اگر در iOS 7 اینکار را انجام دهید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، حداقل در زمانی که گوشی شما خاموش است.
همچنین اگر شما در حالی که گوشی شما روشن است بر روی گزینه Home دوبار اشاره کنید، دیگر امکان انتخاب منوی نرم افزار ها و دسترسی به گزینه اجرا کردن فایل های صوتی (Playback) را ندارید. این دکمه های کاربردی کجا رفته اند؟
در محیط کنترل سنتر (Control Center) همانطور که در بالا توضیح داده شد شما میتوانید با اشاره به بالا در هرجای صفحه نمایش (حتی در حالت قفل صفحه) گزینه کنترل آی پاد را در وسط صفحه پیدا کنید. (راستش رو بخواهید به نظر ما دو بار اشاره کردن بسیار راحت تر از اشاره به بالا میباشد.)

۳٫ چگونه میتوانیم شماره فرستنده یک پیام کوتاه را به لیست مخاطبین اضافه کنیم؟

پنج راز کشف شده iOS 7, پورتال خبری فرهنگی گهر

قبلا زمانی که شما اس ام اس از یک مخاطب جدید دریافت میکردید میتوانستید شماره مخاطب را به راحتی به لیست مخاطبین اضافه کنید. برای این کار کافی بود بر روی گزینه Contact اشاره کنید و قسمت “Add” را انتخاب کنید.
در iOS 7 رویه انجام این کار واضح تر میباشد، بعد از اینکه اس ام اس را باز کردید، مجدد بر روی گزینه Contact اشاره کنید. (این گزینه در قسمت بالای سمت راست صفحه نمایش شما قرار دارد) سپس آیکون کوچک “info” را انتخاب نمایید. (این آیکون با نماد “I” در داخل یک دایره مشخص شده است) در اینجا کافیست گزینه Create New Contact و یا Add to Existing Contact را انتخاب نمایید.

۴٫ چه اتفاقی برای پاک کردن ایمیل ها از طریق اشاره افتاده است؟

پنج راز کشف شده iOS 7, پورتال خبری فرهنگی گهر

قصد دارید ایمیلی را پاک کنید؟ کافی است فقط به سمت راست صفحه اشاره کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید. اما توقع نداشته باشید این اتفاق در iOS 7 نیز بیافتد.
این تغییر ممکن است به این دلیل باشد که اگر شما از سمت چپ به راست اشاره کنید ممکن است صفحه Mailboxes screen باز شود. حدس ما این است که اپل نمی خواسته کاربرانش با اشاره زیاد به سمت راست و اشاره کم تر به سمت راست گمراه شوند. اگر چه حالت جستجوی نورافکن (Spotlight search) دقیقا به همین صورت فعال میشود. بر روی صفحه Home Screen به سمت پایین اشاره کنید بر خلاف یک اشاره بلند از بالا به پایین، تا قسمت مرکز اطلاع رسانی (Notification Center) باز شود.
اکنون باید برای پاک کردن یک ایمیل به سمت چپ اشاره کنید تا دو گزینه باز شود: More و Trash. گزینه Trash که مشخص است. با اشاره بر روی More میتوانید چهار انتخاب داشته باشید: Flag,Mark as read, Move to Junk و Move Messages. این گزینه ها کارآمد به نظر میرسد، اما بعد از پنج سال که به شیوه iOS 6 عادت کرده ایم مدتی زمان میبرد تا به سبک جدید عادت کنیم!
شما در اینجا به راحتی میتوانید به سمت چپ اشاره کنید تا ایمیل مورد نظر شما پاک شود.

۵٫ چگونه میتوانیم یک نرم افزاردر حال اجرا را متوقف نماییم؟

پنج راز کشف شده iOS 7, پورتال خبری فرهنگی گهر

در iOS 6 اگر یک نرم افزار در حال اجرا دچار مشکل می شد، شما میتوانستید با دو بار اشاره بر روی گزینه Home به منویی دسترسی پیدا کنید که نرم افزار های اجرا شده را نمایش میداد و در آنجا با نگه داشتن آیکون نرم افزار مورد نظر پس از اینکه آیکون شروع به لرزیدن کرد گزینه X را انتخاب کنید و نرم افزار در حال اجرا متوقف میشد. به همین راحتی.
اما در iOS 7 این فرایند مقداری آسان تر شده است، اگر چه این گزینه سریعا به چشم نمی خورد. شما باید بر روی گزینه Home دوبار کلید کنید تا صفحه ای از نرم افزارهای در حال اجرا نمایش داده شود. (کاملا واضح است که اپل این حالت را از سیستم عامل Palm WebOS الگو برداری کرده است.) در اینجا نرم افزار مشکل دار را انتخاب کنید و با اشاره ای کوچک به بالا آنرا متوقف نمایید.

تا به حال با راز های کشف نشده دیگری در سیستم عامل iOS 7 روبرو شده اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: worlit
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي