پسر 11 ساله بیش از 4 میلیون خرج کلش کرد!

یک پسر 11 ساله بدون اینکه به پدر خود بگوید 4.5 میلیون تومان خرج کلش کرد

پسر 11 ساله بیش از 4 میلیون خرج کلش کرد!

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: فردی که به پلیس فتا مراجعه کرد که 4 و نیم میلیون تومان از پولش کسر شده بود. 4و نیم میلیون تومانی که آماده کرده بود تا شهریه دانشگاه فرزند بزرگ خانواده را پرداخت کند. بعد از اینکه کلی بررسی کردیم متوجه شدیم فرزند 11 ساله خانه این پول را در بازی هزینه کرده است.

سرهنگ محمد مهدی کاکوان، در برنامه تلویزیونی روزآمد دراین باره گفت: الان بازی هایی به نام بازی های آنلاین راه افتاده است که کلش آف کلنز سومین بازی است. مرحله اول کلش آف کینگز بود و بعد از آن کلش آف کلنز آمد. بازی ای است که جذابیت خاصی دارد. افراد می گویند این بازی فراملی است و با گروهی هم پیمان می شوند.

او گفت: بحث سر این است که در برخی موارد برای اینکه امتیازی بگیرند یا ابزاری بخرند نیاز به پول دارند. باید هزینه ای را به یکی از شرکت ها بدهند که این امتیاز را به آنها بدهد. به طور معمول خانواده ها کارهای بانکی خرد مثل پرداخت فیش و قبض را به فرزندان خانه ها سپردند. یعنی رمز کارت را کاملا در اختیار دارند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه کرد که 4 و نیم میلیون تومان از پولش کسر شده بود. 4و نیم میلیون تومانی که آماده کرده بود تا شهریه دانشگاه فرزند بزرگ خانواده را پرداخت کند. بعد از اینکه کلی بررسی کردیم متوجه شدیم فرزند 11 ساله خانه این پول را در بازی هزینه کرده است. این 4 و نیم میلیون تومان را هزینه کرده تا بتواند آن امتیازهایی که برای بازی لازم دارد را بخرد. بازی کردن شعف دارد . فرزند 11 ساله ما وارد این هیجان شده و حالا باید هزینه بدهد.

او همچنین درباره حواشی این روزهای سوشا مکانی گفت: باعث تاسف همه است که یک چهره مشهور این روزها برایش خبرسازی در رابطه با انتشار عکس های خصوصی اتفاق افتاده است. هیچ کس این موضوع را نمی پسندد. چه برای یک تیم ورزشی و شخص خاص این را نمی پسندد. کسی هم راضی به این موضوع نیست.

سرهنگ کاکوان گفت: آنچه را که باید خانواده ها بدانند اول این است که اصلا لازم است که ما به این شبکه مجازی وارد شویم یا خیر. فرزند من لازم است در این اجتماع مجازی وارد شود یا خیر؟ حالا که لازم است چه موارد امنیتی را رعایت کنم که آسیب نبینیم. اگر ما موارد خصوصی داریم که از انتشار آن بیم داریم باید از سخت افزاری که متصل به اینترنت است جدا شود. قرار نیست ما همیشه آنلاین باشیم. کاربری که کاربر خانگی است یا فرزند محصل در روز چند ساعت باید آنلاین باشد؟

او گفت: اگر قرار است همیشه آنلاین باشیم روی دوربین سخت افزار یک صفحه ای بگذارند. عکس های خصوصی را به هیچ عنوان در این سخت افزار بارگذاری نکنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح ارتباطات اینترنتی گفت: آنچه که آمریکایی ها و اروپایی ها می گویند این است که هر پستی را که می خواهید بگذارید قبل از اینکه بارگذاری کنید فکر کنید. سخت افزاری که به اینترنت متصل می شود اعم از لپ تاپ، گوشی تلفن همراه هوشمند و … سخت افزار شخصی و خصوصی به حساب نمی آید. برای همه است. شعار اینترنت است که می گوید هر سخت افزاری وقتی به اینترنت وصل می شود هر آنچه دارد برای همه است. یعنی تصاویر خصوصی و شخصی را نباید در این سخت افزار نگه داری کنید.

او درباره آسیب های عضو شدن در شبکه های اجتماعی گفت: وقتی شما در شبکه اجتماعی دارید عضویت می گیرید با آن شرکت پروتکل امضا می کنید. سه مرحله دارد. مرحله نخست اینکه هر آنچه در سخت افزارتان عکس دارید متعلق به شخص شما فقط نیست و برای آن شرکت است. به طور مثال اگر عکسی با خواهر یا همسرتان دارید دیگر فقط در اختیار شما نیست.

سرهنگ کاکوان گفت: افرادی هستند که بعضا ازشان می پرسیم این (I accept) که تایید کردید می دانید یعنی چی؟ در پاسخ می گویند زبان مان خوب است ولی این گزینه ها را فقط باید تایید کرد و جلو رفت. مرحله دوم اینکه هر چه شماره تلفن در سخت افزارتان دارید با آن شرکت تقسیم می شود. مرحله سوم هم اینکه هر آنچه از شما برده را می تواند نشان دهد. بنابراین وقتی می خواهیم در این شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنیم از یک سخت افزار مطمئن استفاده کنیم که مواردی که از انتشارش بیم داریم در این سخت افزار نباشد. با این کار کوچک و راحت می توانیم از آن جلوگیری کنیم.

او گفت: هر چقدر خانواده به همدیگر نزدیک تر شود من قول می دهم خانواده ها آسیب نبینند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه